0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
Misschien stuur ik ook wel, ben ik lui en sta aan wal, maar mag ik het hier niet helemaal mee eens zijn Volgens mij is 1x1m met 1cm compacte sneeuw dan gelijk aan =100x100x1= 10000cm3 water.10x10x10cm = 1000cm3=1liter en voor het gemak 1kg. Wat neer komt op 10kg per m2 en het genoemde geval 60kg per m2.Laatste keer dat ik een dakbelasting heb berekend is 15 jaar geleden, toen rekenden we met een maximale last van 75kg/m2. Geen idee waar nu mee gerekend wordt.
Ontruiming winkelcentrum Albert Heijn XL in Tilburg was loos alarm: 'Better safe than sorry'(...)Dat zegt althans woordvoerder Dagna Hoogkamer van de Albert Heijn maandag. Volgens haar blijkt uit controles door twee onafhankelijke constructeurs, onder wie één van Albert Heijn en één van de gemeente, dat er niets mis is met het gebouw. Een deel van het dak zakte weliswaar dertig centimeter in, maar dat betekent volgens Hoogkamer niet dat het gebouw ook meteen instort. "Het ging hier om speling. Dat is normaal bij een gebouw in deze situatie."(...)
De bewoners van de Philips Vingboonsstraat in Tilburg mogen vanavond naar huis. Gisteren zakte een deel van 't dak van het winkelcentrum ernaast in doordat er zoveel sneeuw op was gevallen. De brandweer was bang dat 't hele dak instortte en dat zou levensgevaarlijk zijn voor de buurtbewoners. 't Gaat om vijftien gezinnen. De meesten konden naar familie en vrienden, maar drie gezinnen moesten logeren in een hotel