Er rijdt in de noordregio in de uren tussen 8 en 24 al een rapid in een S-max, Amsterdam gaat mogelijk nog volgen, maar een motorambu is behoorlijk extra risicovol, zeker met de tramrails in Amsterdam...
Datzelfde soort ijzer ligt in Den Haag en Rotterdam! Als de rails gewoon in de weg liggen, kan er naast worden geremd, mocht de rails in een aparte grasbaan liggen, ligt er meestal een plak asfalt naast voor de motor
In Den Haag zie ik dat de motor vooral snel is als er weer eens iets open ligt, of op de hoofdbanen: gewoon tussen de auto's door want die hoeven immers maar een klein stukje opzij, of over het fietspad.
Ze rijden hier al sinds 1997 rond (
da's 15 jaar) en alleen bij ijs zou ik het niet proberen (
klik)
En wat snelheid en inzetbaarheid betreft: De rondrijdende motoren zijn overal snel en kunnen op vervoer na dezelfde hulp leveren als de normale ambulance. En als de ambulancemotorverpleegkundigen (ooit) in A-A ook als OvD-G gaan fungeren heb je die in principe tijdens de vroege en late dienst ook supersnel inzetbaar.