Wegligging (brandweer)voertuigen

Auteur Topic: Wegligging (brandweer)voertuigen  (gelezen 6321 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #10 Gepost op: 15 januari 2015, 14:54:54
Opzich heeft de 4x2 TGM van DRV ook een prima wegligging (vindt hem aardig fijn rijden) alleen wel een behoorlijke draaicirkel...


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #11 Gepost op: 15 januari 2015, 16:37:53
Citaat van: Bert65 link=msg=1323178 date=1421275808
Is de dwarsbalk misschien geplaatst om de A stijlen stabiel te houden zodat de cabine niet te veel vervormt tijdens de rit?
De dwarsbalken zullen ongetwijfeld een functie hebben. Het is alleen wel aan te raden om voorin een gordel te dragen ivm. tandjesspugen.

Overigens staat onze Dennis al sinds 2003 op de 2e uitruk. Op de 1e uitruk staat een MAN 14.255 LLLF, welke ook meer dan prima rijdt. Maar je merkt zeker wel dat je minder extreme capriolen kan uithalen met deze wagen.

Citaat van: Djseb link=msg=1323174 date=1421274889
Wat voor voertuig krijgen jullie er voor in de plaats?
Ter vervanging komt een nieuwe Volvo FE320, opgebouwd door Ziegler.

Bron + info: http://www.zieglerbrandweertechniek.nl/voertuigen/archief-voertuigen/13-02-2014-hardinxveld-giessendam.html

Deze wagen zal op onze eerste uitruk komen, waarmee de MAN doorschuift naar de 2e uitruk en de Dennis zal verdwijnen :'( Tevens zal dan ook de enige Dennis in Zuid-Holland-Zuid verdwijnen.