Ergens op dit forum is er onder andere al eens aangegeven dat dit te maken heeft met het standaard 2 zijdig aanrijden in amsterdam vanwege bijvoorbeeld de alom verkeerd / hinderlijk geparkeerde voertuigen en dergelijke. Je zou kunnen zeggen dat er dus standaard in Amsterdam 1 TS aanrijd die buiten de opschaling valt (simpel gesteld)
Zo heb ik ook ergens gelezen dat amsterdam wel meer "aparte" regelingen heeft tov de rest van het land zoals standaard 7 man op de TS (al heb ik begrepen dat er over werd gedacht dit te veranderen)
Dit is niet geheel juist. Zoals FF4266 al aangeeft is de 7de man inmiddels van de autospuit bezuinigd in Amsterdam. Het tweezijdig aanrijden komt oorspronkelijk uit de Amsterdamse binnenstad met alle opbrekingen aldaar en de grachten waar je een hele tijd kunt vast staan
Bij het gelijk trekken van de inzetvoorstellen rukt men in de rest van de regio ook uit met twee autopsuiten + redvoertuig. Want als je van dezelfde kazerne uitrukt en gewoon braaf je City Gis volgt kan je nooit tweezijdig aanrijden
De 2de autospuit doet gewoon mee in de opschaling. Sterker nog je kunt eigenlijk zeggen dat regio Amsterdam gewoon standaard als middelbrand uitrukt naar binnenbranden. Als de twee autospuiten dan beide worden ingezet volgt nog de formele opschaling. Gewoon landelijk model en geen "aparte" regeling. Zoals eerder werd aangegeven zie je steeds meer regio's standaard uitrukken met 2 x TS. Prima lijkt mij. Liever eerder afschalen dan opschalen.
1 van de opgeroepen autospuiten is niet ingezet vandaar dat men bij de opschaling "grote brand" is gebleven denk ik.