Doden en gewonden bij terreuraanslagen o.a. op Charlie Hebdo - Parijs (Frankrijk) 07 t/m 09-01-2015

Auteur Topic: Doden en gewonden bij terreuraanslagen o.a. op Charlie Hebdo - Parijs (Frankrijk) 07 t/m 09-01-2015  (gelezen 95168 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis 2331

• ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • Eindhoven
Citaat van: honderd link=msg=1321692 date=1420845950
LET OP: De volgende beelden kunnen als zeer schokkend worden ervaren
'Front-view' beelden van de inval bij de supermarkt, zonder censuur. Beelden met zwart censuur op moment van schieten waren hierboven al beschikbaar.

LiveLeak.com - *UPDATED* - UNCENSORED [FRONT VIEW] Raid on hostage taker in Paris

Had de beelden gezien! Respect voor de hulpdiensten die dag! Werd toen hij al op de grond lag nog flink onder vuur genomen zeg.
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Jouri Bakker heeft geretweet
 Eveline Bijlsma ‏@evelinebijlsma
4 min.4 minuten geleden
Weer?? Hotel Disneyland Parijs ontruimd....

Michiel Veenstra ‏@michielveenstra
2 min.2 minuten geleden
Disneyland Paris kortstondig geëvacueerd, vals alarm zegt France TV  http://mobile.francetvinfo.fr/live/message/54b/10d/2be/7e0/a4f/77b/001/73c.html …

Rufes

• Forum gebruiker
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Now evacuation hotel Disney Paris. Police #disney

Police searching for a shooter in Monterey Lodge Hotel Disney Paris. Panic all over!

Well armed policemen still in the hotel #disney #paris

Waiting for further information #disneyparis #sequoialodge

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Michiel Veenstra ‏@michielveenstra
9 min.9 minuten geleden
Evacuatie #DisneylandParis begon bij hotel Sequoia Lodge. Naar verluid is alles weer business as usual.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Ik heb net pas de filmpjes gezien en waar ik eerst deze eenheden wel hoog had zitten, is die waardering wel iets minder geworden. Wat al eerder werd gezegd is er een veel te grote trein. Bij een instap is een trein van 6 tot 8 meer als genoeg, dat je iets meer mensen op strategische plekken buiten laat staan is wel logisch ivm mogelijk ontsnappingsgevaar. En daarbij het gebruik van het vuurwapen ook wel heel appart. Nu weet ik dat dit soort eenheden op een andere manier getraind worden middels de vuurlijnen etc, maar persoonlijk vind ik de lijnen zoals deze hier gebruikt worden wel heel gevaarlijk en het zou mij niets verbazen als er diverse agenten daar een patroon uit hun vest hebben mogen peuteren.

Wat betreft het wapen van de gijzelnemer, ik kan dat niet duidelijk zien op de filmpjes dit zijn net te slecht. Mijn eerste idee was dat deze persoon gebuikt naar buiten kwam met zijn handen om zijn hoofd, maar dat is zoals ik al zij heel lastig te zien. Persoonlijk kwam het mij over dat de eenheden er op uitgestuurd waren om de gijzelnemer te doden, en niet om hem te arresteren.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

sylvester1986

• Gast
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1321773 date=1420891938
Mijn eerste idee was dat deze persoon gebukt naar buiten kwam met zijn handen om zijn hoofd, maar dat is zoals ik al zij heel lastig te zien.
Het lijkt er inderdaad op dat de gijzelnemer zijn handen bij zijn hoofd heeft.

litchu

• Forum gebruiker
Citaat van: honderd link=msg=1321692 date=1420845950
LET OP: De volgende beelden kunnen als zeer schokkend worden ervaren
'Front-view' beelden van de inval bij de supermarkt, zonder censuur. Beelden met zwart censuur op moment van schieten waren hierboven al beschikbaar.

LiveLeak.com - *UPDATED* - UNCENSORED [FRONT VIEW] Raid on hostage taker in Paris

Volgens mij krijgt de gijzelnemer op 0:46 nog even snel een kogel door z'n hoofd heen..

gignnl

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Als een gevaarlijke gijzelnemer die al heeft gedood,lichamen zijn zichtbaar als het rolluik opengaat,al schietend naar buiten komt en er mogelijk sprake is van explosieven lijkt het me niet meer als normaal dat men shoot to kill doet.Situatieafhankelijk en heeft niks met een gesuggereerde (politieke)opdracht te maken.
Dat de inzet van de BRI/RAiID wat chaotisch overkomt moge duidelijk zijn.

DD

• Forum gebruiker
Citaat van: gignnl link=msg=1321795 date=1420897247
lijkt het me niet meer als normaal dat men shoot to kill doet.

Tegen iemand die al op de grond ligt...?
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Citaat van: DD link=msg=1321797 date=1420897686
Tegen iemand die al op de grond ligt...?
Ook ja, hij zou bijvoorbeeld een bomgordel om kunnen hebben of nog een handgranaat in zijn hand, ze mogen geen enkel risico nemen met dit soort zelfmoordterroristen.
Samen sterk in de hulpverlening!