Middelbrand in Ede

Auteur Topic: Middelbrand in Ede  (gelezen 1559 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Albert-Jan

  • Gast
Gepost op: 1 augustus 2005, 21:02:45
Rond 19:50 uur werd de brandweer van het korps Ede centrum gealarmeerd  voor een binnenbrand in een leegstaande boerderij.
Ik heb toch maar de gok gewaagd om even te gaan kijken en zowaar de hele boerderij inclusief rietekap stond volledig in de fik.
De brandweer legde de prioriteiten vooral op het voorkomen van overslag op omliggende bomen.
De boerderij liet men vooral gecontroleerd afbranden.
Aanwezige voertuigen
41201 TAS Ede centrum 1ste uitruk
41202 TAS Ede centrum 2de uitruk
41297 OVD Ede centrum
41283 PM/MA Ede centrum
De boerderij stortte deels in.
Helaas geen fototoestel bij ons, maar zodra ik enkele foto's op het net heb gevonden plaats ik die (en foto's moeten er genoeg zijn want er waren meerdere fotografen aanwezig).

Groetjes
Albert-Jan




Albert-Jan

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 2 augustus 2005, 17:11:48
Leegstaande boerderij volledig uitgebrand

EDE - Een leegstaande boerderij aan Rijksweg N224 ter hoogte van de wijk Kernhem is maandagavond volledig uitgebrand.

Om ongeveer 19.45 uur werd bij de alarmcentrale van Hulpverlening Gelderland Midden gemeld dat de voormalige boerderij in brand stond. De Edese brandweer rukte uit met twee blusvoertuigen.

Toen de brandweer op het adres arriveerde, was er sprake van een uitslaande brand. Het gebouw had al meerdere malen in brand gestaan. Besloten werd het pand onder volledige controle uit te laten branden. Omdat het pand gesloopt zou worden is de schade nihil. Een oorzaak van ontstaan van de brand is niet bekend.

In opdracht van de brandweer is, in overleg met de gemeente Ede, besloten onmiddellijk met de sloop te beginnen. Een shovel en een hydraulische kraan zijn daarom met slopen begonnen temeer omdat er gevaar bestond voor instorting. In het begin van de brand trok er rook over de snelweg waarvan het verkeer (geringe) hinder ondervond. Het is echter niet nodig geweest het verkeer op de Rijksweg stil te leggen.




Bron: de Ede Stad.

(ps. Laatste foto gemaakt door één van de luchtballonnen die toevallig overvlogen)

Groetjes
Albert-Jan


mark_b

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
    • Brandweer Mook & Middelaar
Reactie #2 Gepost op: 3 augustus 2005, 09:14:53
De gehele boerderij stortte deels in.

??????
TWITTER foto's suck....


Albert-Jan

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 3 augustus 2005, 09:47:44
??????

Excuses; de boerderij stortte deels in.
Groetjes
Albert-Jan


mark_b

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
    • Brandweer Mook & Middelaar
Reactie #4 Gepost op: 3 augustus 2005, 12:51:08
Excuses; de boerderij stortte deels in.
Groetjes
Albert-Jan

Geeft niet, ik vond het wel grappig..
TWITTER foto's suck....