Is er voldoende training?

Auteur Topic: Is er voldoende training?  (gelezen 14046 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

renos

• agent
  • Junior gebruiker
  • **
Gepost op: 9 januari 2015, 20:17:46
Dag, ik kwam dit artikel tegen en vroeg mij af of er idd behoefte is aan meer training. http://www.metronieuws.nl/binnenland/2015/01/agenten-onveilig-door-gebrek-aan-training

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2015, 22:24:27
Citaat van: renos link=msg=1321620 date=1420831066
Dag, ik kwam dit artikel tegen en vroeg mij af of er idd behoefte is aan meer training. http://www.metronieuws.nl/binnenland/2015/01/agenten-onveilig-door-gebrek-aan-training
nee hoor. 3x per jaar op de schietbaan, 1x per jaar een beetje aanklooien met een wapenstok en een conditiebaantje rennen, eens per 2 jaar een dagje auto rijden om over de rest van de opleidingen maar niet te spreken.

Nee er is geen behoefte aan meer training hooguit aan wat huiswerk  ;)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 21 januari 2015, 22:26:17
Training??? Ik krijg alleen toetsing. In 2014 2x IBT (toetsen van verplichte onderdelen) en 1x een halve dag raggen op het circuit. Sommige collega's hadden nog mazzel dat ze 3 dagen omscholing kregen naar het nieuwe dienstwapen, maarja die had ik in 2013 al ontvangen.

guest15549

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 21 januari 2015, 22:40:28
Is toch om te janken als die 2 reacties leest..

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 21 januari 2015, 22:46:37
Ik heb de afgelopen 2 jaar maar ieder jaar 2x IBT gehad.

Misschien dit jaar geluk dat ik omgeschoold wordt naar de P99 dan kan ik wat meer schieten.

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #5 Gepost op: 21 januari 2015, 22:48:40
Wij, als vrijwilligers, hebben altijd up een zaterdag ibt. Vier maal per jaar. Eerste helft is een kunstje oefenen of de toets, maar de tweede helft is vaak wel wat extra.

Verdachte veilig in een auto plaatsen, optreden in groepsverband, werken met een verdachte in een auto, etc.
Sterker nog, wij mogen zelf dingen aandragen die vervolgens behandeld worden.

Ik kan me dan ook niet helemaal vinden in het artikel.

sylvester1986

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 21 januari 2015, 23:01:03
Citaat van: Sylvester link=msg=1322612 date=1421181222
Toen ik nog bij de Luchtmachtbewaking/DBBO werkte, hadden wij per 5 weken, 2 dagen les. In de morgen zelfverdediging en in de middag schieten.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #7 Gepost op: 23 januari 2015, 01:29:51
Dus???? HEBBEN WE VOLDOENDE TRAINING?  Of zal ik het anders vragen: moet de politie zwaardere wapens krijgen?

Als laatste redmiddel: JA

nu.....mijn god! NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

renos

• agent
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #8 Gepost op: 24 januari 2015, 20:50:33
Ik vind zelf dat IBT weinig aandacht heeft voor het geweld op straat. Ik zie en lees veel over dat een aanhouding uitloopt op een ordinaire vechtpartij. Wij moeten toch getraind worden in het fatsoenlijk controleren en fixeren van personen. IBT is bij ons de laatste tijd veel gericht op vuurwapengebruik en uitpraatprocedures. Terwijl het gros van de collega' gewond raakt bij een uit de hand gelopen aanhouding...is IBT wel afgestemd op het straatwerk?

Maxell01

• Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 24 januari 2015, 21:21:23
Citaat van: renos link=msg=1325654 date=1422129033
Ik vind zelf dat IBT weinig aandacht heeft voor het geweld op straat. Ik zie en lees veel over dat een aanhouding uitloopt op een ordinaire vechtpartij. Wij moeten toch getraind worden in het fatsoenlijk controleren en fixeren van personen. IBT is bij ons de laatste tijd veel gericht op vuurwapengebruik en uitpraatprocedures. Terwijl het gros van de collega' gewond raakt bij een uit de hand gelopen aanhouding...is IBT wel afgestemd op het straatwerk?

Alles moet beter, het verplicht sporten net zoals vroeger 4 uur per week moet weer ingevoerd worden waarbij de nadruk op IBT moet liggen met alles wat daarbij hoort,
Het aantal schietlessen verhogen zodat een diender goed getraind is. Lastig maar er moeten keuzes worden gemaakt.