Moet de politie beter worden bewapend?

Auteur Topic: Moet de politie beter worden bewapend?  (gelezen 146389 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Die klant wil dat zijn centen veilig zijn opgeborgen, en anders eist de verzekeraar dit wel.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Maar die klant wil daar niet teveel voor betalen.
En het bedrijf wil de verzekeraar ook niet teveel betalen.
En de verzekeraar wil zo min mogelijk uitkeren.

Ziehier de spagaat - ergens gaat dit wrikken.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Dat rechtvaardigt nog niet vestiging van die bedrijven op terrein van de overheid.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Niet omdat militaire basis zo goed beveiligd zijn maar omdat het aanvallen van een degelijke lokatie een oorlogsdaad is.

Dus dan kunnen we de VN veiligheidsraad een resolutie laten opstellen, waarin deze daad van niet uitgelokte agressie ten zeerste wordt afgekeurd?
Of België de oorlog verklaren, indien de daders Belgen waren?  ;)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Oh enig...

Als het Noord-Afrikanen zijn,. gaan we dan ook vol mee in de war on terror...?

Maar hopen dat het Nederlanders zijn.
Landverraad en dus levenslang en klaar.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Oh enig...

Als het Noord-Afrikanen zijn,. gaan we dan ook vol mee in de war on terror...?

Maar hopen dat het Nederlanders zijn.
Landverraad en dus levenslang en klaar.

Hum.... wat nou als ze 2 nationaliteiten hebben  >:D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Waarom de KMar?? Voor opgesteld dat ik het ze gun hoor. Het zijn gewoon volwaardige collega's voor mij, ook al zijn er nog steeds politiecollega's die het niet met mij eens zijn.
Echter heeft de politie op papier nog steeds officiële geweergroepen. Per eenheid moeten er officieel een X aantal collega's zijn opgeleid op zwaardere wapens. Echter is dit langzamerhand doodgebloed.
Het gaat ook niet om het gunnen. Het zal de KMar een biet zijn of ze wel of niet worden ingezet tegen dit soort criminelen. Die beslissing is uiteindelijk aan het gezag. Uiteraard heeft de politie op papier geweergroepen, maar met "op papier" vang je geen boeven.

Het lijkt mij vanuit professioneel oogpunt dat de politie haar knopen moet tellen en het gezag zal moeten vertellen dat zij op dit moment niet de middelen en de capaciteit hebben om dit soort criminelen op heterdaad aan te kunnen houden. Dat zegt natuurlijk niets over de mogelijkheden van de politie op de langere termijn, maar het probleem speelt nu. Men kan er voor kiezen om deze criminelen niet op heterdaad aan te houden en hopen dat de recherche via onderzoek uiteindelijk bij de verdachten uitkomt. Dan pak je ze als politie ook, maar het geeft wel het signaal af aan criminelen dat ze in eerste instantie weg kunnen komen, zolang ze zichzelf maar voldoende bewapenen.

Het zijn allemaal keuzes die bij het gezag liggen. Ik denk alleen wel dat we zo eerlijk moeten zijn dat de politie op dit moment simpelweg niet in staat is om dit soort criminelen op heterdaad te pakken. Militair geweervuur tegen politiemensen met een Walter P5 is gekkenwerk. Niet te doen. Als het gezag er voor kiest om deze criminelen toch op heterdaad aan te willen houden dan zal het gezag moeten kiezen voor militaire bijstand. Te beginnen, zoals de Politiewet beoogd, bij de KMar. Niet omdat het de KMar het gegund wordt, maar omdat ze het kunnen doordat ze de middelen hebben en zo flexibel zijn dat er capaciteit gegenereerd kan worden als de politiek/gezag die keuze maakt.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Om nog maar eens aan te tonen hoe amateuristisch de Nederlandse Politie is:

Citaat
Afgelopen donderdag 4 april 2013 rond 21:00 uur werd een motorrijder van de Amsterdamse Verkeersdienst door de meldkamer van de Amsterdamse Politie ingezet bij een achtervolging op een vermoedelijke straatrover. Omdat de motorrijder volharde in de achtervolging, ondanks dat de verdachte het gras en een taluut opliep, werd de verdachte door de motorrijder aangehouden.
Achtervolgende collega's hadden niet gezien dat de verdachte door de motorrijder werd aangehouden en gebruikten hen vuurwapen om de verdachte aan te houden. Daarbij zijn vermoedelijk verschillende schoten gevallen.
Zowel de motorrijder als de verdachte zijn met de schrik vrijgekomen. De verdachte is opgesloten.
bron: de betrokken collega
Succes collega! Gelukkig heeft jouw inzet een verdachte opgeleverd en de inzet van de collega's helemaal niks. GELUKKIG!   98uiye

Ik verstrek geen nadere informatie (ook niet via pb) over wie er bij deze zaak betrokken was, waar het voorval plaats gevonden heeft, hoeveel schoten er gevallen zijn of wat dan ook.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Dit is het zoveelste schiet incident in korte tijd waarbij collega's elkaar beschieten. Dus om terug te komen op de topic:

Alsjeblieft dus niet de straatdiender zwaarder bewapenen maar naar Pearl sturen, jaarlijks! Daarnaast beter trainen, meer trainen/ oefenen met vuurwapens en voertuigen. En ik pleit nog steeds voor zwaarder bewapende snel inzetbare eenheden die de straatdiender ondersteunen. En waarbij dan ook duidelijk de afspraak is: als wij ingezet worden dondert de platte pet op!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Ik zoek een passende reactie, vooralsnog kom ik niet verder dan; WTF?!  :-X