Moet de politie beter worden bewapend?

Auteur Topic: Moet de politie beter worden bewapend?  (gelezen 146351 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #390 Gepost op: 16 januari 2015, 00:31:06
Jas van Driel is dé expert in Nederland en hij heeft gelijk.

Hoe vaak trainen jullie ook alweer? 10 keer per jaar?

Ik sta lachend 30 keer per jaar op een schietbaan. En dat testje op een 100 meter baan op schietvereniging kun je vergeten.
Mag je eerst lid worden van een schietvereniging en dan gaan we na anderhalf jaar eens praten. Met de groeten van jullie chef.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #391 Gepost op: 16 januari 2015, 00:33:21
Even een huishoudelijke mededeling aangaande de poll.

Er is 1 optie toegevoegd om de iets minder ingelezenen toch ruimte te geven om te reageren.

De optie

JA, maar ben geen wapenkenner, geef de politie wat het nodig heeft.

is toegevoegd.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #392 Gepost op: 16 januari 2015, 00:41:03
Citaat van: Diamondback link=msg=1323602 date=1421364666
Jas van Driel is dé expert in Nederland en hij heeft gelijk.

Hoe vaak trainen jullie ook alweer? 10 keer per jaar?

Ik sta lachend 30 keer per jaar op een schietbaan. En dat testje op een 100 meter baan op schietvereniging kun je vergeten.
Mag je eerst lid worden van een schietvereniging en dan gaan we na anderhalf jaar eens praten. Met de groeten van jullie chef.

Expert vanaf papier, maar niet uit de praktijk als ik het zo lees. Heeft gewoon de ME regeling doorgelezen, maar niet gekeken hoe die wordt toegepast. En die 20%, waar komt die vandaan? Ik kan dat cijfer nergens terug vinden.

Wat trainen betreft ben ik het met je eens. Het liefst sta ik wekelijks op de schietbaan en met mij vele collega's, al was het maar een uurtje. Maar dat kost capaciteit en dus geld...


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #393 Gepost op: 16 januari 2015, 00:44:36
En dus is het vreemd dat zelfs dat niet eens als mogelijkheid bekeken word. Gewoon meer trainen.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #394 Gepost op: 16 januari 2015, 00:50:39
Ik stem: nee.

gewoon omdat het kan čn omdat het er toch niet komt.  >:D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #395 Gepost op: 16 januari 2015, 00:52:09
U heeft gestemd.

U mag mopperen. ^-^


Bogeyman

  • KMar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #396 Gepost op: 16 januari 2015, 00:58:38
Citaat van: Diamondback link=msg=1323605 date=1421365476
En dus is het vreemd dat zelfs dat niet eens als mogelijkheid bekeken word. Gewoon meer trainen.

Dat sowieso. En als niet het hele reguliere trainingsprogramma gedaan kan worden door personeelsgebrek oid, dan zelfstandig op een tradionele schietbaan op een puntenring, desnoods (of waarom niet wanneer de diender dat wil) op een baan van de schietvereniging?

Maar wat deze discussie betreft (scenario schutter met een AK47) zal meer trainen alleen niet afdoende zijn; we're outgunned.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #397 Gepost op: 16 januari 2015, 01:04:15
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/isis_doet_oproep_aan_eurojihad.html

Citaat
"If you see a police officer, kill them. Kill them all."
"Als je de politie treft, dan tref je het veiligheidsapparaat in het hart en doe je een oorlogsdaad." (bron) Maar terwijl de Vlaamse politie al met machinepistolen de eigen politiebureaux bewaakt, moeten de dienders van Opstelten het doen met roestige Walthers waar te weinig mee geoefend wordt.


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #398 Gepost op: 16 januari 2015, 01:36:46
Ik mis een goed wapen in het lijstje wat volgens mij uitermate geschikt is voor de speciale diensten en indien nodig ook voor de "gewone" Politie.

De Hecker & Koch MP7. Compact, licht, snel en de juiste munitie om kogelwerende vesten te doorboren. Dat kan de MP-5 met de huidige munitie (stopkogel) niet. Vermoedelijk moeten er dan wel wetten en regels aangepast worden maar gelet op alle huidige ontwikkelingen en dreigingen zou dat geen probleem moeten zijn. Het compacte wapen is minder bedreigend als de standaard lange wapens maar heeft wel dezelfde vuurkracht. En door het formaat makkelijk mee te nemen in voertuigen en te gebruiken bij het uitstappen tijdens een aanval of interventie.    

https://www.youtube.com/watch?v=-3laViCvrZA
  
Laten we hopen dat het allemaal niet nodig is. Ik wens de beleidsmakers en de mensen op straat heel veel wijsheid en veiligheid.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


112WS18

  • Verpleegkundige/HAP-chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
Reactie #399 Gepost op: 16 januari 2015, 02:21:45
Citaat van: JJ75 link=msg=1323293 date=1421324339
Regeren is ook bekijken wat de kans is, en wat je ermee oplost voor het geld wat je besteed. Een maatregel nemen voor een kans gebeuren 1 keer per 10 jaar is waarbij bijvoorbeeld de kans dat je wat kunt uitrichten 1 keer per 5 gebeurtenissen is waarbij door het middel het aantal SO verminderd wordt met 2 is zinloos.

Wat ik probeerde te zeggen is dat men niet meer moet spreken over een "kans". Als we kijken naar de ontwikkelingen in deze wereld, en voornamelijk ook in Europa, dan kunnen we een aanslag verwachten. En op het moment dat er een active shooter is, dan moeten onze agenten zich op z'n minst kunnen verdedigen.