Moet de politie beter worden bewapend?

Auteur Topic: Moet de politie beter worden bewapend?  (gelezen 146332 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #420 Gepost op: 16 januari 2015, 17:58:52
Ik heb alleen 1 probleem met dit verhaal.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=88225


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #421 Gepost op: 16 januari 2015, 18:00:46
Wat heeft dat ermee te maken in relatie tot de andere/betere bewapening?
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


marsmello

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
  • Werkzaam in de burgerluchtvaart.
Reactie #422 Gepost op: 16 januari 2015, 18:14:02
Een paar kilometer over de grens staan de Belgische agenten met lange wapens hun bureaus te beveiligen en de agenten in Nederland mogen straks op komen draven met een handpistooltje.
Gisteren ook met verbazing naar de uitzending bij RTL Late Night gekeken, ja in Nederland hebben we de DSI/AT maar voordat die ter plaatse zijn staat de straat agent nog steeds zonder adequate bewapening/bescherming.
De discussie die daar ook werd gevoerd slaat ook volledig de plank mis volgens mij, het gaat niet zo zeer om elke straatagent een MP5/AR mee te geven maar om het zo snel mogelijk ter plaatse krijgen van materieel waarmee je de confrontatie aankan.

Afgezien van praktische problemen in de dienstauto's en dergelijke zou mijn keuze als burger uitgaan naar een wapen als de HK MP7.
Patroon is speciaal ontworpen om door kogelwerende vesten heen te schieten en is een erg compact wapen en uit te klappen naar een ''lang wapen''.
In combinatie met bijvoorbeeld onderstaand holster zou het ook niet moeten afschrikken bij andere burgers.



AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #423 Gepost op: 16 januari 2015, 18:15:03
Citaat van: quattromontanes link=msg=1323742 date=1421427646
Wat heeft dat ermee te maken in relatie tot de andere/betere bewapening?

Minder bureaus = nog langere aanrijdtijden voor die QRF die genoemd wordt in bovenstaand verhaal. Derhalve geen optie.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #424 Gepost op: 16 januari 2015, 18:22:34
Waar ik mij naast de "straat"agenten die gister in RTL LN waren het meest aan stoorde was het feit dat de Plv korpschef zegt dat beveiliging moet worden gedaan door het AT of de Kmar  :-\ ::). Alsof die geen andere taken hebben waar je ze liever wil hebben. Ook vond ik het heel vreemd dat de grote politieke blazer die het goede verhaal had de afgelopen tijd (de lijsttrekker van de VVD) die trok opeens zijn keutel in want hij had wat anders bedoelt.

De enige die echt gewoon de waarheid zegt en nergens omheen draaide was Jan Heemskerk. Ik vrees dat dit een verhaal word wat alleen maar droevig gaat eindigen in het grote archief van bepaalde hoge heren
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #425 Gepost op: 16 januari 2015, 18:24:21
Citaat van: Groenemotormuis link=msg=1323752 date=1421428954
Waar ik mij naast de "straat"agenten die gister in RTL LN waren het meest aan stoorde was het feit dat de Plv korpschef zegt dat beveiliging moet worden gedaan door het AT of de Kmar  :-\ ::). Alsof die geen andere taken hebben waar je ze liever wil hebben. Ook vond ik het heel vreemd dat de grote politieke blazer die het goede verhaal had de afgelopen tijd (de lijsttrekker van de VVD) die trok opeens zijn keutel in want hij had wat anders bedoelt.

De enige die echt gewoon de waarheid zegt en nergens omheen draaide was Jan Heemskerk. Ik vrees dat dit een verhaal word wat alleen maar droevig gaat eindigen in het grote archief van bepaalde hoge heren

Heb echt geen vertrouwen in de korpsleiding. Sneu maar waar. Die Bik moet vertrekken.  >:D


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #426 Gepost op: 16 januari 2015, 18:25:41
AureliusM gaat door voor de koelkast.

En je moet zo'n QRF ook optuigen. Dat gaat nog meer geld kosten want dan heb je het niet alleen over wapens, maar ook over auto's. De Britse firearms units rijden volgens mij (correct me if i'm wrong) in opgeleukte Mitsubishi EVO's.


quattromontanes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #427 Gepost op: 16 januari 2015, 18:30:13
Citaat van: AureliusM link=msg=1323749 date=1421428503
Minder bureaus = nog langere aanrijdtijden voor die QRF die genoemd wordt in bovenstaand verhaal. Derhalve geen optie.
De politie zit niet alleen binnen op bureaus te wachten op een melding, maar ik snap je punt wel. Echter, de kleinere bureau's zijn niet altijd dusdanig bezet dat er meer dan twee voertuigen bemand kunnen worden, althans, bij mij in de regio dan, denk hierbij aan een kantoorruimte binnen het gemeentehuis.
Aanrijtijden vanaf de bureaus zullen altijd omlaag gaan, maar of dat het grootste probleem is denk ik persoonlijk niet.
Wel kun je je afvragen of er niet teveel bureaus gesloten worden.
Mensen kunnen bot en scherp tegelijk zijn..


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #428 Gepost op: 16 januari 2015, 18:38:03
Over de sluiting van bureaus verschillen de meningen,ik denk dat minder bureaus en meer dienders op straat een prima streven is.
Maar terug naar de bewapening,schrijnend is inderdaad dat een Zuid Limburgse diender met z n 9mm pistooltje staat te zwaaien terwijl zijn collegas in Belgie UZI s en Shotguns hebben en de duitse collegas uit Aachen MP 5 machinegeweren.
Is het AT zuid er eens een keer niet is Zeist toch 180 km kachelen dus voor er dan hulp komt...
De hondengeleiders worden al voor zwaardere meldingen ingezet en hebben op hun autos vaak al wat meer geweldsmiddelen,misschien een idee hen op te leiden en uit te rusten alsmede de nieuwe FLEX teams en deze als First Responder te gebruiken.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #429 Gepost op: 16 januari 2015, 18:47:46
Citaat van: gignnl link=msg=1323760 date=1421429883
Over de sluiting van bureaus verschillen de meningen,ik denk dat minder bureaus en meer dienders op straat een prima streven is.
Maar terug naar de bewapening,schrijnend is inderdaad dat een Zuid Limburgse diender met z n 9mm pistooltje staat te zwaaien terwijl zijn collegas in Belgie UZI s en Shotguns hebben en de duitse collegas uit Aachen MP 5 machinegeweren.
Is het AT zuid er eens een keer niet is Zeist toch 180 km kachelen dus voor er dan hulp komt...
De hondengeleiders worden al voor zwaardere meldingen ingezet en hebben op hun autos vaak al wat meer geweldsmiddelen,misschien een idee hen op te leiden en uit te rusten alsmede de nieuwe FLEX teams en deze als First Responder te gebruiken.

Op zich een prima begin. Maar blijf erbij dat op den duur elk voertuig uitgerust dient te worden met zwaardere wapens!