Moet de politie beter worden bewapend?

Auteur Topic: Moet de politie beter worden bewapend?  (gelezen 146324 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #470 Gepost op: 22 januari 2015, 13:32:25
Citaat van: Red link=msg=1324704 date=1421851590
http://nos.nl/artikel/2014518-zwaardere-wapens-voor-franse-politie-door-terrorisme.html

In het kader van: Daar kan het wel.
Naast zwaarder bewapenen vond ik het volgende ook erg opmerkelijk:
Citaat
De plannen bevatten overigens meer maatregelen, van kogelvrije vesten voor de gemeentepolitie...
Bron nu.nl http://www.nu.nl/buitenland/3976809/frankrijk-gaat-drieduizend-mensen-met-jihadisme-link-volgen.html
Hebben we in Nederland beter voorelkaar lijkt me. In dit artikel staat trouwens dat het zwaarder bewapenen de veiligheidstroepen betreft.


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #471 Gepost op: 22 januari 2015, 13:48:46
Citaat van: moppersmurf link=msg=1324594 date=1421791202

Nee geef mij dan maar een roestige Walther dan weet ik zeker dat ik geen enkele poging doe om de strijd aan te gaan met de/het/een IS-stukvreten en alles in het werk zal stellen om zoveel mogelijk mensen 's avonds weer lekker aan de boerenkool te laten zitten (mijzelf uiteraard bovenaan!)

zo en nu mag u even nadenken wat ik zojuist gezegd heb  998765

Maar als zij wel de strijd met jou aan willen? Wat dan? Heel hard zigzaggend wegrennen?


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #472 Gepost op: 22 januari 2015, 13:57:43
Citaat van: HAVP link=msg=1324938 date=1421930926
Maar als zij wel de strijd met jou aan willen? Wat dan? Heel hard zigzaggend wegrennen?
Als zij met z'n drieën de strijd met jou aan willen gaan lijkt me hopen dat je jezelf onzichtbaar kunt maken ook erg effectief.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #473 Gepost op: 23 januari 2015, 01:23:57
Citaat van: HAVP link=msg=1324938 date=1421930926
Maar als zij wel de strijd met jou aan willen? Wat dan? Heel hard zigzaggend wegrennen?

JEP! onomstotelijk!

Artikel 2PW: hulp verlenen aan hen die dat behoeven. Hoe duidelijk moet dat zijn? Als ik mijn leven weet te redden is dat +1. Als ik mijn leven geef, levert dat dan 2 levens op?


of zeg ik nu iets dat ècht niet door de beugel kan??
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #474 Gepost op: 23 januari 2015, 07:42:50
Citaat van: moppersmurf link=msg=1325044 date=1421972637
JEP! onomstotelijk!

Artikel 2PW: hulp verlenen aan hen die dat behoeven. Hoe duidelijk moet dat zijn? Als ik mijn leven weet te redden is dat +1. Als ik mijn leven geef, levert dat dan 2 levens op?


of zeg ik nu iets dat ècht niet door de beugel kan??
Is het niet artikel 3? Nee je zegt niet iets wat niet door de beugel kan. Volgens mij vragen wij als samenleving alleen aan soldaten bewust het risico te nemen dat je wordt doodgeschoten. Voor de politie is het wapen een verdedigingsmiddel en geen offensief middel. Je moet doen wat je kunt doen zonder onnodige risico's te nemen.


Maxell01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #475 Gepost op: 23 januari 2015, 10:29:39
Donderdag 22 januari 2015 .Vanochtend kwamen de vier politiebonden voor een gesprek op het ministerie. Na afloop wilden de bonden geen inhoudelijke mededelingen doen. "Er is een goed gesprek geweest." Of er meer agenten komen met zwaardere wapens, is nog niet duidelijk. "We willen onderzoek naar dat fenomeen, de minister gaat daar serieus en constructief naar kijken. Daar is tijd voor nodig", zegt ACP-voorman Gerrit van de Kamp.

"Wat voor ons heel belangrijk is, is dat wij het gevoel hebben dat de Nederlandse politie goed is toegerust voor de taken die zij heeft", zegt Sanna Eichorn van vakbond VMHP.

Hoeveel tijd hebben ze nu nog nodig. Geen inhoudelijke mededelingen. pappen en nat houden??


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #476 Gepost op: 23 januari 2015, 10:50:41
Citaat van: JJ75 link=msg=1325070 date=1421995370
Is het niet artikel 3?

Ja sorry, is idd art 3 PW. Artikel 2 zit er ingebakken he?!

Citaat van: Maxell01 link=msg=1325093 date=1422005379
Donderdag 22 januari 2015 .Vanochtend kwamen de vier politiebonden voor een gesprek op het ministerie. Na afloop wilden de bonden geen inhoudelijke mededelingen doen. "Er is een goed gesprek geweest." Of er meer agenten komen met zwaardere wapens, is nog niet duidelijk. "We willen onderzoek naar dat fenomeen, de minister gaat daar serieus en constructief naar kijken. Daar is tijd voor nodig", zegt ACP-voorman Gerrit van de Kamp.

"Wat voor ons heel belangrijk is, is dat wij het gevoel hebben dat de Nederlandse politie goed is toegerust voor de taken die zij heeft", zegt Sanna Eichorn van vakbond VMHP.

Hoeveel tijd hebben ze nu nog nodig. Geen inhoudelijke mededelingen. pappen en nat houden??

Gelukkig hebben we nog ruimschoots de tijd om onderzoek te doen, dan een aanbesteding, om die aanbesteding te laten mislukken en een nieuwe te schrijven om dan vervolgens een POPU te maken en de helft van de dienders uit te rusten met het nieuwe materiaal, voordat IS of een andere groepering een aanslag plant. Dat is namelijk pas over ..... dagen/ weken/ maanden/ jaren  98uiye

En waarom was ik ookal weer geen lid van een vakbond?

MIJN advies: komt er een aanslag> direct je eigen haggie redden (dat doen die vakbondslui en hoge omes namelijk ook)
MIJN advies: laat ze allemaal de pleuris krijgen en denk voora aan jezelf.
MIJN advies: verhoog je eigen salaris en zeg het lidmaatschap van de vakbond op (ze doen toch niks voor je)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #477 Gepost op: 23 januari 2015, 11:31:48
Citaat van: moppersmurf link=msg=1325096 date=1422006641
MIJN advies: komt er een aanslag> direct je eigen haggie redden (dat doen die vakbondslui en hoge omes namelijk ook)
MIJN advies: laat ze allemaal de pleuris krijgen en denk voora aan jezelf.
Als we dan toch met nutteloze adviezen komen:

Mijn advies: Zoek ander werk.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #478 Gepost op: 23 januari 2015, 11:54:56
Ik ben bereid veel te doen en ver te gaan om een mensenleven te redden, maar als iemand met een AK of ander zwaar geschut een winkelcentrum binnen komt wandelen, dan wil ik jou ze wel te lijve zien gaan Red met je Walther en vestje.

Ik denk dat je dan al gauw de volgende Ahmed wordt.

Zelfs aan Defensie personeel leren ze, EIGEN veiligheid eerst.
Je rent toch ook niet klakkeloos de snelweg over om hulp te verlenen voordat je de snelweg op een veilige manier hebt afgezet (uitzonderingen daar gelaten).

Wat mopper zegt is niet eens zo raar.
Of ben jij van mening dat die agenten die de achtervolging staakte bij de Brinks overvallen ook mietjes zijn, omdat ze stopte toen een van die gasten een machinegeweer op ze richtte?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #479 Gepost op: 23 januari 2015, 12:12:00
Citaat van: Cabo link=msg=1325113 date=1422010496
Ik ben bereid veel te doen en ver te gaan om een mensenleven te redden, maar als iemand met een AK of ander zwaar geschut een winkelcentrum binnen komt wandelen, dan wil ik jou ze wel te lijve zien gaan Red met je Walther en vestje.

Ik denk dat je dan al gauw de volgende Ahmed wordt.
Beweer ik ergens in dit topic dat ik klakkeloos naar binnen wandel? Volgens mij niet. Maar ik roep ook niet dat ik op voorhand al mijn eigen hachje ga redden en dat de rest de pleuris (niet mijn woorden) kan krijgen. Natuurlijk wil ik het liefst veilig naar huis, maar ik ga wel op zoek naar opties om andere mensen te helpen.

Ik ben trouwens eerder "bang" om gewond te raken bij een liquidatie of overval dan bij een aanslag zoals in Frankrijk.

Citaat van: Cabo link=msg=1325113 date=1422010496
Of ben jij van mening dat die agenten die de achtervolging staakte bij de Brinks overvallen ook mietjes zijn, omdat ze stopte toen een van die gasten een machinegeweer op ze richtte?
Natuurlijk ben ik dat niet van mening, wat een onzinnige vraag.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.