Vers op dit forum aanbeland zag ik deze topic. Het zou m.i. een heel stuk helpen indien men zich er binnen de politie rekenschap van geeft dat het vermogen tot doelmatig (effectief zowel als veilig) gebruik van het persoonlijk wapen niet wezenlijk anders ligt dan mijn vermogen tot het doelmatig gebruik van mijn pc.. Dat bereik je absoluut niet met de trainingsfrequentie zoals deze vandaag de dag verantwoord wordt bevonden. Dan kan het gebeuren dat, om één voorbeeld te noemen, je een agent op twee losgebroken agressieve honden (voorval paar maanden geleden) ziet schieten die het alsnog presteert om op korte afstand één raak schot, in een poot, te plaatsen. En dat in een woonwijk. Ben blij dat ik daar toen niet toevallig mijn dagelijkse rondje hardlopen deed. Ik weet het; re-modellering van het huidige naar een wel doelmatig opleidings- en trainingstraject kost allemaal geld maar dit zijn onvermijdelijke, noodzakelijke, kosten die net zo normaal moeten worden bevonden als het idee dat je je dienst begint met een bak goede koffie; zoiets
Pas als dat niet voldoende is zou er aanleiding kunnen zijn om serieus over de mogelijke aanschaf van 'zwaarder' materieel te overleggen.