Moet de politie beter worden bewapend?

Auteur Topic: Moet de politie beter worden bewapend?  (gelezen 149151 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Reactie #490 Gepost op: 26 januari 2015, 08:19:53
Als ik dit topic zo lees als "betrokken en geïnteresseerde" burger dan ben ik bang dat ik niet op de politie hoef te rekenen op het moment dat ik op één of ander druk station loop waar op dat moment een mafketel zijn AK begint leeg te schieten...

Dat neem ik de agenten in kwestie niet kwalijk, wel de beleidsmakers. Ik ben nog steeds voorstander om ook beveiligers de mogelijkheid te geven zich uit te rusten met wapens. Er zijn zat oud militairen die bijzonder goed getraind zijn die na dienstverband de beveiliging in gaan.

Guus1

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #491 Gepost op: 26 januari 2015, 09:16:00
Vers op dit forum aanbeland zag ik deze topic. Het zou m.i. een heel stuk helpen indien men zich er binnen de politie rekenschap van geeft dat het vermogen tot doelmatig (effectief zowel als veilig) gebruik van het persoonlijk wapen niet wezenlijk anders ligt dan mijn vermogen tot het doelmatig gebruik van mijn pc.. Dat bereik je absoluut niet met de trainingsfrequentie zoals deze vandaag de dag verantwoord wordt bevonden. Dan kan het gebeuren dat, om één voorbeeld te noemen, je een agent op twee losgebroken agressieve honden (voorval paar maanden geleden) ziet schieten die het alsnog presteert om op korte afstand één raak schot, in een poot, te plaatsen. En dat in een woonwijk. Ben blij dat ik daar toen niet toevallig mijn dagelijkse rondje hardlopen deed. Ik weet het; re-modellering van het huidige naar een wel doelmatig opleidings- en trainingstraject kost allemaal geld maar dit zijn onvermijdelijke, noodzakelijke, kosten die net zo normaal moeten worden bevonden als het idee dat je je dienst begint met een bak goede koffie; zoiets ;) Pas als dat niet voldoende is zou er aanleiding kunnen zijn om serieus over de mogelijke aanschaf  van 'zwaarder' materieel te overleggen.

CM112

• Forum gebruiker
  • Asp. manschap A
Reactie #492 Gepost op: 27 januari 2015, 16:46:23
Het AT heeft nieuw knalgoed gekregen zo te zien.  :)

Filmpje zelf te zien op: http://www.youtube.com/watch?v=aCbgrbsmYRs#ws

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #493 Gepost op: 27 januari 2015, 21:52:41
Citaat van: CM112 link=msg=1326310 date=1422373583
Het AT heeft nieuw knalgoed gekregen zo te zien.  :)

Filmpje zelf te zien op: http://www.youtube.com/watch?v=aCbgrbsmYRs#ws

Dit is volgens mij geen MP5.  :|

guest16442

• Gast
Reactie #494 Gepost op: 27 januari 2015, 22:08:46
Citaat van: AureliusM link=msg=1326391 date=1422391961
Dit is volgens mij geen MP5.  :|
Ziet eruit als een HK416.

LSPD

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #495 Gepost op: 27 januari 2015, 22:49:03
Citaat van: Flavius link=msg=1326399 date=1422392926
Ziet eruit als een HK416.

Gezien de lengte van de loop is het de HK416N, logische stap aangezien deze al gebruikt wordt bij defensie

Komt volgens mij trouwens voor niemand hier als een verrassing, dat het AT gelijk ander spul kreeg na gebeurtenissen in Frankrijk.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #496 Gepost op: 27 januari 2015, 23:52:43
Onlogisch.

Ik had gekozen voor de korte loopversie.

Het AT doet bij uitstek CQC-situaties waardoor je ergonomie altijd de voorkeur moet geven boven de betere trefzekerheid van een langere loop. Voor reach out and touch moet je sowieso denken aan echte lange wapens. En dat in het kader van one shot one kill. Dan is er wel wat beters voorhanden dan de H&K 416. En dan heb ik het ook over kalibers. .223 is leuk. .338 Lapua Magnum is beter.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #497 Gepost op: 27 januari 2015, 23:54:49
Citaat van: Diamondback link=msg=1326444 date=1422399163
Ik had gekozen voor de korte loopversie.
Maar jij zit dan weer niet bij het AT/DSI. Laat de keuze van de juiste/geschikte wapens vooral lekker bij de mannen zelf.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #498 Gepost op: 28 januari 2015, 00:08:07
Dat zeg ik.

Waarom wel kiezen voor die 1 MOA (pas interessant bij 100 meter en verder) terwijl je dat niet nodig hebt? En als je het nodig hebt je dat met een bolt action veel makkelijker krijgen kan?

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #499 Gepost op: 28 januari 2015, 00:13:51
Citaat van: Diamondback link=msg=1326447 date=1422400087
Dat zeg ik.

Waarom wel kiezen voor <knip> terwijl je dat niet nodig hebt? En als je het nodig hebt <knip>
Dat zeg je dus niet. Als zij ergens voor kiezen, dan doen ze dat hoogstwaarschijnlijk bewust. En of ze het nodig hebben of niet, dat bepalen ze waarschijnlijk ook graag zelf.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.