Moet de politie beter worden bewapend?

Auteur Topic: Moet de politie beter worden bewapend?  (gelezen 146448 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #560 Gepost op: 5 februari 2015, 15:44:46
Opbeurende tweet:

RTV NH ‏@RTVNH
54 min.54 minuten geleden
Volgens onze collega's van de @NHNieuwsbode is er vandaag géén schietpartij geweest in Amsterdam http://bit.ly/16tPjNr

(knock on wood...)


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Reactie #561 Gepost op: 20 februari 2015, 13:05:33
Citaat van: Diamondback link=msg=1328718 date=1423147486
Opbeurende tweet:

RTV NH ‏@RTVNH
54 min.54 minuten geleden
Volgens onze collega's van de @NHNieuwsbode is er vandaag géén schietpartij geweest in Amsterdam http://bit.ly/16tPjNr

(knock on wood...)

Mag ook wel! Een dagje effe niet :o

Schietincidenten in A'dam behoren toch inmiddels zowat tot het normale straatbeeld.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #562 Gepost op: 23 februari 2015, 09:57:38
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3871439/2015/02/23/Daders-plofkraak-schieten-met-kalasjnikovs-op-politie.dhtml

En dat is de 2e keer dat er met zware wapens een plofkraak wordt gepleegd en  dit keer is er dus geschoten. Ik zie nu dus al een voorzichtige trend komen waarbij de zware wapens niet alleen maar worden gebruikt voor liquidaties maar ook voor andere misdrijven. Zorgelijk.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #563 Gepost op: 23 februari 2015, 10:04:38
Citaat van: Diamondback link=msg=1332707 date=1424681858
En dat is de 2e keer dat er met zware wapens een plofkraak wordt gepleegd en  dit keer is er dus geschoten. Ik zie nu dus al een voorzichtige trend komen waarbij de zware wapens niet alleen maar worden gebruikt voor liquidaties maar ook voor andere misdrijven. Zorgelijk.
Had je deze daar ook bij gerekend?

http://www.rtvnh.nl/nieuws/159900/mislukte-plofkraak-op-station-hoofddorp-mannen-met-kalasjnikovs-op-de-vlucht
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #564 Gepost op: 23 februari 2015, 10:05:05
Yep.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #565 Gepost op: 24 februari 2015, 07:10:36
Beelden bij de politieactie gisteren in België n.a.v. de plofkraak in Breda. http://www.112brabant.nl/news/11831-agenten-beschoten-met-automatische-geweren-na-plofkraak-in-breda/

Hier zie je ogenschijnlijk "gewone" agenten uitgerust met een H&K UMP. Hun AT is een schril contrast met ons Nederlands AT wat in G-Star kleding en gympen loopt.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #566 Gepost op: 24 februari 2015, 22:47:51
Citaat van: SniperEye link=msg=1332951 date=1424758236
Hier zie je ogenschijnlijk "gewone" agenten uitgerust met een H&K UMP. Hun AT is een schril contrast met ons Nederlands AT wat in G-Star kleding en gympen loopt.

Daar vergis jij je lelijk in


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #567 Gepost op: 24 februari 2015, 23:31:14
Citaat van: Matth link=msg=1333134 date=1424814471
Daar vergis jij je lelijk in
Vrees ik ook. De wegen in belgie zijn  :-X, het bier is véél beter en helaas.... gelden deze verhoudingen ook voor de politie. De standaard diender stelt niet veel voor (net als bij ons) maar ik zou die AOB/ BAA niet achter me aan willen hebben, want ik weet dat daarna de CGSU of BBT volgt.

op die werkwijze hebben wij in Nederland geen antwoord. Wij hebben een aanrijtijd van een uur voor het AT (CGSU).

Mede daarom pleit ik al jaren voor een tussenvorm tussen het AT en de touran/ volvo-diender in de vorm van 1 getrainde bestuurder + 1 getrainde schutter op 1 snelle auto.

Maar ja dan moeten we eerst van OPstelten en die lafhartige politieke partijen af.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #568 Gepost op: 24 februari 2015, 23:35:47
Citaat van: moppersmurf link=msg=1333143 date=1424817074
Vrees ik ook. De wegen in belgie zijn  :-X, het bier is véél beter en helaas.... gelden deze verhoudingen ook voor de politie. De standaard diender stelt niet veel voor (net als bij ons) maar ik zou die AOB/ BAA niet achter me aan willen hebben, want ik weet dat daarna de CGSU of BBT volgt.

op die werkwijze hebben wij in Nederland geen antwoord. Wij hebben een aanrijtijd van een uur voor het AT (CGSU).

Mede daarom pleit ik al jaren voor een tussenvorm tussen het AT en de touran/ volvo-diender in de vorm van 1 getrainde bestuurder + 1 getrainde schutter op 1 snelle auto.

Maar ja dan moeten we eerst van OPstelten en die lafhartige politieke partijen af.

Ons DSI stelsel doet niets onder van dat in Belgie.
Als het goed is ben jij laatst ook bijgepraat, en weet je dat het een en ander anders is ingericht.

Neemt niet weg dat ik vind dat wij gewoon beter bewapend moeten zijn. Als de Belgen dit kunnen moeten wij dit ook kunnen.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #569 Gepost op: 24 februari 2015, 23:43:15
Citaat van: Matth link=msg=1333144 date=1424817347
Ons DSI stelsel doet niets onder van dat in Belgie.
Als het goed is ben jij laatst ook bijgepraat, en weet je dat het een en ander anders is ingericht.

Neemt niet weg dat ik vind dat wij gewoon beter bewapend moeten zijn. Als de Belgen dit kunnen moeten wij dit ook kunnen.

Reactie per PM. Sorry  e050
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens