Moet de politie beter worden bewapend?

Auteur Topic: Moet de politie beter worden bewapend?  (gelezen 147938 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #720 Gepost op: 14 december 2015, 20:18:14
Citaat van: Daniel! link=msg=1391907 date=1450119087
Je zal nooit iedereen tevreden kunnen houden. De één vindt het een veilige gedachte dat ze met geweren rondlopen, de ander zal zich juist onveiliger voelen.

Probeer mij eens uit te leggen waarom ik (een oud mens met een prima leven en niets geen kwaads in de zin) een politieman met een geweer zou moeten vrezen?

Iedereen in Nederland, behalve de Jostiband, weet dat iedere politieman een pistool draagt. Het hang niet ergens verstopt aan de politieman, iedereen kan het gewoon zien. Een kogel uit dat pistool in je kop is net zo slecht voor je gezondheid als een kogel uit een iets groter geweer dat zichtbaar gedragen wordt.

Ik begrijp een burgemeester ook niet als hij roept dat geweren niet in ons staatbeeld passen maar pistolen wel. Het gaat er om in welke handen deze wapens zich bevinden.

AureliusM

• Senior gebruiker
  • A'dam
Reactie #721 Gepost op: 14 december 2015, 20:26:57
Citaat van: SpaX link=msg=1391875 date=1450113206
'Past niet in het straatbeeld' man man man wat een kul.

De burger verwacht een goed getrainde en uitgeruste overheidsdienst die ons kan beschermen tegen malloten zoals de IS.

In het begin zal het misschien wennen zijn voor mensen maar op Schiphol hoor je er ook niemand over als ze daar met grotere geweren lopen.

Ik ben net terug uit Israël. NL en Israel zijn natuurlijk twee verschillende landen. Ik liep op de markt in Jeruzalem en daar zag ik politie en militairen met zware wapens lopen. Het was eerst even wennen, maar na een tijdje "merk" je het amper en gaf het mij, en mijn vriendin, toch een veiliger gevoel.

Daniel!

• i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #722 Gepost op: 14 december 2015, 20:29:29
Citaat van: Oma link=msg=1391911 date=1450120694
Probeer mij eens uit te leggen waarom ik (een oud mens met een prima leven en niets geen kwaads in de zin) een politieman met een geweer zou moeten vrezen?
Misschien doordat een persoon hier vervelende ervaringen mee heeft, of ze vinden het er dreigend uitzien of de persoon is 'bang' aangelegd. Ik zou zelf ook totaal niet bang zijn, en je mag er toch van uit kunnen gaan dat iemand die met een geweer loopt écht wel weet wat hij/zij doet. Maar er zijn nou eenmaal mensen die zich - om wat voor reden dan ook - niet prettig voelen als er mensen met geweren op straat zijn.

Maar zoals ik al eerder aangaf:
Citaat van: Daniel! link=msg=1391907 date=1450119087
En daarnaast kun je je afvragen wat belangrijker is; goed uitgerust zijn voor het geval je het nodig hebt, of een groepje mensen dat liever geen geweren ziet tevreden stellen?

Je zal nooit iedereen tevreden kunnen houden. De één vindt het een veilige gedachte dat ze met geweren rondlopen, de ander zal zich juist onveiliger voelen.

Voor mij persoonlijk zou een goede voorbereiding/uitrusting dan zwaarder wegen.

GWB Foxtrot

• KMar
  • Forum gebruiker
Reactie #723 Gepost op: 14 december 2015, 23:20:15
Dit is Nederland ten top.

Geweren = eng. En is in conflict met onze huidige struisvogelpolitiek.

Ik kan je de volgende voorspelling meegeven;

Huidige status.

Incident.

Nasleep. = een burgemeester die niet wilde dat de KMar/politie zwaarder bewapend in zijn stad rondliep gaat lopen koeren dat we dit niet gewild hebben en dat het aan de opleiding/voorbereiding van de KMar/politie heeft gelegen dat ze niet eerder in hebben kunnen grijpen. Hij had dit natuurlijk nooooooit aan kunnen zien komen.

Einde voorspelling.

*Ik mag kosteloos ge-quote worden zodra dit werkelijkheid word. En nee, ik werk niet voor Astro-TV.*

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #724 Gepost op: 14 december 2015, 23:30:11
Citaat van: Oma link=msg=1391873 date=1450112964
Het gaat eigenlijk niet eens om wat de politie of Kmar wil uitstralen.

Het echte probleem zit bij politici en diep in de samenleving. Het is inmiddels al wel vijf voor twaalf, misschien al wel later; iedereen die nog steeds denkt dat de wapens van politie en Kmar er te bedreigend uit zien begrijpt helemaal niet dat de echte bedreiging terroristen zijn en de wapens van politie en Kmar de vrienden van het volk zijn omdat ze niet in het Nederlandse straatbeeld verschijnen om ons eigen volk te bedreigen maar alles wat we hebben en wat ons lief is te beschermen.

Oma we zijn het niet vaak eens. Maar in dit geval.... you've nailed it. O0
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #725 Gepost op: 14 december 2015, 23:31:11
Als ik met mensen naar een restaurant wandel ga ik er heen om gezellig te dineren, je loopt langs deze agenten heen die er zijn om Westerse gelegenheden extra te beveiligen omdat iedereen weet dat ISIS voorkeur heeft om Westerse hotels of westerlingen tot doelwit te maken.
Is dat de toeristenpolitie? (die je wel vaker in de grote plaatsen in arabische landen ziet?)
Toen ik in Egypte op vakantie was zag je ze bijna op elke straathoek met lange wapens, in witte uniformen. Ze gingen ook dagelijks alle hotels langs voor informatie/controle paspoorten)

Bollie

• Forum gebruiker
Reactie #726 Gepost op: 15 december 2015, 00:51:42
Als de KMAR zwaardere wapens krijgen, stel ik dan maar gelijk voor om ook de politie zwaardere wapens te geven. De Noodhulp/DHV zijn vaak de eerste die ter plaatse komen.....

grizz

• Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #727 Gepost op: 15 december 2015, 00:57:49
Citaat van: Bollie link=msg=1391932 date=1450137102
Als de KMAR zwaardere wapens krijgen, stel ik dan maar gelijk voor om ook de politie zwaardere wapens te geven. De Noodhulp/DHV zijn vaak de eerste die ter plaatse komen.....

En dat is dus precies waar deze discussie over gaat. Echter tot men in Den Haag gaat snappen dat veiligheid, zowel in de nauwste als in de breedste zin van het woord, geld kost. Dan gaat de bpz geen zwaardere wapens krijgen. Dat is bijna niet voor te stellen dat je met de p99 het op moet nemen tegen een lang wapen.. 98uiye

Bollie

• Forum gebruiker
Reactie #728 Gepost op: 15 december 2015, 01:03:02
Ik ben er niet tegen, liever gisteren dan vandaag.

Hup VOL automatische wapens naar de KMAR/Politie....  O0

grizz

• Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #729 Gepost op: 15 december 2015, 01:07:06
Citaat van: Bollie link=msg=1391938 date=1450137782
Ik ben er niet tegen, liever gisteren dan vandaag.

Hup VOL automatische wapens naar de KMAR/Politie....  O0

Ja eens. Alleen zitten daar nog wel wat gevolgen aan. Extra opleidingen. Extra trainingsuren.... dus extra geld. Dus ja ik zeg ook liever gisteren dan vandaag. Maar gezien het politieke klimaat gaat dit niet gebeuren....

We willen qua veiligheid nog steeds op de eerste rang zitten. Liever nog voor een stuiver dan een dubbeltje...