Middelbrand (woning) Herkenbosscherweg - Roermond 20-01-2015

Auteur Topic: Middelbrand (woning) Herkenbosscherweg - Roermond 20-01-2015  (gelezen 3141 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Frankieboy001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,476
p2kflex
18:11:51 20-01-15GROUP-11 BR GEBOUW OVERIG HERKENBOSSCHERWEG 27 ROER 5131
1001742BRW Limburg-Noord (Roermond) (Kazernealarm)
p2kflex
18:26:19 20-01-15GROUP-11 BR GEBOUW OVERIG (ETAGE: 1) (SLAAPKAMER) (OPS BR: MIDDEL) HERKENBOSSCHERWEG 27 ROER 5132
MB1001733BRW Limburg-Noord (Roermond) (Blusploeg 1A)
MB1001734BRW Limburg-Noord (Roermond) (Blusploeg 1B)
MB1001735BRW Limburg-Noord (Roermond) (Blusploeg 2A)
MB1001736BRW Limburg-Noord (Roermond) (Blusploeg 2B)
MB1001739BRW Limburg-Noord (Roermond) (Dagdienst)
MB1001471BRW Limburg-Noord (Roermond) (Dienstwisselcode)
MB1001742BRW Limburg-Noord (Roermond) (Kazernealarm)
MB1001782BRW Veiligheidsregio Limburg-Noord (OvD-C Midden)
MB1001789BRW Veiligheidsregio Limburg-Noord (OvD Roermond)
MB1001498BRW Veiligheidsregio Limburg-Noord (Monitorcode)




Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2015, 18:36:52
Veiligheidsregio LN @vr_ln
Roermond, Herkenboscherweg 27 middelbrand woning. Woordvoerder gaat ter plaatse.
6:33 PM - 20 Jan 2015
Samen sterk in de hulpverlening!


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #2 Gepost op: 20 januari 2015, 18:38:50
Weet iemand of het redvoertuig van Roermond ook ter plaatse is (gegaan)?
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #3 Gepost op: 20 januari 2015, 18:40:06
Citaat van: honderd link=msg=1324546 date=1421775530
Weet iemand of het redvoertuig van Roermond ook ter plaatse is (gegaan)?

Niet gealarmeerd is niet ter plaatse en niet aanrijdend. Dit omdat de HW een best groot gebied moet bedekken.

Iets wat mij wel opviel hierbij: brand op 1e etage, inzet 2x TS maar geen HW.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #4 Gepost op: 20 januari 2015, 18:53:31
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1324549 date=1421775606
Niet gealarmeerd is niet ter plaatse en niet aanrijdend. Dit omdat de HW een best groot gebied moet bedekken.

Iets wat mij wel opviel hierbij: brand op 1e etage, inzet 2x TS maar geen HW.

Vandaar inderdaad mijn vraag. Wel de toevoeging in de melding '1e etage', maar niet gealarmeerd. Vroeg me af of deze door de ploeg alsnog mee is genomen richting incident. Wellicht wel meegenomen en aanrijdend melding gedaan richting centralist. Gebeud regelmatig dat een ondersteunend voertuig niet gealarmeerd wordt maar wel meegenomen en gemeld aan/overlegt met de centralist.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #5 Gepost op: 20 januari 2015, 18:55:28
Citaat van: honderd link=msg=1324553 date=1421776411
Vandaar inderdaad mijn vraag. Wel de toevoeging in de melding '1e etage', maar niet gealarmeerd. Vroeg me af of deze door de ploeg alsnog mee is genomen richting incident. Wellicht wel meegenomen en aanrijdend melding gedaan richting centralist. Gebeud regelmatig dat een ondersteunend voertuig niet gealarmeerd wordt maar wel meegenomen en gemeld aan/overlegt met de centralist.

Ik zal straks even kijken. Ik ga toch de deur nog uit en zal een blik werpen in de kazerne. Nu willen ze hier alsnog vaker dan het voertuig alarmeren zodat ze het kunnen koppelen aan het incident.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #6 Gepost op: 20 januari 2015, 19:18:06
Ik zie dat de HW wel erheen is gegaan:
Zie foto's:
http://www.1limburg.nl/brand-woonhuis-roermond?context=latestarticles
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Ultra

  • Journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #7 Gepost op: 20 januari 2015, 20:08:01
Citaat
WONINGBRAND ROERMOND
Roermond - Omstreeks 18.12 uur kwam de melding binnen van een woningbrand op  de Herkenboscherweg 27. Melder gaf aan dat er op de boven verdieping brand zou zijn. Hierop is de brandweer gealarmeerd.

Bij het ter plaatse komen van het eerste blusvoertuig, en na verkenning van de woning bleek de brand zich op de zolder te bevinden. Middelbrand werd gegeven, met als taak voor het tweede blusvoertuig het opbouwen en verzorgen van de waterwinning. De bemanning van het eerste blusvoertuig werd ingezet voor de blussing. De aanwezige bewoner en zijn hond waren reeds uit de woning. De brand was kort maar hevig, brandmeester werd al snel (18.39 uur) gegeven door de eveneens aanwezige officier van dienst. De hoogwerker werd ingezet om te kijken of er geen doorslag was van de brand naar het dak, dit m.b.v.  een warmtebeeldcamera.

De schade aan de zolder is groot. Daar er een  gat in de houten vloer is onstaan, loopt het bluswater naar beneden. De bewoner zal deze nacht elders  moeten verblijven. In overleg met Salvage wordt o.a. bekeken of het verantwoord is of de bewoner morgen weer terug kan in zijn pand. De politie en het team brandonderzoek van de brandweer zullen verder onderzoek doen naar het ontstaan van de brand.

https://www.regiomeldingen.nl/melding-detail.php?det=829&vr=23


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #8 Gepost op: 20 januari 2015, 23:40:57
Brand Herkenbosscherweg Roermond
1Limburg

Op bovenstaande video zie je de OBK in het midden van de weg. Naar mijn mening een bijzondere plaats, omdat je de weg grotendeels blokkeert als je er 2 slangen aan hangt.
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #9 Gepost op: 20 januari 2015, 23:50:48
Het is daar een behoorlijk oud gedeelte van de stad. De straat hierachter ligt een heel oud monumentaal kerkhof ook. Mogelijk dat de oudheid van de straten er iets mee te maken heeft waarom die op zo'n onlogische plek zit?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel