Middelbrand (kraanwagen ramt aarde wal) rotonde N34 - Gieten 23-01-2015

Auteur Topic: Middelbrand (kraanwagen ramt aarde wal) rotonde N34 - Gieten 23-01-2015  (gelezen 14342 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Reactie #40 Gepost op: 23 januari 2015, 16:11:38
Het bedrijf van de gecrashte kraanwagen heeft zelf ook matriaal wat tot 650 ton kan tillen, denk alleen dat men nu opzoek moet naar een dieplader waar de kraan op gezet kan worden. Ik verwacht namelijk niet dat dit een sleep kan gaan worden.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #41 Gepost op: 23 januari 2015, 16:18:53
Allemaal lekker bedenken wie er met zwaar materiaal in de buurt zit maar is er nu niemand die er aan denkt dat de kraanmachinisten uit de buurt het slachtoffer vermoedelijk wel kennen, in de kranen wereld is het erg klein en ons kent ons. Als je een verhuurder uit de directe omgeving vraagt is er mijns inziens best nog wel een aardige kans dat de machinist zijn baas zegt het niet te kunnen (niet te verwarren met niet willen)

Voor het verdere transport zullen er vast en zeker bedrijven zijn die dat prima aankunnen met hun materiaal, alleen de mobiele kraan weegt 60 ton en de ballastwagen kan apart worden vervoerd met de ballastblokken op diverse wagens, dus de eerste 40 ton is redelijk eenvoudig af te voeren.

Daarnaast, er staat wel eens vaker een kraan langs de weg die om welke reden voor noch- achteruit wil (bijvoorbeeld een brandje) die worden ook gewoon op een dieplader gezet met een zware kraan.

Sterkte aan de nabestaanden en betrokken HV-ers.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #42 Gepost op: 23 januari 2015, 16:44:27
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1325188 date=1422026333
Allemaal lekker bedenken wie er met zwaar materiaal in de buurt zit maar is er nu niemand die er aan denkt dat de kraanmachinisten uit de buurt het slachtoffer vermoedelijk wel kennen, in de kranen wereld is het erg klein en ons kent ons. Als je een verhuurder uit de directe omgeving vraagt is er mijns inziens best nog wel een aardige kans dat de machinist zijn baas zegt het niet te kunnen (niet te verwarren met niet willen)
En bedankt. Dat ik er niet over praat wil niet zeggen dat er geen medeleven is...  >:(


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #43 Gepost op: 23 januari 2015, 17:16:21
Citaat van: CopVR3 link=msg=1325176 date=1422024240
Koekkoek zit ook in Assen. Met o.a. hun 250 tons kraan. Moet die wel bschikbaar zijn he...
Dat heet al een jaar of vijf Mammoet  ;)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #44 Gepost op: 23 januari 2015, 17:28:55
Citaat van: NikonDirk link=msg=1325190 date=1422027867
En bedankt. Dat ik er niet over praat wil niet zeggen dat er geen medeleven is...  >:(

Waar zeg ik dat er een gebrek aan medeleven zou zijn ?? Als jij je daarop aangesproken voelt is dat denk ik niet mijn probleem. Ik gooi alleen in de groep dat er waarschijnlijk verschillende machinisten zijn die voor de taak bedanken en dat het misschien handig is om daar ook over na te denken....net als dat er brandweerlieden zijn die er voor passen om hun eigen collega's of familieleden uit te knippen of te bergen, iets waar ik me heeeeeeel goed iets bij kan voorstellen.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #45 Gepost op: 23 januari 2015, 17:32:18
Hoe zit het eigenlijk met de veiligheid van die kranen? Hangt die cabine voor het chassis zonder versteviging, of loopt het chassis er onderdoor?

Heb eens foto gezien van een wagen die tegen een mobiele torenkraan gebotst was, en die cabine zat aardig ineen.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #46 Gepost op: 23 januari 2015, 17:32:45
Wat een verschrikkelijk ongeluk!
Vanmorgen toen ik het zag en plaatste had ik niet kunnen bedenken dat de chauffeur het niet zou halen. Ik had er nog geen beeld bij.
Nu dat ik de foto's en beelden gezien heb kan ik het me allemaal heel goed voorstellen dat je hier moeilijk levend uit kunt komen.

Waar ik me over verbaas is de hoeveelheid reacties met commentaar op hoe lang het allemaal moet duren.
Schaam je!! Denk dat de hulpverleners er alles aan gedaan hebben om zo snel mogelijk bij het slachtoffer te kunnen komen. Helaas is dat niet gelukt. En over de verdere hulpverlening m.b.t. het lostrekken/bergen van het voertuig, ga er maar aan staan om zo'n gevaarte uit een aarden wal te trekken. Een boer met een trekker, de meeste lokale bergers hebben hier het materiaal/materieel niet voor, dus zal er groot en zwaar geschut moeten komen. En tja, dat kan wel eventjes duren.

Mijn medeleven gaat uit naar de directe omgeving van het slachtoffer en al die hulpverleners die hun stinkende best gedaan hebben om het slachtoffer te bevrijden. Speciaal de post Gieten, waar ik enkele mensen uit het korps ken.

Nog een geluk trouwens dat hij niet door de aarden wal heen gegaan is, want daarachter rest de afgrond naar de N33. De ramp was dan helemaal niet meer te overzien geweest.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Tmdejager

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #47 Gepost op: 23 januari 2015, 18:20:13
Citaat van: Crepusculum link=msg=1325204 date=1422030738
Hoe zit het eigenlijk met de veiligheid van die kranen? Hangt die cabine voor het chassis zonder versteviging, of loopt het chassis er onderdoor?

Heb eens foto gezien van een wagen die tegen een mobiele torenkraan gebotst was, en die cabine zat aardig ineen.

Chassis loopt onder de cabine door, cabine staat erop.. Let wel op, deze kraan weegt 60t en dan komt er nog een kar achteraan waar nog wat ton aan ballast op ligt.. Als je dan iets tegen komt, dan werkt een cabine ook niet hard meer met zo'n gewicht... Bizar hoe het eruit ziet, veel sterkte aan de (con)collega's...
-Liebherr LTC 1050-3.1-


Koekoek

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 84
Reactie #48 Gepost op: 23 januari 2015, 18:46:41
Citaat van: skippy02 link=msg=1325205 date=1422030765
Wat een verschrikkelijk ongeluk!
Vanmorgen toen ik het zag en plaatste had ik niet kunnen bedenken dat de chauffeur het niet zou halen. Ik had er nog geen beeld bij.
Nu dat ik de foto's en beelden gezien heb kan ik het me allemaal heel goed voorstellen dat je hier moeilijk levend uit kunt komen.

Waar ik me over verbaas is de hoeveelheid reacties met commentaar op hoe lang het allemaal moet duren.
Schaam je!! Denk dat de hulpverleners er alles aan gedaan hebben om zo snel mogelijk bij het slachtoffer te kunnen komen. Helaas is dat niet gelukt. En over de verdere hulpverlening m.b.t. het lostrekken/bergen van het voertuig, ga er maar aan staan om zo'n gevaarte uit een aarden wal te trekken. Een boer met een trekker, de meeste lokale bergers hebben hier het materiaal/materieel niet voor, dus zal er groot en zwaar geschut moeten komen. En tja, dat kan wel eventjes duren.

Mijn medeleven gaat uit naar de directe omgeving van het slachtoffer en al die hulpverleners die hun stinkende best gedaan hebben om het slachtoffer te bevrijden. Speciaal de post Gieten, waar ik enkele mensen uit het korps ken.

Nog een geluk trouwens dat hij niet door de aarden wal heen gegaan is, want daarachter rest de afgrond naar de N33. De ramp was dan helemaal niet meer te overzien geweest.

skippy07, dit ben ik geheel met je eens

Ook bij mij de gehele dag al verbazing over de reactie van waarom moet het zo lang duren, graaf die wal af, laat direct een grote kraan aanrukken (net alsof die acuut inzetbaar en beschikbaar is), enz.
Ik vind het jammer dat er te vaak wordt gereageerd op basis van veronderstellingen en niet op basis van feiten / reële mogelijkheden.
Ik denk dat de betrokken hulpverleners er zoals altijd alles aan gedaan hebben om zo snel mogelijk het slachtoffer te bereiken en uit het voertuig te halen.

Sterkte voor de nabestaanden, hulpverleners en alle andere betrokkenen


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #49 Gepost op: 23 januari 2015, 18:57:49
Ik weet niet wat de eerst aangekomen eenheden van politie, brandweer en ambulance hebben aangetroffen. Maar het zou zomaar kunnen zijn dat de chauffeur bij hun aankomst al was overleden. Dat weten we niet, het zou kunnen. Mocht dat zo zijn is er heel hard gezegt geen reden meer tot haast, en kun je je beter bezig gaan houden met een nette berging. En alle instanties hun werk laten doen zoals onderzoeken naar de oorzaak.