hei eva!
Ik zit nu in m'n examenjaar voor havo en net zoals jij dacht ik eerst (achteraf gezien misschien door het vele Flikken Maastricht kijken
) dat recherche voor mij de perfecte plek was binnen de politie. Ik had toen nog geen idee dat er ook een HBO opleiding was tot agent, waarbij je dus nog echt op straat aan het werk bent. HELEMAAL PERFECT VOOR MIJ!
Nu kan ik niet voor jou bepalen wat bij je past, dus heb ik dit voor je:
"INSTROOMEISEN REGULIERE VOOROPLEIDING
Toelating tot leergang Master of Criminal Investigation (MCI) is mogelijk op basis van:
Diploma hbo- of wo-diploma (voor de afstudeerrichting Algemene Recherche: in combinatie met Premaster Recherchekundige);
KMar:
Officiersdiploma Kmar in combinatie met 4-jarige KMA-Koninklijke Militaire Academie;
diploma wachtmeester Kmar in combinatie met een regulier hbo- of wo-diploma.
werknemers NFI - Nederlands forensisch instituut naar de afstudeerrichtingen forensisch-technische en digitale recherchekunde, dienen in het bezit te zijn van een hbo- of wo-diploma."
Verderop staat ook vermeld hoe je deze opleiding kunt volgen als je al in dienst bent bij politie:
"Voor toelating tot leergang Master of Criminal Investigation (MCI) moet je voldoen aan de minimale vooropleidingseisen:
Diploma Politiekundig Bachelor;
Diploma Allround Politiemedewerker (NLQF 4) in combinatie met een regulier hbo- of wo-diploma;
Diploma Allround Politiemedewerker (NLQF 4) in combinatie met diploma of alle deelcertificaten Basisopleiding Rijksrechercheur (VU Amsterdam);
Diploma Politiemedewerker (NLQF 3) in combinatie met een regulier hbo- of wo-diploma."
Bron:
https://www.politieacademie.nl/onderwijs/onderwijsaanbod/Pages/opleiding.aspx?code=5300004Bij Politiekundige bachelor wordt je echter opgeleid om (vroeg of laat) een leidinggevende functie te vervullen, en niet om op je 50e nog op je knieën een plaats delict af te snuffelen.
Mijn docent Maatschappijwetenschappen zei laatst tegen me dat hij de WO-studie Criminologie perfect bij me vond passen, wordt nog een lastige stap aangezien ik havo doe maar voor jou misschien goed om ook naar te kijken?
Dus hopelijk tot volgend jaar op de PA, en anders wens ik je veel succes met je studie(keuze)