Heeft toch geen zin....
Der wordt geen kloten met de aangifte gedaan. Of er komt alleen een "goed gesprek"
Ik snap het wel.... Kost veel tijd en nut heeft het dus niet
Ik kan dit alleen maar onderschrijven.
Met foto bewijs en meerdere getuigen hoor je ook nooit iets terug. Ik heb zelfs in 2008 toen mijn eerste foute ervaring was een paar keer zelf gezocht naar terug koppeling. Later hoorde ik van een bevriende agent dat er alleen melding in het dagrapport was gemaakt omdat de bewijsvoering te zwak was. Ik had twee burgers en drie survianten van politie als getuige.....
In 2011 deed ik aangifte van twee beveiligers die door de afzetting heen via de rode kruizen een afgesloten weg in reden om daar vervolgens de eerste afrit te nemen. Toen ik de meldkamer van het beveiligingsbedrijf belde was het "ja, ze hadden een melding en dan mogen ze door afzettingen heen en rode kruizen negeren" Ook toen werd er geen gehoor gegeven op de aangifte.
Er moet wat veranderen in de pakkans, of het nou is om meer agenten op straat te zetten of de bewijslast van VKR's of afzetters te verhogen ik weet het niet. Ik weet wel dat het geen bal uitmaakt van RP, GP naar NP. Er was toen al te weinig pakkans, en dat is nu alleen maar erger.
Afzetters, VKR bedrijven en RWS zouden de mogelijkheid moeten hebben om via een BOA procedure camera's op voertuigen te mogen gebruiken als bewijslast, maar ook om een proces verbaal op te maken voor het niet opvolgen van.
Zoals ik al jaren zeg, als je een groep mensen bevoegdheden geeft geef ze dan ook de bevoegdheden om niet opvolging te vervolgen.