Brandweermaterieel Japan

Auteur Topic: Brandweermaterieel Japan  (gelezen 28715 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

louis van t

• Senior gebruiker
Gepost op: 5 augustus 2005, 18:07:59
een keer wat ander brandweermaterieel dan het gebruikelijke Nederlandse en Belgische materieel wat men hier regelmatig ziet. deze foto's uit Japan komen bij een collega brandweerman-brandweervoertuigfotograaf vandaan welk ik ooit heb leren kennen bij de werkreizen die ik ooit bij een vorige werkgever moest doen. hij heeft een eigen site namelijk http://air-rescue.cool.ne.jp/syaryou.html maar dit is in het Japans aangezien hij zeer slecht Engels kan. mijn contact met hem gaat dat ook via een bevriende Japanse stewardess. haar vader is een brandweercommandant, en via hem ben ik in contact gekomen met deze brandweervoertuigenfotograaf.

nu maar eens enkele voertuigen van brandweerkorps Innoshiwa. zo als deze Isuzu pumper.       

[verwijderd door de admin]

Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 5 augustus 2005, 18:12:25
de Fuso autoladder met middenbouwpomp en de kleine Rescue wagen op Mitsubishi Canter chassis. het alarmnummer in Japan is 119. wat opval is dat enkele korpsen Amerikaanse opschriften hebben en sommige zelfs achterop de rug van hun uitrukkleding. ook het verschil van de voertuigen valt op, hele grote wagens naast gehele kleine en smalle wagens.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 5 augustus 2005, 18:15:49
deze Nissan met Morita ladderopbouw is een zgn. Chinese Six. of wel twee voorassen en een enkele achteras. dit is een al wat oudere wagen van brandweerkorps Matsue. ook uitgerust met middenbouwpomp.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 5 augustus 2005, 18:21:30
een Nissan autospuit van brandweerkorps Nanyou en de zware rescuetruck van brandweerkorps Sugakawa een Hino Ranger met kraan achterop en een voorbouwlier. wat opvalt zijn de ver naar voren staande spiegels op de Japanse wagens. trouwens men rijdt aan de Linkerkant net als in Engeland.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 5 augustus 2005, 18:30:13
een voorbeeld van de kleinere en smalle brandweerwagens in Japan is deze Isuzu met SuperGyro ladder van brandweerkorps Igasine. een ander apart voertuig is dit rupsvoertuig met hierop een zgn. mini-digger. helaas weet ik niet waar deze thuis hoort. maar ik blijf het brandweermaterieel in Japan apart vinden. al zijn de mooie wagens van vroeger inmiddels allemaal vervangen. dat waren nog open autospuiten en omgebouwde jeeps en de eerste series gesloten autospuiten met frontstuurcabines. 

Securifire

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 5 augustus 2005, 19:15:30
Leuk om ook eens brandweermaterieel uit dat gedeelte van de wereld te zien.  ;D :o

limboke

• Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • Voertuigen fotografie.
    • 112 Maastricht
Reactie #6 Gepost op: 5 augustus 2005, 19:15:56
leuke foto's

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 5 augustus 2005, 19:26:55
Ja leuk he ;D

trouwens ook op zijn site gekegen ;)
daar staan nog meer van dat mooie en aparte spul :D
allemaal per soort en niet alleen brandweerwagens, zo als Pumpers, laddertrucks, snorkels, rescuetrucks, supportunits en dienstauto maar ook de verschillende ambulance's  ;D
het is dan wel in het Japans :o
maar dat geeft toch niet ::)
foto's zijn foto's nietwaar 8)

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #8 Gepost op: 5 augustus 2005, 23:21:27
Ik heb ook ff op die site gekeken, best lastig, maar wel leuk ;)

Heel ander wereldje wat voertuigen betreft.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 6 augustus 2005, 12:39:53
vanmorgen even in het archief aan het zoeken geweest waar ik die foto's uit Japan had liggen met daarop het oudere spul uit de jaren vijftig, zestig en zeventig. deze zijn ooit in de jaren tachtig op de foto gezet toen ze er nog waren. deze staan niet op die site zover ik weet want daarop staan alleen de huidige voertuigen.

en dan nu de voertuigen. met als eerste de Isuzu pumper een wagen die bijna het standaard materieel was zowel met dubbele zit cabine als met enkele zit cabine. Tomica bracht ooit een model hiervan uit.