Agenten die in uniform reizen verplicht dienstwapen mee naar huis

Auteur Topic: Agenten die in uniform reizen verplicht dienstwapen mee naar huis  (gelezen 52342 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 31 januari 2015, 21:34:34
Gewoon lekker omkleden op het werk, lekker in je burgerkloffie naar huis gaan. Heb je ook geen gelul met een vwpn of wat voor shit dan ook, maar wie ben ik natuurlijk. Er zijn nauw eenmaal collega's die graag in uniform reizen. Kunnen ze sneller naar huis, hoeven ze later van huis....enzenz

PietjePuk

• Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 31 januari 2015, 21:49:35
Voor velen een veel te logische redenatie ben ik bang.  :-X

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #32 Gepost op: 1 februari 2015, 00:49:24
Van mij mogen agenten zelfs in hun vrije tijd als ze naar de supermarkt gaan een vuurwapen dragen.

Gewoon los van uniform, altijd. En er ook voor mogen kiezen hem thuis te laten uiteraard als ze hem niet mee willen nemen naar de supermarkt.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #33 Gepost op: 1 februari 2015, 00:54:48
Citaat van: DaMook link=msg=1327598 date=1422748164
Van mij mogen agenten zelfs in hun vrije tijd als ze naar de supermarkt gaan een vuurwapen dragen.

Gewoon los van uniform, altijd.

Tuurlijk, ook leuk voor het winkelpersoneel, als er iemand in burger met een vuurwapen de supermarkt binnenkomt.  :-X
Samen sterk in de hulpverlening!

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #34 Gepost op: 1 februari 2015, 01:00:13
Citaat van: Live link=msg=1327601 date=1422748488
Tuurlijk, ook leuk voor het winkelpersoneel, als er iemand in burger met een vuurwapen de supermarkt binnenkomt.  :-X

Als het goed is zie je dat toch niet... t is namelijk een verdekt draagmiddel...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

guest15549

• Gast
Reactie #35 Gepost op: 1 februari 2015, 01:07:30
Citaat van: Red link=msg=1327547 date=1422727163
Dat zou inderdaad zo moeten zijn.

Kun je toelichten waarom je (een deel van de) beroepssurveillanten en politievrijwilligers diskwalificeert voor het dragen van het vuurwapen? Welke (negatieve) ervaringen heb je met hen?

Ik zie dat je in dit topic en het topic over politievrijwilligers dit zegt, je hebt hier als (ervaren) politiemedewerker vast een goede reden voor en daar ben ik wel benieuwd naar.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #36 Gepost op: 1 februari 2015, 01:10:38
Citaat van: grizz link=msg=1327604 date=1422748813
Als het goed is zie je dat toch niet... t is namelijk een verdekt draagmiddel...
Beschikken alle medewerkers die normaliter voornamelijk/alleen in uniform dienst doen daar nu al altijd over?
Samen sterk in de hulpverlening!

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 1 februari 2015, 01:12:05
Citaat van: Live link=msg=1327609 date=1422749438
Beschikken alle medewerkers die normaliter voornamelijk/alleen in uniform dienst doen daar nu al altijd over?

Een verdekt holster is aan iedere diender verstrekt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 1 februari 2015, 09:50:12
En hiermee raken we een eerdere discussie waar over het meenemen van een wapen in privetijd is gediscussieerd.

Heijnsbergen

• Forum gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 1 februari 2015, 11:07:30
Dit land is helemaal in de war en de politie (middenin de maatschappij) doet daaraan vrolijk mee........ Als reservist bij Defensie mag ik niet in uniform reizen. Dus reis ik inburger, met een woodland goederentas en een dito rugzak; dat valt minder op. Als brandweerman reis ik altijd in uniform, voortaan neem ik een aanvalskorf of een P12 mee, je weet immers nooit. Als een jihadist mij ziet in dat pak en besluit brand te stichten moet ik wel direct handelend kunnen optreden. Doe er ook een porto bij, want ik moet direct kunnen opschalen.
Het meenemen van vuurwapens (en munitie) mee naar huis is natuurlijk sowieso al een verhaal dat meer slachtoffers heeft gekost dan dat het iets heeft opgeleverd. Bij Defensie gelukkig ondenkbaar.

Maar las ik nu ook ergens dat het arbeidstijd scheelt als je jezelf op bureau omkleedt? Die begrijp ik niet en snappen doe ik hem al helemaal niet.....

Kortom: laten we normaal doen met z'n allen. Een gevaarlijke gek kan dit toch allemaal niet veroorzaken? Nederland is een dorp, daar horen een paar dorpsgekken bij.......