Kortom: laten we normaal doen met z'n allen. Een gevaarlijke gek kan dit toch allemaal niet veroorzaken? Nederland is een dorp, daar horen een paar dorpsgekken bij.......
Helaas zijn de "dorps"gekken die jij bedoelt wel een stukje gevaarlijker dan die van vroeger. Zelf zie ik het probleem niet zo. Er zijn al veel agenten die een kluis hebben (al dan niet standaard/ of omdat ze piket inzetbaar moeten zijn) dus dit is gewoon een uitbreiding daarvan. Daarnaast werd er al altijd gevraagd van de agent dat hij/zij 24/7 agent is en er dus verwacht word dat er ingegrepen word als er wat gebeurt. Nu is het dus officieel dat iedereen de middelen moet krijgen om op een juiste manier in te grijpen.
En dan het verhaal van omkleden. Nu weet ik dat dit ook niet overal even goed is geregeld. Als ik even naar mezelf kijk, bij ons is er wel een mogelijkheid voor omkleden (douche etc) maar ik heb echt niet genoeg locker ruimte om daar mijn uniform op te hangen. 2 jassen, een koppel, reserve schoenen, PBM tas en vest en dan zit hij vol. Voor extra lockers moet ik wachten tot er mensen uit de dienst stappen en dan nog moet je geluk hebben. Daarom reis ik ook altijd in uniform en heb daar ook geen problemen mee, al snap ik wel dat niet iedereen vanwege zijn woonomgeving in uniform kan/wil reizen. Dus er zitten altijd 2 kanten aan het verhaal.
En CopVR3, er staat nergens dat jij je koppel om hoeft als jij in je privéauto rijd. Ik vermoed dat zelfs jou auto wel een aantal plaatsen heeft waar je de koppel kan neerleggen en er toch direct/snel bij kan. Dus beschadiging aan de auto kan in mijn ogen niet echt een excuus zijn (ook al snap ik je verhaal wel).