Agenten die in uniform reizen verplicht dienstwapen mee naar huis

Auteur Topic: Agenten die in uniform reizen verplicht dienstwapen mee naar huis  (gelezen 52370 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #70 Gepost op: 7 februari 2015, 17:20:22
Ik heb een heel sterk vermoeden dat het om Flevoland gaat. Nog zo'n regio die veel wil maar kennelijk geen geld heeft. Was ook even wennen toen ik vanuit een andere regio overstapte waar dat geld er vaak wel was.

Lijkt mij overigens dat hier gewoon door Bouman eem potje voor gemaakt wordt...?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #71 Gepost op: 7 februari 2015, 17:52:47
Tja, misschien speel ik advocaat vd duivel.. maar het moet natuurlijk wel noodzakelijk zijn. Kortom: een gegronde reden waarom je in uniform reist en niet gewoon op het bureau kunt omkleden.
Bijvoorbeeld piket, meerdere werkplekken etc.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

7131

• Senior gebruiker
Reactie #72 Gepost op: 7 februari 2015, 19:12:17
Citaat van: silque link=msg=1329287 date=1423327967
Tja, misschien speel ik advocaat vd duivel.. maar het moet natuurlijk wel noodzakelijk zijn. Kortom: een gegronde reden waarom je in uniform reist en niet gewoon op het bureau kunt omkleden.
Bijvoorbeeld piket, meerdere werkplekken etc.
Is bovenstaande een aanname van jouw kant of staat het zo ergens omschreven?

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 7 februari 2015, 19:31:27
Daarbij; Iedere eikel kan dagelijks dezelfde mensen het bureau in zien lopen en na 8 uurtjes weer naar buiten.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 7 februari 2015, 20:07:07
Citaat van: 7131 link=msg=1329319 date=1423332737
Is bovenstaande een aanname van jouw kant of staat het zo ergens omschreven?

Dat is mijn mening. Bouman spreekt over mensen die geüniformeerd reizen, die moeten hun vuurwapen bij zich dragen en dat is in mijn ogen terecht. Betekent dat nu dat iedereen maar een kluisje krijgt? Waarom zou je überhaupt in je uniform over straat gaan?

Kijk er zijn voldoende redenen waarom je in uniform reist, bijvoorbeeld omdat je (ME) piket hebt, wisselende bvp's, dienstauto etc.
Maar er zijn ook genoeg mensen die 'tijdswinst' als reden hebben van het in uniform reizen; die hoeven wat mij betreft geen kluis te krijgen en kunnen zich ook gewoon op het bvp omkleden. Dat is in ieder geval wel de lijn die bij ons op het team wordt gehanteerd.
Je kunt een kluis aanvragen, maar je moet daarbij wel duidelijk maken waarom en hoevaak jij in uniform reist.

Maar het blijft de nationale politie, dus het zal in een ander team vast weer anders gaan.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

7131

• Senior gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 7 februari 2015, 21:29:43
Citaat van: silque link=msg=1329330 date=1423336027
Waarom zou je überhaupt in je uniform over straat gaan?

???

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 7 februari 2015, 22:32:48
Mijn aanvraag is inmiddels goedgekeurd. Bij een collega is al een kluis geplaatst.
50 cm kluis met apart munitiekluis erin. Deze wordt door een bedrijf geinstalleerd.

Sterker nog in NN is inmiddels gecommuniceerd dat elke BPZer een KluisVoorThuis kan aanvragen.

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 7 februari 2015, 23:30:26
Eenheid oost-brabant wijst ook af, stellen wel een gunlock ter beschikking :(

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #78 Gepost op: 7 februari 2015, 23:34:23
Wat een mooie organisatie, die landelijke politie!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

scorpio

• Senior gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 7 februari 2015, 23:49:30
Citaat van: DiNozzo link=msg=1329273 date=1423326022
Nog zo'n regio die veel wil maar kennelijk geen geld heeft.

Het hele idee achter de Nationale politie was nu toch juist dat al die eilandjes (lees regiokorpsen) zouden verdwijnen? Het geld komt als het goed is nu uit 1 hele grote pot....