Denigrerend of chargerend?
De risico's zijn voor sportschutters, jagers en agenten exact gelijk. Niet een uniform is daarin onderscheidend, maar het wapen thuis hebben. Er deugt niets van jullie mindset als het hier op aan komt.
Volgens mij worden politieagenten van te voren psychologisch getest alvorens zij de opleiding mogen gaan doen. En hierbij vallen heel veel kandidaten af. Toevallig heeft mijn zwager bij deze afdeling gewerkt en weet ik dus dat er genoeg afvallen. Dat hierbij weleens een kandidaat teveel of te weinig afvalt, is een feit.
En voor het overige, wanneer er geroepen wordt dat we onze spullen (wapens en portofoon) veilig moeten kunnen opbergen, dan moet men (de organisatie) er ook voor zorgen dat je 'het' veilig kunt opbergen.
Wat ik bedoel, regel als organisatie dat iedereen die een kluis wil, dat hij die ook krijgt. Zeg niet in de ene Eenheid het kan en bij de andere Eenheid het kan niet. De korpschef heeft, denk ik, met zijn uitspraak ook willen zeggen dat er meer mensen in uniform op straat zijn. Ik hoop dat dit dan ook goed gefaciliteerd wordt. Contact meldkamer, uren kunnen verantwoorden als je iets aanpakt, etc. Niet dat ik elke minuut betaald wil hebben. Maar bij een aanhouding ben je wel even aan het tikken en iemand moet ook gehoord worden.
Het zou mooi zijn als elk district voor dit zaken een goede backoffice, a la FOBO van voormalig regio Hollands Midden, heeft.
Aanhouden, zelf een PV van Aanhouding maken en de rest is voor de backoffice.