Ik zou me niet al te druk maken! Op zoveel plekjes zitten drugsresten, http://www.nu.nl/wetenschap/2061357/bankbiljet-bevat-vaak-cocaine.html
Durf te wedden dat momenteel in m'n eigen portemonnee hierdoor ook microscopisch kleine deeltjes zouden worden aangetroffen.
Dus ook op tassen (is mogelijk), je handen na het stappen (deurklinken, wc enz).
Dat wist ik niet. Van sommige plekken had ik het inderdaad verwacht, maar van bankbiljetten...weer wat geleerd
Op de vraag of dit is toegestaan moet je in je schoolregels kijken, daar staat vaak het eea geregeld. En met de schoolregels ga je akkoord als je naar die school gaat.
Ook dat zal in de schoolregels staan. Als een drugshond aan slaat bij je tas dan komen echter de wettelijke bevoegdheden kijken bij het onderzoek.
Ik zal eens in de schoolregels kijken. Ik snap dat wanneer de hond aan slaat de wettelijke bevoegdheden komen kijken. De politie heeft dan verder geen ontheffing of machtiging meer nodig om de boel te doorzoeken?
Daar zou ik me niet al te druk om maken. Als er al sporen op je tas zitten dan kom je daar echt niet mee in de problemen.
Druk maak ik mij er niet om. Ik weet dat ik niks te verbergen heb en dat ik nergens mee te maken heb. Ik was vooral nieuwsgierig hoe dit dan werkte. Ik weet namelijk niet hoe de politie reageert mochten er sporen worden aangetroffen. Op televisie zie je bijvoorbeeld bij border security dat er heel streng mee wordt omgaan. Je wordt bijna helemaal binnenste buiten gehaald om te zoeken naar de eventuele drugs die gedetecteerd waren. Nu weet ik dat ze je hier niet helemaal binnenste buiten halen, maar was wel nieuwsgierig tot hoever. Alleen je tas doorzoeken en de hemd van mijn lijf vragen of ondernemen ze meer maatregelen en zetten ze me ergens apart en gaan dan vragen stellen, contact op nemen met ouders enzovoort.
Nu dit gelezen te hebben en het feit dat Dinges zegt dat er op veel plaatsen drugssporen zitten, hoe snel slaat een drugshond dan eigenlijk aan? Slaat deze al aan bij microscopisch kleine deeltjes of heb je meerdere grammen nodig?
Het is maar waar je je druk om maakt.. Zolang je van jezelf weet dat je geen drugs meedraagt zou ik geen probleem hebben met een controle van mijn tas, toch?
Ik heb er helemaal geen problemen mee. Ik zou overal netjes aan meewerken want ik heb inderdaad niks te verbergen. Ik was alleen heel nieuwsgierig hoe dit wettelijk geregeld is. De politie heeft namelijk ook een huiszoekingsbevel nodig om een huis te doorzoeken. Daarom vroeg ik me dit allemaal dus af.