0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.
Vraag: heeft de ppk-houder ontheffing voor het negeren van verkeersregels?
Ik schets het anders: je rijdt in langzaam rijdend verkeer. Je ziet links allerlei hekken staan en dat trekt (heel menselijk) je aandacht. Vervolgens zie je ineens rechts een auto staan en/of een man op of net naast de vluchtstrook. Je schrikt en trapt op de rem. Je achterligger kan maar heel goed naar hetzelfde aan het kijken zijn en dit niet zien. Gevolg: kop-staart, ellende en nog meer file.Ik doe helemaal niet moeilijk naar journalisten (met of zonder PPK) maar op de snelweg luister je goed naar mij. Ik heb teveel gekke fratsen meegemaakt met journalisten en fotografen op de snelweg. Ik gedoog je als ik de situatie veilig acht, ga je gekke dingen doen dan stuur ik je weg. Ga je dan niet weg dan ga je mee. En daar heb ik eigenlijk geen zin in want ik heb vaak al genoeg te doen bij een aanrijding.
Ga je dan niet weg dan ga je mee. En daar heb ik eigenlijk geen zin in want ik heb vaak al genoeg te doen bij een aanrijding.
Rob Vorkink @RobVorA1 Drama: ik wil groot misverstand uit de weg ruimen. Ik wilde absoluut NIET snelweg oversteken om foto's te nemen. #rtvoost11:58 PM - 4 Feb 2015
erik @erik43@RobVor je hebt toch iets gedaan om de politie te frusteren,en ik weet uit ervaring dat bij dit soort zaken hun lontje kort is.12:00 AM - 5 Feb 2015
Rob Vorkink @RobVor@erik43 ...klopt. Jammer dat iedereen al mening klaar heeft zonder details te kennen #rtvoost12:02 AM - 5 Feb 2015
Begrijpelijk, maar hoe gaat zoiets in z'n werk? Mag je bijvoorbeeld iemand boeien en achterin een wagen parkeren en het ongeval afhandelden of moet er direct iemand met deze persoon mee en hem begeleiden? Ik kan me voorstellen dat mij een incident als dit je al krap zit met je dekking en dus een extra auto om een vervelende journalist af te voeren beter kan inzetten...(Ik zie wat hier gebeurd, ik vraag mij alleen af wat wettelijk gezien mag en hoe agenten hierover denken.)