Vuurwapenbezit voor burgers legaliseren veroorzaakt geweldsspiraal?

Auteur Topic: Vuurwapenbezit voor burgers legaliseren veroorzaakt geweldsspiraal?  (gelezen 43327 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Reactie #20 Gepost op: 5 februari 2015, 12:00:18
Yep, als ik het zo lees is dat het onderzoek wat ik mij nog vaag kan herinneren. Thanks  O0

Jim

• Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #21 Gepost op: 5 februari 2015, 12:16:02
Citaat van: scorpio link=msg=1328538 date=1423079138
M.a.w.: Jij vindt dus dat de geweldspiraal verhoogt moet worden

Dat kan jij wel denken, maar beter is om dat te onderbouwen met cijfers. In andere landen mogen burgers zich bewapenen. Is in die landen het aantal misdrijven met wapens relatief gezien aantoonbaar minder als in Nederland? En als er misdrijven met wapens gepleegd worden, zijn de gevolgen voor de brave burger die zich dan met wapens verdedigd aantoonbaar minder ernstig als in Nederland?

Niet verhoogd, gelijk getrokken. De criminelen hebben de wapens al, en de mogelijkheden om je hier als burger te verdedigen zijn natuurlijk belachelijk.

Leuk detail is dat de wapenwet historisch gezien niet is bedoelt om misdaad te voorkomen of de veiligheid te vergroten, maar wapens weg te houden van burgers zodat deze niet in opstand zouden komen tegen de overheid..
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!

Jim

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 5 februari 2015, 12:30:16
Citaat van: silque link=msg=1328541 date=1423079256
Nee, laat het geweldsmonopolie maar bij de overheid.

En hoe vaak staat een politieagent vlak naast je als zoiets gebeurt? En dan moet ik nog het geluk hebben dat geen vrijwilliger is zonder vuurwapen of net onderweg is naar huis maar helaas nog geen kluis in huis dus het pistool ligt nog op t werk..

Creër in ieder geval de mogelijkheid, dan mag ik als burger zelf weten of ik er gebruik van maak..

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 5 februari 2015, 13:45:42
Die staat niet naast je Jim, maar verwacht jij met een vuurwapen jezelf veel beter te kunnen verdedigen? Gaan we hier geen enorme wild-west creëren als iedereen maar een vuurwapen draagt?
Lees de stukken is die ik heb gepost, cijfers liegen niet.

Misschien dat we dit topic moeten gaan afsplitsen, heeft weinig meer met het OT te maken.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Reactie #24 Gepost op: 5 februari 2015, 14:44:20
Lees dan ook eens het boek: More guns less crime. Ook zo'n cijferkanon uit de VS. Kenmerkend is dat beide kampen schermen met cijfers. Zo heeft de anti wapenlobby daar het wel eens gepresteerd om de gedode Amerikaanse soldaten t/m 21 jaar mee te nemen in hun statistieken van doden door vuurwapengeweld.

Jim

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 5 februari 2015, 14:55:40
Citaat van: silque link=msg=1328693 date=1423140342
Die staat niet naast je Jim, maar verwacht jij met een vuurwapen jezelf veel beter te kunnen verdedigen? Gaan we hier geen enorme wild-west creëren als iedereen maar een vuurwapen draagt?
Lees de stukken is die ik heb gepost, cijfers liegen niet.

Misschien dat we dit topic moeten gaan afsplitsen, heeft weinig meer met het OT te maken.

Als er iets liegt, dan zijn het wel cijfers. Die gaan altijd weggelaten of juist anders geinterpreteerd worden zodat het dan beter uitkomt voor een bepaalde partij.

En ja, als ik een wapen aanschaf ter zelfverdedinging, dan zorg ik er ook voor dat ik het gebruik daarvan beheers en dat ik wat kan raken.. Werkt een stuk beter dan smurfenspray..

Mijn punt is dat er nu nog niet eens een wettelijke mogelijkheid bestaat, laat staan de keuze of je het aanschaft of niet

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 5 februari 2015, 15:07:50
Citaat van: SniperEye link=msg=1328703 date=1423143860
Lees dan ook eens het boek: More guns less crime. Ook zo'n cijferkanon uit de VS. Kenmerkend is dat beide kampen schermen met cijfers. Zo heeft de anti wapenlobby daar het wel eens gepresteerd om de gedode Amerikaanse soldaten t/m 21 jaar mee te nemen in hun statistieken van doden door vuurwapengeweld.

Dat is een commercieel boek, ik heb het over wetenschappelijke stukken. Ik ben niet voor eigenrichting, ik ben niet voor bewapening van burgers. Dat gaat inhouden dat er veel meer slachtoffers gaan vallen en veel meer doden en gewonden door politiekogels.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #27 Gepost op: 5 februari 2015, 15:50:25
Elk Amerikaans onderzoek met uitzondering van het CDC is politiek gemotiveerd. En aangezien het CDC dit onderwerp niet eens knap kan onderzoeken - omdat wederom de politiek dat dwarsboomt - kun je elk boek (voor of tegen) met een grote zwaai in de prullenbak gooien.

Kom eens met cijfers waaruit blijkt dat de problemen in de landen om ons heen juist veel groter zijn dan hier in Nederland. Daar ben ik benieuwd naar.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 5 februari 2015, 16:15:10
Scroll eens naar boven  ;)

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Reactie #29 Gepost op: 5 februari 2015, 16:27:19
Citaat van: Jim link=msg=1328707 date=1423144540

Mijn punt is dat er nu nog niet eens een wettelijke mogelijkheid bestaat, laat staan de keuze of je het aanschaft of niet

Lees het Bijlmer arrest er eens op na. Het bezit van een vuurwapen voor zelfverdediging is daarmee nog niet toegestaan overigens.