Vuurwapenbezit voor burgers legaliseren veroorzaakt geweldsspiraal?

Auteur Topic: Vuurwapenbezit voor burgers legaliseren veroorzaakt geweldsspiraal?  (gelezen 42670 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #250 Gepost op: 27 december 2015, 19:14:55
Citaat van: SniperEye link=msg=1394497 date=1451236318
Gaan we nu ook al auto's verbieden nu in Las Vegas iemand een auto heeft gebruikt om te moorden en verwonden?

Ik denk dat de zelfrijdende auto in de toekomst inderdaad verplicht gaat worden. De overheid weet dan inmiddels ook al waar iedereen is, want E-call moet ook al in ieder nieuw voertuig zitten..
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #251 Gepost op: 28 december 2015, 19:53:27
Wat heeft E-call met de overheid te maken? Het is goed geborgd dat die GPS data niet gebruikt kan worden door de overheid, anders dan in een noodgeval en via de centrale.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #252 Gepost op: 28 december 2015, 20:51:08
Citaat van: silque link=msg=1394896 date=1451328807
Wat heeft E-call met de overheid te maken? Het is goed geborgd dat die GPS data niet gebruikt kan worden door de overheid, anders dan in een noodgeval en via de centrale.

En wie beheerd het GPS systeem... Juist. Die borging is een wassen neus.

Ondertussen wordt de vrijheid en privacy steeds meer ingeperkt onder het mom van 'veiligheid'. Is het verbod op de anonieme SIM-kaarten ook al doorgedrukt inmiddels?
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #253 Gepost op: 28 december 2015, 20:59:30
Citaat van: Jim link=msg=1394913 date=1451332268
En wie beheerd het GPS systeem... Juist. Die borging is een wassen neus.

Ondertussen wordt de vrijheid en privacy steeds meer ingeperkt onder het mom van 'veiligheid'.
Is het verbod op de anonieme SIM-kaarten ook al doorgedrukt inmiddels?

In België of Brussel dan wel delen daar van wel wat ik begreep n.a.v. de aanslag in Parijs omdat er gebruik gemaakt was van prepaid simkaarten.
Op welke schaal weet ik niet maar ik hoorde of zag het op de Nederlandse tv toen.
Alleen heeft het E-Call verhaal en de simkaarten niks met dit onderwerp over het vuurwapenbezit voor burgers te maken volgens mij dus terug naar het oorspronkelijke onderwerp wat mij betreft.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,369
Reactie #254 Gepost op: 28 december 2015, 22:06:23
Citaat van: Diamondback link=msg=1390508 date=1449578512
Ik ben absoluut 100% tegen particulier wapenbezit zonder enige regulering. Ook het amerikaanse model is voor mij onacceptabel vanwege het gebrek aan toezicht en het gebrek aan regelgeving waardoor er te veel wapens in handen komen van zij die ze niet zouden mogen hebben. Paeticulier wapenbezit : ja, maar alleen voor diegene die dat bezit kan worden toevertrouwd. En zolang onze democratisch gekozen volksvertegenwoordiging vast houd aan het geweldsmonopolie van de overheid, zeker geen vuurwapens beschikbaar stellen aan burgers ter zelfverdediging anders dan nu is vastgelegd in de wwm.

Amerika met haar traditie kan daar niet mee omgaan en wij zonder die traditie al helemaal niet.
Amen! O0


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #255 Gepost op: 28 december 2015, 22:25:53
Citaat van: Jim link=msg=1394913 date=1451332268
En wie beheerd het GPS systeem... Juist. Die borging is een wassen neus.

Ondertussen wordt de vrijheid en privacy steeds meer ingeperkt onder het mom van 'veiligheid'. Is het verbod op de anonieme SIM-kaarten ook al doorgedrukt inmiddels?

Neem aan dat jij ook geen smartphone hebt?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #256 Gepost op: 28 december 2015, 23:07:07
Citaat van: DiNozzo link=msg=1394939 date=1451337953
Neem aan dat jij ook geen smartphone hebt?

Zeker wel, maar ik heb niet de illusie dat de data hierop prive en afgeschermd van onze overheid is.


En de relevantie voor dit topic is dat de overheid z'n burgers niet vertrouwd en daarom nooit vrij vuurwapenbezit zal toestaan.
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #257 Gepost op: 28 december 2015, 23:20:06
Tja, dan kan je nooit meer iets doen. Iedere auto met navigatie bevat een GPS, toevallig ook nog eens bluetooth verbinding met een smartphone. 1+1 = 2.

Ik vind het jammer dat bij veel nieuwe ontwikkelingen wordt gekeken naar doemscenario's.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #258 Gepost op: 29 december 2015, 00:22:41
Citaat van: SniperEye link=msg=1394497 date=1451236318
Gaan we nu ook al auto's verbieden nu in Las Vegas iemand een auto heeft gebruikt om te moorden en verwonden?

Je komt wel heel errug laat met deze stelling...

Heel errug laat....

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=29301


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #259 Gepost op: 29 december 2015, 00:57:56
Citaat van: silque link=msg=1394948 date=1451341206
Tja, dan kan je nooit meer iets doen. Iedere auto met navigatie bevat een GPS, toevallig ook nog eens bluetooth verbinding met een smartphone. 1+1 = 2.

Ik vind het jammer dat bij veel nieuwe ontwikkelingen wordt gekeken naar doemscenario's.

ik noem dat kritisch blijven nadenken.

Mensen zijn vaak naïef om te denken een nieuwe ontwikkeling alleen gedaan worden omdat het verbetering zou zijn. Er spelen vaak nog meer motieven mee en daar ben ik mij graag bewust van.
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!