Vuurwapenbezit voor burgers legaliseren veroorzaakt geweldsspiraal?

Auteur Topic: Vuurwapenbezit voor burgers legaliseren veroorzaakt geweldsspiraal?  (gelezen 43199 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #260 Gepost op: 29 december 2015, 09:52:41
Citaat van: Jim link=msg=1394946 date=1451340427
Zeker wel, maar ik heb niet de illusie dat de data hierop prive en afgeschermd van onze overheid is.

Dan maakt het niet meer uit als er een GPS in je auto ingebouwd wordt. De overheid zou, als zij dat wil, je al op elke plek kunnen volgen via je telefoon...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Jim

• Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #261 Gepost op: 29 december 2015, 11:49:40
Citaat van: DiNozzo link=msg=1395044 date=1451379161
Dan maakt het niet meer uit als er een GPS in je auto ingebouwd wordt. De overheid zou, als zij dat wil, je al op elke plek kunnen volgen via je telefoon...

Telefoon thuis laten? ???
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #262 Gepost op: 29 december 2015, 12:06:25
Ik snap je wel Jim, maar dan ga ik er ook vanuit dat je overeenkomstig handelt. Dus jij reist nooit met een GPS telefoon op zak, gebruikt geen navigatiesystemen in je auto en als je gebruik maakt van het OV doe je dat met een anonieme chipkaart die je contant betaalt.
Als extra tip zou ik dan je kentekenplaten afplakken (de overheid kan de ANPR camera's namelijk wel gebruiken om te zien waar je rijdt i.t.t. e-call) en wellicht een bivakmuts opzetten voor de vele overheidscamera's.

Even zonder gekheid, natuurlijk is het goed om kritisch te zijn; maar in deze tijd kun je dan helemaal niets meer. Ik heb totaal niets te vrezen dus het maakt mij allemaal niet uit, los van het feit dat ik geen doemdenker ben (of noem het naïef).

Mocht je wel kritisch zijn is dat je goed recht, maar ik vind het dan wel weer naief als je gebruik maakt van de vele voorbeelden waar je kritisch op bent.

Anyway we gaan heel erg offtopic, misschien moet een mod dit maar samenvoegen in een nieuw topic.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #263 Gepost op: 29 december 2015, 13:02:10
Citaat van: Jim link=msg=1395058 date=1451386180
Telefoon thuis laten? ???

Met de fiets in plaats van de auto? ???
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Jim

• Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #264 Gepost op: 29 december 2015, 13:29:52
Heb ook niks op m'n kerfstok, maar het stukje bewustwording vind ik wel belangrijk. Gelukkig bepaal ik zelf of ik bepaalde technologie ik wel of niet gebruik.

De vraagstelling in hoeverre een overheid (preventief) gegevens kan en mag verzamelen is vrij boeiende materie, maar idd wat off topic.
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!

scorpio

• Senior gebruiker
Reactie #265 Gepost op: 29 december 2015, 13:32:35
Citaat van: Jim link=msg=1395099 date=1451392192
Gelukkig bepaal ik zelf of ik bepaalde technologie ik wel of niet gebruik.

Maar besef jij dan ook altijd wat die technologie allemaal meet en weet?

Dwalen we overigens niet af van het onderwerp van dit topic?

SniperEye

• Senior gebruiker
  • Geíntresseerde
Reactie #266 Gepost op: 30 december 2015, 19:45:25
Citaat van: Diamondback link=msg=1394963 date=1451344961
Je komt wel heel errug laat met deze stelling...

Heel errug laat....

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=29301

Maakt dat mijn stelling minder relevant?

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #267 Gepost op: 30 december 2015, 21:58:13
Citaat van: Jim link=msg=1394913 date=1451332268
En wie beheerd het GPS systeem... Juist. Die borging is een wassen neus.

Ondertussen wordt de vrijheid en privacy steeds meer ingeperkt onder het mom van 'veiligheid'. Is het verbod op de anonieme SIM-kaarten ook al doorgedrukt inmiddels?
Dan is niet het GPS deel er de oorzaak van.. GPS is eenrichtings verkeer.. Dan is het nog altijd de gsm verbinding die eraan hangt de schuld.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)