Vuurwapenbezit voor burgers legaliseren veroorzaakt geweldsspiraal?

Auteur Topic: Vuurwapenbezit voor burgers legaliseren veroorzaakt geweldsspiraal?  (gelezen 42654 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #80 Gepost op: 6 februari 2015, 22:49:19
Citaat van: Red link=msg=1329098 date=1423257105
Lekker generaliserend, dan kunnen we net zo goed stoppen met alle vormen van onderzoek.
Mogelijk wel, mogelijk niet. Net zo goed als dat de pakkans mogelijk wel, of mogelijk niet van invloed is.

Welk punt probeer je nou eigenlijk te maken?

Jij begrijpt mijn punt! Het onderzoek wat tot nu toe is gedaan is nutteloos, alle artikelen nutteloos en alle toekomstige onderzoeken ook als je de illusie hebt dat die objectief zijn.

Immers als politieagent zoek je argumenten om wapens weg te houden van burgers, en als burger die zichzelf wil verdedigen juist andersom.

In nederland zijn we:

- niet opgegroeid met vuurwapens
- hebben we en vertekend beeld van vuurwapens (films, internet)
- media die alle vuurwapenincidenten 10x uitvergroot
- hebben we een zeer strenge wapenwet
- een ideaalbeeld dat de overheid voor ons zorgt en de politie er altijd is om ons te beschermen
- een niet functionerende lobby voor wapenbezitters
- geen realistisch beeld van andere landen waar wapenbezit anders is geregeld
- een rechtssysteem wat van de dader een slachtoffer maakt en andersom
- en een overheid waarbij alles een achterliggend motief heeft

Hoe kan een gemiddelde nederlander dan in vredesnaam een realistische mening vormen van of wapenbezit gelegaliseerd zou moeten worden of niet?
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #81 Gepost op: 6 februari 2015, 22:50:20
Ik ben voor bewapening van burgers :)
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #82 Gepost op: 6 februari 2015, 22:51:39
Citaat van: Diamondback link=msg=1329104 date=1423258776
Geinig dat je dat schrijft.

De dreiging dat je gepakt wordt, is namelijk nogal klein als je het hebt over wapenbezit.
Inderdaad.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #83 Gepost op: 6 februari 2015, 22:53:48
Citaat van: Jim link=msg=1329107 date=1423259359
In nederland zijn we:
Hoe kan een gemiddelde nederlander dan in vredesnaam een realistische mening vormen van of wapenbezit gelegaliseerd zou moeten worden of niet?
In ieder geval niet op basis van jouw berichten.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #84 Gepost op: 6 februari 2015, 22:56:05
Citaat van: Red link=msg=1329110 date=1423259628
In ieder geval niet op basis van jou berichten.

Joh, echt?
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #85 Gepost op: 6 februari 2015, 22:59:13
Citaat van: Jim link=msg=1329111 date=1423259765
Joh, echt?
Ja, echt. Het is fijn als je discussieert op inhoud, en niet alleen maar generaliserende en niet onderbouwde teksten deponeert waarbij je iedereen over een kam scheert. Het is leuk om een beetje stemming te maken, maar echt nut heeft het niet.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #86 Gepost op: 6 februari 2015, 23:10:54
Ga ik toch weer even terug naar mijn stokpaardje.

Als je het hebt over nepwapens en airsoft ( dus alles wat lijkt op een vuurwapen maar het NIET is ) zijn we anders dan in de rest van Europa.
Kennelijk verschilt onze samenleving dusdanig zo veel dat zelfs dit bezit niet aan onze burgers vrij is toe te vertrouwen.

Waarom is dat? Waarom is die noodzaak om het zo te regelen bij ons er kennelijk niet in de rest van Europa?

Kan iemand die vraag eens beantwoorden?


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #87 Gepost op: 6 februari 2015, 23:13:27
Citaat van: Red link=msg=1329112 date=1423259953
Ja, echt. Het is fijn als je discussieert op inhoud, en niet alleen maar generaliserende en niet onderbouwde teksten deponeert waarbij je iedereen over een kam scheert. Het is leuk om een beetje stemming te maken, maar echt nut heeft het niet.

Ik heb in deze topic nog geen een onderbouwde feiten gezien. Zoals ik net al aangaf zijn onderzoeken, cijfers en artikelen onbetrouwbaar. Alleen aannames en meningen zie ik voorbij komen:

Citaat
'Maar het is niet aan de burgers om zich met wapens te verdedigen, dat monopolie ligt bij de overheid.'

'We zien hoeveel burgers er in de VS door politiekogels omkomen, juist doordat iedereen een wapen draagt en men sneller mag/zal schieten. '

'Echter juist doordat de crimineel weet dat jij bewapend kan zijn zal hij eerder geneigd zijn zelf ook wapens mee te nemen. Dat verhoogt juist de geweldsspiraal.'

'ik ben niet voor bewapening van burgers. Dat gaat inhouden dat er veel meer slachtoffers gaan vallen en veel meer doden en gewonden door politiekogels.'

Allemaal inhoud die niet onderbouwd kan worden door het huidige onderzoek.
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #88 Gepost op: 6 februari 2015, 23:13:32
Ga ik toch weer even terug naar mijn stokpaardje.

Als je het hebt over nepwapens en airsoft ( dus alles wat lijkt op een vuurwapen maar het NIET is ) zijn we anders dan in de rest van Europa.
Kennelijk verschilt onze samenleving dusdanig zo veel dat zelfs dit bezit niet aan onze burgers vrij is toe te vertrouwen.

Waarom is dat? Waarom is die noodzaak om het zo te regelen bij ons er kennelijk niet in de rest van Europa?

Kan iemand die vraag eens beantwoorden?

Aangezien we in een democratie wonen, is dat blijkbaar de wens van de meerderheid.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #89 Gepost op: 6 februari 2015, 23:17:12
Citaat van: Jim link=msg=1329114 date=1423260807
Allemaal inhoud die niet onderbouwd kan worden door het huidige onderzoek.
Dus doe je er zelf maar aan mee? Vreemde manier van discussiëren.
Citaat van: Diamondback link=msg=1329113 date=1423260654
Als je het hebt over nepwapens en airsoft ( dus alles wat lijkt op een vuurwapen maar het NIET is ) zijn we anders dan in de rest van Europa.
Kennelijk verschilt onze samenleving dusdanig zo veel dat zelfs dit bezit niet aan onze burgers vrij is toe te vertrouwen.

Waarom is dat? Waarom is die noodzaak om het zo te regelen bij ons er kennelijk niet in de rest van Europa?

Kan iemand die vraag eens beantwoorden?
Als je een zelfde verhaaltje zou schrijven over cannabis, wat zou dan het antwoord zijn? Waarom is het bij ons gelegaliseerd en moet het in andere landen zo streng verboden zijn?

Ik heb op beiden het juiste antwoord in ieder geval niet. Ieder land is nou eenmaal anders, met eigen regels, culturen, fatsoensnormen etc. Ik denk niet dat we daar het juiste antwoord gaan vinden. Waar Belgen naar Nederland komen om cannabis te halen, gaan Nederlanders naar Belgie om airsoftmaterialen etc te halen.

één Europa toch?  ::)  e050
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.