Hallo allemaal!
Zijn er nog meer mensen die eventueel in week 33 starten met de 4-jarige opleiding tot politiekundige? Ik lees hier wel veel berichten over mensen die met de 2,5-jarige opleiding starten (ook in week 33).
Alle sollicitatieprocedures heb ik met goed gevolg afgerond, mijn korpsgesprek was op 28 april en ik ga nu dus de 6e week van mijn antecedentenonderzoek in. Ik verwacht dat ik binnenkort wel gebeld ga worden voor het huisbezoek...
Ik heb gesolliciteerd voor de eenheid Oost-Nederland trouwens.
Ik lees de afgelopen dagen veel berichten over de Nationale Politie, dat de problemen ''groter zijn dan verwacht'' en dat er bijvoorbeeld ''onder de druk van de politiek jarenlang te veel nieuwe studenten zijn aangenomen op de politieacademie''. ''Het personeelsbestand is al teruggebracht van 2500 naar 1500, maar de politie krijgt geen extra geld voor deze politiemensen en moet het geld voor hun salarissen dus uit de eigen reserves halen.''
Ik vraag me af of dit invloed kan hebben op mijn (bijna afgeronde) sollicitatie. Het zou balen zijn als ik nu ineens een bericht krijg zo van: ''we hebben je toch niet nodig...'