Selectieprocedure Politiekundige jan 2015

Auteur Topic: Selectieprocedure Politiekundige jan 2015  (gelezen 133222 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Camilio

• Forum gebruiker
Reactie #280 Gepost op: 1 juni 2015, 01:38:24
Citaat van: Waus link=msg=1353310 date=1433098627
ja oke maar je hebt je aanstellingsdocument nog niet en je weet ook niet voor welk district je mag gaan werken? Hoorde in de wandelgangen dat een boel van Oost voor NOG worden aangenomen.

Ze selecteerde toch ook op woonplaats? Dat zou voor mij wel erg uit de richting zijn. In ieder geval als je een uur reizen in acht neemt. Nu ben ik gelukkig niet zo gebonden aan mijn woonplaats, maar zou het wel vreemd vinden aangezien dat wel heel duidelijk in de vacature naar voren kwam.

Waus

• Forum gebruiker
Reactie #281 Gepost op: 1 juni 2015, 08:15:51
Citaat van: Camilio link=msg=1353348 date=1433115504
Ze selecteerde toch ook op woonplaats? Dat zou voor mij wel erg uit de richting zijn. In ieder geval als je een uur reizen in acht neemt. Nu ben ik gelukkig niet zo gebonden aan mijn woonplaats, maar zou het wel vreemd vinden aangezien dat wel heel duidelijk in de vacature naar voren kwam.

Binnen NP zien ze 1,5 uur acceptabel als reistijd per enkele reis. M.i. niet verwantwoord, zeker niet bij nachtdiensten, maar goed.
Ik heb iig gehoord (van een politiekundige) dat NOG diverse opleidingsplaatsen overgenomen heeft van de andere districten, het is niet zo dat de andere districten niemand nodig hebben, alleen minder (denk ik). Maak je dus niet druk....

Lieke

• Aspirant Politiekundige
  • Forum gebruiker
Reactie #282 Gepost op: 1 juni 2015, 11:23:53
Citaat van: Waus link=msg=1353353 date=1433139351
Binnen NP zien ze 1,5 uur acceptabel als reistijd per enkele reis. M.i. niet verwantwoord, zeker niet bij nachtdiensten, maar goed.
Ik heb iig gehoord (van een politiekundige) dat NOG diverse opleidingsplaatsen overgenomen heeft van de andere districten, het is niet zo dat de andere districten niemand nodig hebben, alleen minder (denk ik). Maak je dus niet druk....

Misschien een hele domme vragen maar waar staat 'NOG' voor?  e050

Gelderland

• Hoofdagent
  • Forum gebruiker
Reactie #283 Gepost op: 1 juni 2015, 11:36:11
Citaat van: Lieke link=msg=1353380 date=1433150633
Misschien een hele domme vragen maar waar staat 'NOG' voor?  e050

Domme vragen bestaan niet..😉

Noord en Oost Gelderland.

Waus

• Forum gebruiker
Reactie #284 Gepost op: 1 juni 2015, 12:19:54
Citaat van: Gelderland link=msg=1353381 date=1433151371
Domme vragen bestaan niet..😉

Noord en Oost Gelderland.

Bij de politie zijn we dol op afkortingen 8)

Ter info:
Eenheid Oost bestaat uit de voormalige districten:
IJsselland, NOG, GLZ (gelderland zuid), GLM en Twente.

Lieke

• Aspirant Politiekundige
  • Forum gebruiker
Reactie #285 Gepost op: 1 juni 2015, 19:28:33
Citaat van: Waus link=msg=1353386 date=1433153994
Bij de politie zijn we dol op afkortingen 8)

Ter info:
Eenheid Oost bestaat uit de voormalige districten:
IJsselland, NOG, GLZ (gelderland zuid), GLM en Twente.

Weer wat geleerd, dankjewel!  ;D

djeffrey

• Forum gebruiker
Reactie #286 Gepost op: 2 juni 2015, 14:12:23
Hallo allemaal!

Zijn er nog meer mensen die eventueel in week 33 starten met de 4-jarige opleiding tot politiekundige? Ik lees hier wel veel berichten over mensen die met de 2,5-jarige opleiding starten (ook in week 33).
Alle sollicitatieprocedures heb ik met goed gevolg afgerond, mijn korpsgesprek was op 28 april en ik ga nu dus de 6e week van mijn antecedentenonderzoek in. Ik verwacht dat ik binnenkort wel gebeld ga worden voor het huisbezoek...
Ik heb gesolliciteerd voor de eenheid Oost-Nederland trouwens.

Ik lees de afgelopen dagen veel berichten over de Nationale Politie, dat de problemen ''groter zijn dan verwacht'' en dat er bijvoorbeeld ''onder de druk van de politiek jarenlang te veel nieuwe studenten zijn aangenomen op de politieacademie''. ''Het personeelsbestand is al teruggebracht van 2500 naar 1500, maar de politie krijgt geen extra geld voor deze politiemensen en moet het geld voor hun salarissen dus uit de eigen reserves halen.''

Ik vraag me af of dit invloed kan hebben op mijn (bijna afgeronde) sollicitatie. Het zou balen zijn als ik nu ineens een bericht krijg zo van: ''we hebben je toch niet nodig...'

Waus

• Forum gebruiker
Reactie #287 Gepost op: 2 juni 2015, 14:25:17
Citaat van: djeffrey link=msg=1353593 date=1433247143
Hallo allemaal!

Zijn er nog meer mensen die eventueel in week 33 starten met de 4-jarige opleiding tot politiekundige? Ik lees hier wel veel berichten over mensen die met de 2,5-jarige opleiding starten (ook in week 33).
Alle sollicitatieprocedures heb ik met goed gevolg afgerond, mijn korpsgesprek was op 28 april en ik ga nu dus de 6e week van mijn antecedentenonderzoek in. Ik verwacht dat ik binnenkort wel gebeld ga worden voor het huisbezoek...
Ik heb gesolliciteerd voor de eenheid Oost-Nederland trouwens.

Ik lees de afgelopen dagen veel berichten over de Nationale Politie, dat de problemen ''groter zijn dan verwacht'' en dat er bijvoorbeeld ''onder de druk van de politiek jarenlang te veel nieuwe studenten zijn aangenomen op de politieacademie''. ''Het personeelsbestand is al teruggebracht van 2500 naar 1500, maar de politie krijgt geen extra geld voor deze politiemensen en moet het geld voor hun salarissen dus uit de eigen reserves halen.''

Ik vraag me af of dit invloed kan hebben op mijn (bijna afgeronde) sollicitatie. Het zou balen zijn als ik nu ineens een bericht krijg zo van: ''we hebben je toch niet nodig...'

Hoi Hoi,
de meeste hier zijn idd voor de verkorte opleiding als ik het zo hoor. Maar als het goed is, start er wel idd nog een klas.

Ik zou me niet al te veel zorgen maken over de te veel studenten aangenomen. In het blauw is er nog steeds een te kort aan mensen en de werkdruk is hoog terwijl de academie nagenoeg leeg is.  
De planning rondkrijgen is voor de meeste districten echt een klus.

Succes nog even met de laatste loodjes!

djeffrey

• Forum gebruiker
Reactie #288 Gepost op: 2 juni 2015, 14:33:31
Citaat van: Waus link=msg=1353598 date=1433247917

Hoi Hoi,
de meeste hier zijn idd voor de verkorte opleiding als ik het zo hoor. Maar als het goed is, start er wel idd nog een klas.

Ik zou me niet al te veel zorgen maken over de te veel studenten aangenomen. In het blauw is er nog steeds een te kort aan mensen en de werkdruk is hoog terwijl de academie nagenoeg leeg is.  
De planning rondkrijgen is voor de meeste districten echt een klus.

Succes nog even met de laatste loodjes!

Bedankt voor je reactie.

Wat betreft de teveel aangenomen studenten, als het aan de politieleiding zelf ligt, nemen ze er nog honderden aan. Er is altijd al een te kort geweest aan politiemensen, nu nog steeds. Het probleem is de begroting, als er geen geld is kun je geen politiemensen aannemen (waar betaal je het salaris van?). Hoe graag de politieleiding het ook wil, en het ziet er naar uit dat de regering de geldkraan dichthoudt.

Niek

• NS Veiligheid & Service
  • Forum gebruiker
Reactie #289 Gepost op: 2 juni 2015, 15:49:30
Citaat van: djeffrey link=msg=1353593 date=1433247143
Hallo allemaal!

Ja, die zijn er. Ik heb mijn aanstelling al binnen om in week 33 te starten met de 4-jarige. Je moet nu dus alleen nog het antecedentenonderzoek en de medische keuring? Veel succes met de laatste loodjes. En net wat al gezegd werd.. Ik zou me niet te veel zorgen maken over de start van de opleiding.