Selectiedag B

Auteur Topic: Selectiedag B  (gelezen 10236 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

LuukPol

• Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 13 februari 2015, 23:08:59
Voor welke functie solliciteer je?

CM112

• Forum gebruiker
  • Asp. manschap A
Reactie #11 Gepost op: 28 februari 2015, 21:03:51
Uit het onderzoek is helaas gebleken dat ik onvoldoende overwicht heb. Ik heb niveau 2 gescoord waar niveau 3 nodig is. De somscore betreft 41 (waar 23 nodig is) . Voor de cognitieve capaciteitentest heb ik het hoogst mogelijke gehaald. (20/20, waar 7/20 nodig is)

Volgende keer beter! Eerst wat levenservaring opdoen en de nodige competenties trainen, en dan opnieuw proberen..

guest15549

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 1 maart 2015, 01:57:45
Wat jammer om te horen!

Ik weet niet hoe oud je bent, maar toen ik 17 was deed ik deel B voor het eerst en toen had ik het zelfde als jij; ruim voldoende punten voor het totaal en te weinig voor overwicht. Oh, en niet 20/20 voor de cognitieve capaciteitentest  ;D

Wat misschien wel handig is om te vertellen is dat ik solliciteerde voor niveau 2; politie-vrijwilliger.

Wat ik heb gedaan om hier aan te werken is mezelf in situaties brengen waar overwicht gewoon nodig is, ik heb op mijn school gymlessen gegeven (zowel aan de brugklassen als van eigen leeftijd) en in de zomervakantie gewerkt bij een stichting die kindervakanties organiseert. Nou is dat natuurlijk niet hetzelfde als politiewerk maar ik heb in januari wel deel B gehaald met ruime voldoende op overwicht.

Misschien dat je daar iets mee kan, ik wens je in ieder geval heel veel succes als je weer gaat solliciteren!

LSPD

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 4 maart 2015, 23:23:31
Ik ben het 100% eens met RS496, ook overwicht valt te trainen!

Wellicht nog betere training dan les geven, werken bij klantenservice van de Mediamarkt!
Jongen die me daar al vaak genoeg geholpen heeft laatst in het blauw gezien op straat :D

guest15549

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 12 maart 2015, 17:23:46
Citaat van: LSPD link=msg=1335035 date=1425507811
Ik ben het 100% eens met RS496, ook overwicht valt te trainen!

Wellicht nog betere training dan les geven, werken bij klantenservice van de Mediamarkt!
Jongen die me daar al vaak genoeg geholpen heeft laatst in het blauw gezien op straat :D

Dat traint vooral je motivatie om aangenomen te worden zodat je niet in een winkel hoeft te werken  0098

En ja, ik spreek uit ervaring  998765

CM112

• Forum gebruiker
  • Asp. manschap A
Reactie #15 Gepost op: 14 maart 2015, 20:07:43
Ik kreeg laatst te horen dat ondanks een negatief advies het rapport wel opgestuurd kan worden naar de regio. De kandidaten zouden dan nogmaals worden nagekeken, en zeker de twijfelgevallen zouden dan nog een prima kans maken. Is er iemand die hier (via PM) meer informatie over kan geven?

Alvast bedankt!

guest15549

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 14 maart 2015, 22:30:58
Ik had die situatie, zoals ik al beschreef, toen ik voor het eerst solliciteerde. Ik kreeg mijn uitslag in september 2013 met een negatief advies(op 't randje..) en ik heb het inderdaad opgestuurd naar de eenheid, maar ik ben alsnog afgewezen. De dame van bureau Burgersamenwerking vertelde mij dat een negatief advies standaard een afwijzing is.

Toen ik na poging 2 wel een positief advies kreeg en ik op eindgesprek kwam vertelden de heren waarmee ik het gesprek had dat zij het rapport in het geheel niet te zien krijgen, maar slechts te horen krijgen of het advies positief of negatief is. Dit was in verband met privacyrichtlijnen ofzo

Citroen

• Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • Better safe than sorry
Reactie #17 Gepost op: 15 maart 2015, 18:52:52
Als aanvulling:
Voorheen bij het korpsgesprek werd er wel voortborduurt op het rapportage. Maar nu bij het landelijk eindgesprek niet meer. Bij een positief advies ben je geschikt, punt. Er wordt enkel en alleen nog gekeken naar passendheid binnen de eendheid. Wat hebben we binnen de eenheid nodig? Voldoe jij daaraan? ..

En qua rapportage doorsturen met een negatief advies: inderdaad wat rs496 al zegt, dat heeft bij de NP geen zin meer. Kandidaten zijn er genoeg, de NP verkeerd daarmee in een luxepositie en zal daarom niet opnieuw gaan kijken naar kandidaten die (op het randje) worden afgewezen.
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.

CM112

• Forum gebruiker
  • Asp. manschap A
Reactie #18 Gepost op: 15 maart 2015, 19:02:42
Bedankt voor jullie reactie. Ik dacht stuur het onder het motto ,,Nee heb je, ja kan je krijgen'' op, en wellicht pakt het positief uit. De aanhouder wint, over een aantal jaar probeer ik het opnieuw.

LSPD

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 15 maart 2015, 19:04:22
Best apart dat het hele opsturen van het rapport überhaupt nog mogelijk is ???