Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 222272 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1050 Gepost op: 8 januari 2008, 16:46:54
Ik heb een Canon camera met een Sigma 18-200, en ben tevreden hoor ;)


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #1051 Gepost op: 8 januari 2008, 16:47:54
de 400d toevallig?
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1052 Gepost op: 8 januari 2008, 16:49:09


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #1053 Gepost op: 8 januari 2008, 16:50:19
die word het hier waarschijnlijk ook

twijfel nog beetje omdat ik altijd olympus gehad heb. en de nieuwe hier in huis ook weer olympus is
flappus  niet elke verandering is een verbetering


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1054 Gepost op: 8 januari 2008, 16:51:58
Zelf ken ik de Olympus niet, maar ik zou bijna zeggen na ervaring met Canon dat er geen simpeler te begrijpen camera is.

Mijn ervaringen met de 400 zijn ook super ;)


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #1055 Gepost op: 8 januari 2008, 16:52:56


mecablitz 36 C-2:DIE KOMPAKTKLASSE. Im zeitgemäßen Cobra-Design präsentiert sich die Leitzahl-Kategorie 36. Wer ein präzises Automatik-Blitzgerät sucht, kann auf den mecablitz 36 C-2 zurück greifen. Bei ihm stehen drei verschiedene Telecomputerblenden (8, 4, 2 bei ISO 100/21°) sowie ein von Hand einstellbarer Zoomreflektor zur Verfügung, mit dem sich die Lichtleistung innerhalb der Brennweiten 28-85 mm optimieren lässt. ( wie kan dit voor mij vertalen ? )


Deze heb ik gister on-line gekocht

bij www.fotovideoboom.nl


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #1056 Gepost op: 8 januari 2008, 16:58:22
www.bhphotovideo.com heeft mooie spullen. hou wel rekening met dollars en invoerrechten en vervoer
flappus  niet elke verandering is een verbetering


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #1057 Gepost op: 8 januari 2008, 18:00:11


mecablitz 36 C-2:DIE KOMPAKTKLASSE. Im zeitgemäßen Cobra-Design präsentiert sich die Leitzahl-Kategorie 36. Wer ein präzises Automatik-Blitzgerät sucht, kann auf den mecablitz 36 C-2 zurück greifen. Bei ihm stehen drei verschiedene Telecomputerblenden (8, 4, 2 bei ISO 100/21°) sowie ein von Hand einstellbarer Zoomreflektor zur Verfügung, mit dem sich die Lichtleistung innerhalb der Brennweiten 28-85 mm optimieren lässt. ( wie kan dit voor mij vertalen ? )


Deze heb ik gister on-line gekocht

bij www.fotovideoboom.nl

Heb je het al gekocht zonder dat je er wat van wist?  :P Dat is nog eens een leven vol verrassingen.
Zonder mijn Duitse kennis te gebruiken kwam ik dit tegen en dat is ongeveer wat dit duitse tekstje zegt:

De Mecablitz 36 C-2 is een flitser van Metz uit de compacte klasse met een richtgetal van 36. De flitser is ontworpen in de populaire 'Cobra' vorm. Deze flitser is ideaal voor de fotograaf op zoek naar een automatische flitser met hoge precisie. De flitser beschikt over 3 verschillende 'diafragma's' (f/8, f/4 en f/2), maar eveneens een handmatig verstelbare zoom-reflector.

Specificaties
Richtgetal (85mm): 36
Richtgetal (50mm): 30
Verlichting boven: 28mm
Rotatie: Verticaal 90 graden
Voeding: AA Alkaline of oplaadbare batterijen
Flash Recovery Time: 0,3-5 sec.
Aantal flitsen: 160-450
Gewicht: 205 gram
Afmetingen: 71 x 115 x 95mm
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #1058 Gepost op: 8 januari 2008, 18:22:48
Dat zijn veel moeilijke woorden  ;D , wie kan het me in het simpel nederlands uitleggen ??

Specificaties
Richtgetal (85mm): 36
Richtgetal (50mm): 30
Verlichting boven: 28mm


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1059 Gepost op: 8 januari 2008, 19:20:52
Dat zijn veel moeilijke woorden  ;D , wie kan het me in het simpel nederlands uitleggen ??

Specificaties
Richtgetal (85mm): 36
Richtgetal (50mm): 30
Verlichting boven: 28mm

Het zijn wel de belangrijke dingen die je dus niet weet? Hij zal waarschijnlijk ruim voldoende sterk zijn, maar ik had toch iets meer research vooraf willen aanraden ::)


Richtgetal: de theoretische maximale flitsafstand in meters bij 100 ISO en een brandpuntsafstand van 85mm is 36 meter

de theoretische maximale flitsafstand in meters bij 100 ISO en een brandpuntsafstand van 50mm is 30 meter

Verlichting boven gok ik dat dat de maximale brandpuntsafstand is aan de groothoekkant die de flitser kan beliichten zonder zwarte zijkanten...

verder is het een behoorlijk "automatische" flitser, hij doet volgens mij waar ie zelf zin in heeft zonder rekening te houden met wat je camera aan instellingen heeft..... maar das een wilde gok, ik ken het apparaat zelf niet.......
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-