Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 222158 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #1120 Gepost op: 27 februari 2008, 11:47:33
De mediamarkt heeft/had de Canon EOS 350d in de aanbieding voor €399,- mss ook nog een optie ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #1121 Gepost op: 28 februari 2008, 12:12:18
Bij de fotozaak(waar ik hem overigens niet heb gekocht) durfen ze het niet aan om er aan te trekken. Daarna de Canon en de Tamron opgebeld, die elkaar eigenlijk de schuld gaven. Maar ik stuur hem vandaag naar de Tamron, die het wel wilde proberen in tegenstelling tot Canon, en dan maar afwachten ;)

Vandaag de camera en lens weer terug gekregen :), alles viel gelukkig nog binnen de garantie, dus volledig vergoed.
Bijdeze hulde voor Camtech :P
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #1122 Gepost op: 28 februari 2008, 16:38:48
Bijdeze hulde voor Camtech :P
Goede zaak, zit hier om de hoek (letterlijk)!  :D
343, never forget.


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #1123 Gepost op: 10 maart 2008, 21:56:14
Ik zou graag willen weten of er mensen hier op het forum in het bezit zijn van een Epson P-5000 80GB Multimedia Storage Viewer. Ik zou daar namelijk graag wat meer informatie over willen hebben, dit wil ik graag van de gebruiker zelf horen. Er staat namelijk genoeg op internet, maar daar heb ik niets aan. Het zou namelijk zo moeten zijn dat de Epson P-5000 muziek af kan spelen. Ik vraag mij af hoe hard het geluid is en of je dit geluid eventueel harder of zachter kan zetten. Ik zit er namelijk over te twijfelen om deze in Amerika te kopen.


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #1124 Gepost op: 22 maart 2008, 15:05:08
Heeft iemand ervaringen met de website: http://www.factoryprices.nl/ ? Ik zag er namelijk een goedkope batterygrip op staan ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #1125 Gepost op: 23 maart 2008, 17:50:23
Ik heb een probleem met mijn 400D. Er zitten een aantal vlekjes op de sensor. Ik heb met zo'n blazertje de sensor al schoongeblaast, maar op een foto zitten nog steeds hinderlijke vlekken. Je moet even moeite doen om ze te zien, maar dat komt omdat deze foto geresized is. Kijk een beetje van onderen naar je scherm en je zit ze zitten. Ze zitten niet op m'n lens, want met een andere lens gebeurt het ook. Weet iemand waar dit aan kan liggen en vooral hoe ik het weg krijg? Enige spoed is vereist(morgen opdracht), en jaja, haastige spoed is zelden goed, maar ik heb nu echt geen tijd meer om naar een fotowinkel te gaan.

De volledige out-of-focus foto op een blauwe muur, de vlekken omcirkeld:



Waarschijnlijk te groot voor sommige pc's onderons, dan even URL kopieren en plakken in nieuw venster.

Sam


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #1126 Gepost op: 23 maart 2008, 18:29:04
Morgen lekker je fotoshoot doen en de vlekjes wegpoetsen in Photoshop. Meteen daarna naar een winkel gaan om te laten reinigen, ga geen pogingen ondernemen met plakband enz!! dan loop je een héél groot risico om je sensor te beschadigen en morgen helemaal niks meer te hebben... En daarbij, in een beetje een contrastrijke foto zie je die vlekjes nog geen eens ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1127 Gepost op: 23 maart 2008, 19:14:06
Was het niet zo, dat de 400D een speciaal programmatje had, waarbij je met een speciale optie een foto kon maken, en dat ie dan automatisch zijn sensor ging reinigen?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #1128 Gepost op: 23 maart 2008, 19:26:23
Was het niet zo, dat de 400D een speciaal programmatje had, waarbij je met een speciale optie een foto kon maken, en dat ie dan automatisch zijn sensor ging reinigen?

Klopt, zit er ook in, maar met een hoge diafragmawaarde (F22 bijvoorbeeld) zie je de vlekjes nog wel, die sensorreiniging is ook niet alles:P


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #1129 Gepost op: 24 maart 2008, 01:52:29
Dat 'programma'tje' is de automatische sensor reiniging die iedere keer als je je camera aan en uit zet werkt. Echter ik heb nooit vertrouwen in dat spul gehad, want de hardnekkigste zooi die van je sensor af moet plakt over het algemeen, en dan werkt die sensor reiniging al niet meer. de stofdeeltjes die die reiniging opruimt zijn zo klein dat je er nog geen eens last van hebt... Beetje een dubieuze verkoopfunctie dus. (ik ben dan ook heel blij dat die functie niet op m'n 30D heb, terwijl ik in 1 jaar tijd m'n sensor nog maar 1 keer heb laten reinigen, na een driftrace in Assen!)

Je ontkomt helaas toch niet aan de jaarlijkse/ halfjaarlijkse schoonmaakbeurt...!