Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 222736 keer)

0 gebruikers (en 26 gasten bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #220 Gepost op: 23 november 2005, 19:54:43
Wat moet ik kiezen?  ;D

Canon  EOS 350D, Canon EOS 300D of Nikon D50. De laatste is het goedkoopst, en volgens mijn dominee de beste. Maar wat moet ik nou doen? Het zijn alledrie kits met een 13-55 mm lens geloof ik. De spiegelreflexen draaien door m'n hoofd!  :P

Greetz, Joris
350d is de nieuwere versie van de 300d, volgens sommigen is ie aan de kleine kant om vast te houden, kitlens 18-55 is plastic fantastic, voor het geld wel een onverslaanbare lens,
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos300d/

NIkon d50
http://www.dpreview.com/reviews/nikond50/

eventueel ook nog:
http://www.dpreview.com/reviews/specs/Konica_Minolta/konicaminolta_5d.asp
::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #221 Gepost op: 23 november 2005, 20:38:57
Heb mijn nieuwe camera ook binnen: een Nikon D70S, met Nikon externe flitser SB-600 en zoomlens 28-105 mm van Nikon.... ;)

Gaaf    :) :) :)
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #222 Gepost op: 24 november 2005, 23:30:48
Zijn er mensen met ervaringen van de Olympus E300??

En zijn er ook mensen die deze kunnen vergelijken met de EOS 300D?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #223 Gepost op: 25 november 2005, 00:41:00
http://www.dpreview.com/reviews/olympuse300/ maar die zul je zelf ook wel gevonden hebben ::)

Nadeel van 4/3 formaat lijkt me dat er weinig lenzen 2ehands op de markt zijn, systeem is van olympus en vindt voorlopig nog geen navolging, apparaat stamt uit 2004, sindsdien is nog geen andere fabrikant met dat formaat gekomen, alles is 3/2..... maar ik heb em nog niet in mijn handen gehad....heb em ook nog niet echt gezien voor zover ik me kan herrineren.... uit de review bij dpreview haal ik dat ie hooguit tot 400 iso nog goed presteerd.... als je dus wat snellere dingen/ 's avonds wil gaan fotograferen lijkt me dat lastig.... vooral als de lichtsterke lenzen alleen nog nieuw te koop zijn....

voor en nadelen van de 300d ? voordeel: goedkoop, veel lenzen beschikbaar in EF of EF-S mount, nadeel is dat het inmiddels eigenlijk verouderd is...dus niet meer nieuw gemaakt wordt... schijnt wat traag te zijn qua burstmode, dus niet veel plaatjes achter elkaar schieten(volgende vraag: is dat belangrijk voor je ::)) en verder kun je nog pagina's door over welke camera het beste is, hoewel dat op zich wel duidelijk is....de Canon 1D(s) mark2... alles daaronder is een kwestie van smaak en of geld ::) ;) ;D
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #224 Gepost op: 25 november 2005, 21:59:21
Ik heb al een behoorlijk aantal foto's van die Olympus gezien, geef mij maar canon 300/350D!!! De ISO-korreligheid van die Olympus is niet grappig meer vanaf ISO 800.

Heb ik ook nog een vraag over lenzen... Ik wil binnenkort een Canon eos 350D kopen, maar de lens vind ik een beetje twijfelgeval. Ik maak heel veel foto's in het donker en daarbij ook nog is een stuk ingezoomd. Dus dan zou ik eigenlijk een 2.8 lens moeten hebben met een beetje een aardige zoom. Nu zag ik de sigma 28-105/2.8-4.0 caf, asf if. Wie heeft er ervaring met deze lens? 210 euro vind ik ongelofelijk goedkoop voor een 2.8 lens met zo'n zoom, dus wat voor kwaliteit kan ik verwachten? Zal hij beter presteren in het donker dan de standaard 18-55 3.5 lens van canon? En zou het verstandig zijn om alleen de body van de 350D te kopen met deze lens er op? Ik maak ook een beetje 'all-round' foto's, dus dan weer een goeie fik, dan weer een mooi strandlandschap en als er een feest is ook nog een lichte vorm van portretfotografie.
Wat is verstandig, deze Sigma lens kopen en die voor alles gebruiken, of die 18-55 lens kopen en nog even doorsparen voor die 2.8 lens? En wat moet ik überhaupt van die lens verwachten, redelijk goede kwaliteit of *^%$*$kwaliteit?


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #225 Gepost op: 26 november 2005, 09:34:58
Ik heb al een behoorlijk aantal foto's van die Olympus gezien, geef mij maar canon 300/350D!!! De ISO-korreligheid van die Olympus is niet grappig meer vanaf ISO 800.

Heb ik ook nog een vraag over lenzen... Ik wil binnenkort een Canon eos 350D kopen, maar de lens vind ik een beetje twijfelgeval. Ik maak heel veel foto's in het donker en daarbij ook nog is een stuk ingezoomd. Dus dan zou ik eigenlijk een 2.8 lens moeten hebben met een beetje een aardige zoom. Nu zag ik de sigma 28-105/2.8-4.0 caf, asf if. Wie heeft er ervaring met deze lens? 210 euro vind ik ongelofelijk goedkoop voor een 2.8 lens met zo'n zoom, dus wat voor kwaliteit kan ik verwachten? Zal hij beter presteren in het donker dan de standaard 18-55 3.5 lens van canon? En zou het verstandig zijn om alleen de body van de 350D te kopen met deze lens er op? Ik maak ook een beetje 'all-round' foto's, dus dan weer een goeie fik, dan weer een mooi strandlandschap en als er een feest is ook nog een lichte vorm van portretfotografie.
Wat is verstandig, deze Sigma lens kopen en die voor alles gebruiken, of die 18-55 lens kopen en nog even doorsparen voor die 2.8 lens? En wat moet ik überhaupt van die lens verwachten, redelijk goede kwaliteit of *^%$*$kwaliteit?

Lastig keuze altijd, het juiste objectief kiezen...

De sigma 28-105/2.8-4.0 is natuurlijk aardig alleen moet je er rekening mee houden dat je een diafragma van 2.8 kan gebruiken bij  28 mm en wat oplopend, maar bij 105 mm zal het oplopen naar F4.0 en zal je de F2.8 niet kunnen gebruiken. Dit in vergelijk met bijvoorbeeld de sigma 24-70 waar de F constant op 2.8 gehouden kan worden. Dit is iets om even op te letten
Ik hoop dat ik dit goed vertel, anders graag correctie!!!

Kwaliteit ken ik verder niet, kijk anders eens op het 300D forum, hierop staat ontzettend veel informatie over de camera ook ook objectieven en andere spullen. http://www.300d.nl/forum/index.php

Suc6


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #226 Gepost op: 29 november 2005, 03:10:52
Hallo mensen,

Aangezien ik nog een goede externe flitser nodig heb ben ik eens rond gaan kijken. Nu is mijn oog gevallen op de "Sigma Electronic Flash EF 500 DG Super"


Gezien de prijs valt deze wel binnen mijn budget. Heeft iemand hier ervaringen mee toevallig?


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #227 Gepost op: 29 november 2005, 21:39:42
Ik niet....hij werkt namelijk op mijn camera niet goed.....geloof dat ie voor canon digital wel goed is......


Ben helemaal verdrietig....mijn cam is voor 2/3 weken naar Duitsland om de autofocus te laten repareren :( heb maar weer ff een analoge opgehaald zodat ik toch af en toe nog es een fototje kan maken..... 17MM op een analoge body is wel extreem wijd....das dan wel weer leuk...misschien toch maar op zoek naar een analoge dynax 7 :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #228 Gepost op: 7 december 2005, 17:34:04
En dan ineens, zomaar terwijl ik het niet meer vewachte.... (volgens de winkel kon dit namelijk nog wel even duren door een slechte uitlevering vanaf de kant van Sigma)

Was daar m'n sigma 24-70 F2.8  ;D ;D ;D ;D ;D


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #229 Gepost op: 7 december 2005, 18:51:03
Hallo mensen,

Aangezien ik nog een goede externe flitser nodig heb ben ik eens rond gaan kijken. Nu is mijn oog gevallen op de "Sigma Electronic Flash EF 500 DG Super"


Gezien de prijs valt deze wel binnen mijn budget. Heeft iemand hier ervaringen mee toevallig?



Mijn vader heeft hem en het is een goeie flitser! ;)