Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 222599 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #480 Gepost op: 19 juni 2006, 20:03:29
dat is toch echt jouw mening..... ik heb geen enkel probleem met mijn nikon en als ik de kwaliteit vergelijk met canon is het bijna hetzelfde, dus het is meer je eigen mening, hoe goed je kan fotograferen en welke lenzen je hebt etc...


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #481 Gepost op: 19 juni 2006, 20:12:28
gillian je zegt het goed ,
het is mijn mening die ik deel met heeeeeeeeeel veeeeeeeeel mensen  :D ;D :) ;)
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #482 Gepost op: 19 juni 2006, 20:21:06
bijna
Heb de Nikon D50 en de Canon EOS 350D naast elkaar uitgeprobeerd en vergeleken en het enige waar ik qua foto's op uit kwam is dat de Canon met de schemering en in het donker is kleuriger is, maar dan wel weer meer ruis heeft. Verder vind ik de Nikon lekker in de hand liggen (stuk robuuster).  ;)
343, never forget.


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #483 Gepost op: 19 juni 2006, 20:24:59
Het is toch echt de gene achter de camera die de foto's maakt ;)


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #484 Gepost op: 19 juni 2006, 20:27:21
Nou , ik heb zelf nikon gehad en over geswitch over op canon .
op de tak waar ik foto's maak van luchtvaart is er degelijk verschil .
Ik zal zeker niet zeggen dat nikon slechter is met portret fotografie ect hier weet ik gewoon weg niet veel vanaf .
ik weet alleen dat ik veel verschil merkte met luchtvaart tussen nikon en canon  :D.
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #485 Gepost op: 19 juni 2006, 20:36:42
Nou , ik heb zelf nikon gehad en over geswitch over op canon .
Verschil in wat dan?  :)
343, never forget.


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #486 Gepost op: 19 juni 2006, 20:38:12
in alles??

qualiteit , lenskeuze ,
maar nogmaals dat is mijn mening ,
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


scoutcow

  • Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,111
    • Rhovanion
Reactie #487 Gepost op: 19 juni 2006, 21:26:01
tja, ik maak ook genoeg luchtvaartfoto's, maar heb echt geen spijt van de keuze die ik heb laten vallen op de D50 en ik koop toch vooral sigma lenzen, dus of ik nou nikon of canon heb maakt dan ook niet veel uit en ik vind de D50 ook fijner in de hand liggen, voor ik nog een keuze had gemaakt tussen de D50 en 350D heb ik ze beide in handen gehad en vond de D50 toch wat fijner...


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #488 Gepost op: 19 juni 2006, 22:58:55
Ik heb de keus voor een 350D met battery grip gemaakt omdat ik de D50 tè veel gestript vind. Een aantal functies die ik op de 350D héél graag gebruik zijn op de D50 uit kostenoverweging weg gelaten. De D50 is ten slotte een 'budget' hobby slr (ookal kan ik em nou ook niet bepaald budget noemen... ;)) en is in feite de gestripte versie van de Nikon D70s. De D50 viel voor mij dus sowieso af, dus had ik de keuze tussen een 350D en een D70s. Prijsverschil minimaal. Daarop ben ik verder gaan kijken naar de hoeveelheid assescoires en de prestaties met ISO ruis. Op die punten vond ik de 350D véél beter presteren. Dus zo is het bij mij uiteindelijk een 350D geworden, met battery grip. <--- nikon kan geen batterygrips voor een D50 en D70s liggen. Nog een afknapper! Alleen hahnel is met een yoko yoko batterygrip naar voren gekomen voor de D50. Dat de nikon beter in de hand ligt klopt als je hem gaat vergelijken met de 350D zonder batterygrip, maar ik vind de 350D mét batterygrip toch véél beter in de hand liggen!! zeker bij de lenzen van +700 gram, dan lijkt het net alsof de nikon elk moment uit je handen kan vallen, lijkt net alsof je weinig grip bij je duim hebt.

Ik vind dat je D50 en 350D niet met elkaar kan vergelijken, de vergelijking tussen een D70s en een 350D is eerlijker. Ik heb een dag (veel) testfoto's gemaakt met D50 en 350D, ik was blij dat ik m'n 350D mee naar huis kon nemen, en niet de D50!!! Maar de kwaliteit wordt voornamelijk door de lenzen bepaald, daar ben ik het zéker mee eens. en ik ben ook héél blij met m'n L glaasje :)


Dutch-Alfa

  • Gast
Reactie #489 Gepost op: 19 juni 2006, 23:00:54
dat is mooi gezegd roland !! :)

Maar ik heb toch voor de D50 gekozen haha :D En heb er zeker geen spijt voor hoor  ::).

En over paar weekjes heb ik die yoko yoko battery grip voor de D50.. houd em dan maar nog een keer vast  :P  8)