Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 222588 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #500 Gepost op: 20 juni 2006, 13:55:23
Sinds wanneer heb jij een N D50?  ::)
Zoals je boven kan lezen heb ik géén nikon ;D Leen de cam van Duthc ALfa wel eens... dat is een klasgenoot van mij, en hij heeft wel een D50.


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #501 Gepost op: 20 juni 2006, 15:33:48
Ik heb met mijn sb-800 geen problemen dat ie lang doet over het opladen, ik kan zo achter elkaar doorklikken. Daarnaast is die alleen ter ondersteuning bij het fotograferen bij een lage sluitertijd, dit om er voor te zorgen dat de foto er natuurlijk uit blijft zien.

Daarnaats kan je instellen of hij doornummerd of niet bij de nikon, voor mij maakt het niks uit want ik archiveer al mijn foto's en krijgen ze dus allemaal een andere naam zodat ik elke foto snel en makkelijk terug kan vinden!

Gr. Ricardo

Ik heb een SB-600 flitser op mijn Nikon D50 en met aardig volle battereien kan je ook meerdere foto's achterelkaar aan maken met flits


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #502 Gepost op: 20 juni 2006, 16:58:07
Ik zeg ook niet dat de cyclus bijzonder lang duurt, het duurt alleen langer dan bij een vergelijkbare Canon flitser. Voor de 'gemiddelde' fotoshoot is dit amper merkbaar, maar voor de snelle 'achter elkaar doorrag series' is dit wél merkbaar. Zijn de kleine dingetjes tussen Canon en Nikon... ;)


Kees ZHZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #503 Gepost op: 20 juni 2006, 20:09:57
Sinds wanneer heb jij een N D50?  ::)

haha eerst zeikt roland die nikon reflex af en dan denk jij dat tie een nikon heb ;D ;)
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.


Lifeliner

  • Gast
Reactie #504 Gepost op: 20 juni 2006, 20:12:22
haha, Canon EOS 350 D Rules :P Roland denkt er presies het zelfde over..

Canon is super met foto's en veel extra artiekelen ;)

Gr Stephan


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #505 Gepost op: 20 juni 2006, 21:14:34
ja zoals ik al zei een paar post eerder , canon OWNS  :D
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #506 Gepost op: 21 juni 2006, 02:37:04
ja zoals ik al zei een paar post eerder , canon OWNS  :D
Omdat jij een canon hebt? meer kan ik iig niet uit je posts halen.... daarnaast is dat helemaal niet interessant met welke cam je een foto maakt... het gaat erom dat je het plaatje ziet...  of in het geval van voertuigfoto's: je materiaal onder controle hebt zodat je weet welke instellingen je nodig hebt voor een optimaal resultaat met een zo duidelijk mogelijke foto.... en volgens mij heb je voor voertuigfoto's die statisch zijn helemaal geen hoge iso nodig... de onderwerpen rijden nl niet weg, dus kun je gewoon een statief neerzetten of op een technisch goede manier je lichaam gebruiken als ondersteuning van je camera.....



ow... even over de flitsers...  

canon 550EX richtgetal van 55 (bij ISO 100) in de 105mm-stand

nikon: Richtgetal van 38  bij ISO 100 bij 35mm zoomstand,

Oftewel: de fabrikanten hebben hun prestaties op verschillende manieren bij verschillende brandpunten gemeten.... de nikon licht op de kortere afstand wel een 3x zo breed veld uit ::) dus om nou te zeggen dat de canon beter is?? ???
Daarnaast is het met Nikon flitsers veel makkelijker off-camera werken om harde flits-schaduwen te vermijden... bij canon heb je dan allerlei kabels of moeilijke infraroodtransmitters nodig ::)

maar goed... de oorlog tussen de fototoestellenmerken kunnen we misschien beter niet gaan voeren... daar gaan we namelijk niet uitkomen.... ::)

ow... ik heb trouwens geen canon of nikon ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #507 Gepost op: 21 juni 2006, 08:43:19
Citaat
en volgens mij heb je voor voertuigfoto's die statisch zijn helemaal geen hoge iso nodig... de onderwerpen rijden nl niet weg, dus kun je gewoon een statief neerzetten of op een technisch goede manier je lichaam gebruiken als ondersteuning van je camera.....

toch jammer dan dat de D50 standaard waarde van iso 200 is waardoor bij die waarde al veel meer ruis in de foto''s zit dan bij Canon iso 100.
Dit was een van mijn grootste overwegingen om over te stappen ,
bij nachtfoto's zie je in de  zwarte lucht al snel heel veel korel in de lichtere delen waar bijv een lamp staat ,

deze dingen rijden ongeveer met 50 km daar langs niet te hard dus makkelijk te doen met iso 100





Citaat
de onderwerpen rijden nl niet weg, dus kun je gewoon een statief neerzetten of op een technisch goede manier je lichaam gebruiken als ondersteuning van je camera.....


ik denk dat je fout bezig bent als je een statief moet opzetten voor een statisch object te fotograferen in normale lichtomstandigheden , zoals u al zegt je hebt aan een laage iso waarden genoeg dus neem ik aan dat de sluitertijd genoeg zal zijn om uit de hand te fotograferen .

het enige waar ik voor een statief gebruik is bij DIT
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #508 Gepost op: 22 juni 2006, 17:59:16
statief met mirror lockup is de manier waarop je de maximale scherpte uit je apparatuur haalt... dat het ook scherp is als je sluitertijd snel genoeg is snap ik ook wel... ;) maar het kan altijd beter :P

Maar ik had ff dat linkje gemist met al die vliegtuigen etc... als het het inderdaad over hoge iso heeft is canon voorlopig niet te kloppen... zeker de 5D en de 1D(s)markII zijn super...
Alleen is de ISO-performance natuurlijk niet het enige en zeker niet zaligmakend... ik heb denk ik 100 foto's met iso 1600 of hoger gemaakt, dus voor mij is de kleurweergave van bijvoorbeeld huidtinten belangrijker, of het bedieningsgemak... compactheid.. grootte van de zoeker (als ik door mijn zoeker kijk zie ik iets... als ik door het sleutelgat dat bovenop een eos 35D zit kijk moet ik echt opletten ::) ;) oftewel... canon owns is iets persoonlijks, en zeker geen vaststaand feit ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Kees ZHZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #509 Gepost op: 1 juli 2006, 18:47:43
ik krijg woensdag de eos binnen maar welke lens zouden jullie erbij adviseren?
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.