Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 222564 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #540 Gepost op: 30 september 2006, 00:16:01
please bel me tegen de tijd dat het zo ver is!!! heb de indruk dat Gerard ook wel mee wil doen :P


Kees ZHZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #541 Gepost op: 2 oktober 2006, 21:09:38
ik heb de 400d nu een paar dage maar hij verschilt echt positief ten opzichte van die 350! wat ook heel handig is het grotere lcd scherm, krijg je een veel mooier overzicht en om niet te vergeten natuurlijk de Sensorreiniging die werkt écht fantastisch!ook krop ik veel en dan heb ik soms echt mijn megapixels nodig!

'kortom hij bevalt perfect''

ik denk dat de nieuwe 400d een groot succes zal gaan worden!
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.


pesje2

  • Gast
Reactie #542 Gepost op: 22 oktober 2006, 22:35:30
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de Fujifilm s5000?

Is dat een spiegelreflex,

of weet iemand een camera (het liefst een speigel reflex) voor een leuk bedrag (geen 1000 euro ;))

Ik ben namelijk opzoek naar een goede camera om foto's mee te maken die goede belichtingen hebben.

Gr. Niels


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #543 Gepost op: 22 oktober 2006, 23:17:10
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de Fujifilm s5000?

Is dat een spiegelreflex,

of weet iemand een camera (het liefst een speigel reflex) voor een leuk bedrag (geen 1000 euro ;))

Ik ben namelijk opzoek naar een goede camera om foto's mee te maken die goede belichtingen hebben.

Gr. Niels
Een fujifilm S5000 is geen spiegelreflex, maar een zgn "prosumer" compact camera, dus een camera met een niet-verwisselbare lens waar je wel een hoop op in kunt stellen...  Goede belichtingen kun je met een hoop camera's doen ;)

Een spiegelreflex voor weinig? als je nieuw wilt is de Nikon D50 een hele goeie keus, tweedehands een Canon 350D, of zelfs een 300d/10d, dan hou je meer geld over voor het belangrijkste van een camera: de objectieven om erop te zetten.... nikon 18-70 met een sigma 70-300 APO DG is een hele knappe beginnersset, maar helaas zul je dan toch in de richting van die 1000 euro kruipen ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


pesje2

  • Gast
Reactie #544 Gepost op: 24 oktober 2006, 06:47:47
Nja, nu ik zo die prijzen heb opgezocht.

Ik zit zo boven de 500 euro minimaal :-\

Dan ga ik toch maar voor een niet spiegelreflex camera, ik zat te denken aan bv.

Fujifilm S6500
zie kieskeurig: http://www.kieskeurig.nl/product/8FEEF7ADEE86C4DFC12571E9004E2D85.htm

De prijs valt ook erg mee!

Gr. Niels


ambu-vpk in opleiding!

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Reactie #545 Gepost op: 24 oktober 2006, 17:36:02
Ik heb geen eigen camera...ik jat die van mn vader altijd mee  ::) Hij vindt het niet erg, ik ben bijna de enige die hem gebruikt  :P
Het is een kodak easychare...ik ben alleen even kwijt welk type...


pesje2

  • Gast
Reactie #546 Gepost op: 24 oktober 2006, 19:47:29
Een vriend van me heeft ook een Kodak, echt haarscherpe foto's!

Ik kwam deze foto tegen op een site die bij het kippenhok stond vermeld,

Deze 'sfeer' van de foto vind ik erg mooi, doen ze dit met de camera of is het 1 en al photoshop.



Gr. Niels


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #547 Gepost op: 24 oktober 2006, 19:48:49
Hier is wel aan gefotoshopt denk ik. Ik denk iets verscherpt en met wat schaduwen gespeeld denk ik dan. Maar wel een hele mooie foto!
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #548 Gepost op: 24 oktober 2006, 19:54:01
Lijkt mij één grote fototruc. Het lijkt er op dat de personen apart zijn gefotografeerd en er later zijn in geplakt. De blanke man zijn gelaat is m.i. veel te bleek als ik naar zijn omgeving kijk. Tevens komt het licht áchter de personen vandaan, dus kan zijn neus nooit zoveel licht "vangen".


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #549 Gepost op: 24 oktober 2006, 20:51:46
Hoeft niet per se een truc te zijn, maar je moet een foto wel bewerken, zo uit de camera wordt wel wat lastig denk ik :P

Er is een bepaalde techniek dat je drie foto's maakt, 1x onderbelicht, 1x gewoon belicht en 1x overbelicht. Met (volgens mij) photoshop kun je door middel van een bepaalde actie deze foto's in elkaar laten versmelten waardoor zo'n (toch wel beetje) mysterieus beeld ontstaan.

deze manier van werken heet HDR (zie http://www.hdrsoft.com/ voor iets meer informatie.) heb het zelf overigens ook nog nooit gebruikt.