Camera

Auteur Topic: Camera  (gelezen 222473 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #820 Gepost op: 23 augustus 2007, 21:39:55
De ellende is denk ik ook, dat je thuis op je monitor ook je Brightness en Color helemaal vol (of in het midden) kunt zetten, nét zoals je het mooi vindt.
Dat is het voordeel en nadeel van digitale fotografie denk ik, er IS geen maatstaf voor de juiste kleurstelling te noemen omdat de één zijn foto's bijwerkt, opschroeft, bijlicht terwijl bij iemand op een donkere monitor dat tóch niet te zien is.
Ik heb thuis 4 21inch monitoren naast elkaar, allemaal zelfde merk, zelfde type en op niet ééntje is eenzelfde foto gelijk qua kleur, intensiteit etc etc.
Print hem maar eens uit en hou hem naast je monitor, zul je zien dat het wéér heel anders is.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #821 Gepost op: 23 augustus 2007, 21:46:07
Ik denk dat je ook op de verkeerde plaats je licht hebt gemeten. In dit soort situaties meet ik meestal nét naast de donkerste plek, in dit geval naast de wielkasten dus. En dan zit je meestal goed...  :|
Oke zoeits heb ik eerder gehoord, hmm volgend keertje is uitproberen ;)

Overigens heb ik totaal geen ervaring met het bewerken van foto's. @ dirk stel je al je voertuigfoto's wat af voordat je ze hier plaatst? En met elke keer dezelfde tools?


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #822 Gepost op: 23 augustus 2007, 22:00:12
Ik doe er bijna niets aan, dwz. niet aan de compositie want een pic is góed of niet. Wat ik wél doe is; verkleinen, de resolutie terugschroeven en m'n naam/logo er inzetten. Een heel enkele keer wil ik er ook wel eens wat kleur aan toevoegen maar dat zet ik er dan bij...  :|


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #823 Gepost op: 23 augustus 2007, 22:02:45
Oke dat neemt mijn schrik weer terug dat bijna elke slr foto bewerkt moet worden ;D


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #824 Gepost op: 23 augustus 2007, 22:08:17
Dat ligt helemaal aan jezelf en aan je camera natuurlijk. Als je van pittige kleuren houdt en je camera maakt ze niet zul je 'm een beetje moeten helpen, en omgekeerd ook...  :|


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #825 Gepost op: 23 augustus 2007, 22:13:19
Heb al een tijdje eindleijk alle termen van de camera door een weet nu hoe alles werkt (opzich niet zo moeilijk met een duidelijke camera) en was nou meer bezig met alles een beetje aan het instellen naar mijn wens. Meer alles onthouden dus aangezien ik de camera vaak deel met mijn vader die vervolgens alles weer door elkaar gooit :|

Spelen blijft leuk hoewel het resultaat nog een beetje achterwegen blijft :-\


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #826 Gepost op: 23 augustus 2007, 22:16:01


íets beter, maar ben nog niet tevreden... :| Enórm moeilijke foto om te bewerken!!! Verkeerde lichtmeting, hij heeft de lucht gemeten, en niet de auto...


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #827 Gepost op: 3 september 2007, 23:37:36
De volgende opmerking. Ik verbaas me steeds over de scherpte van sommige voertuigfoto's. Zo zijn de foto's van Ton altijd superscherp. Zie ik dan een foto van mij is het voertuig veel minder scherp. Kan dit liggen aan instellingen? Aan de lens? Aan de camera? Aan mijzelf?

Voorbeeld:

Mijn foto:


Foto: Ton van der Toolen:


Nu zie ik zelf dat de omstandigheden bij de foto van Ton beter zijn, echter hoop ik toch dat iemand raad weet. Iedergeval alvast bedankt.

Max


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #828 Gepost op: 4 september 2007, 00:21:49
Allereest is jouw foto héél erg gecompressed. Houdt kort door te bocht in: kwaliteit inleveren om de grootte van je bestand te verminderen. Bij jouw striping zie je bijvoorbeerd heel erge korrels: een gevolg van het comprimeren.

Verder weet ik bijna zeker dat de foto van Ton stevig onder handen is genomen in Photoshop. Zo heeft hij er waarschijnlijk een Unsharp Mask (USM) overheen gegooid. Houdt in: een paar procent verscherpen. Mocht je willen weten hoe dat precies werkt, dan spreek je me maar aan op msn ofzo ;)


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #829 Gepost op: 4 september 2007, 18:09:36
En de foto van Ton is in zon genomen, scheelt ook alweer wat ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!