Agent zwaar gewond bij poging verwurging

Auteur Topic: Agent zwaar gewond bij poging verwurging  (gelezen 3259 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Gepost op: 10 augustus 2005, 18:04:08
Persbericht Regiopolitie Groningen.

Musselkanaal: politieman gewond bij vechtpartij

De politie heeft dinsdagmiddag na een hevige vechtpartij aan de Horsten in Musselkanaal een 47-jarige man en zijn 20-jarige zoon, beiden uit Musselkanaal aangehouden. De vader reed in een auto die bij een politiecontrole niet verzekerd bleek te zijn. Omdat na contact met de verzekeringsmaatschappij bleek dat de bestuurder wegens wanbetaling uit de verzekering was gezet namen de controlerende agenten de auto in beslag. De auto moest tengevolge daarvan door een sleepbedrijf worden afgevoerd. Toen een sleepauto ter plaatse kwam verscheen ook de zoon ten tonele. Hij was in het bezit van een enveloppe met papieren en trachtte de agenten er van te overtuigen dat de auto alsnog verzekerd was. De man sloeg één van de agenten met de enveloppe op het hoofd. Daarna ging hij de bestuurder van de bergingsauto te lijf. Die werd ontzet door één van de agenten, maar die werd op zijn beurt weer aangevallen door de zoon. Die kreeg daarbij hulp van zijn vader. Er ontstond een vechtpartij tussen vader en zoon en de agenten. Eén van de politiemensen werd daarbij in verwurging genomen en kwam op de grond te liggen. Hij werd meerdere keren door beide verdachten geschopt en geslagen. De politieman verloor nagenoeg het bewustzijn en kon met behulp van pepperspray, dat werd in gezet tegen beide verdachten, door zijn collega worden ontzet. Beide verdachte konden uiteindelijk met behulp van meerdere agenten worden overmeesterd en aangehouden. Ze zijn naar het politiebureau gebracht en ingesloten. De mannen zijn inmiddels in verzekering gesteld en zitten nog vast. De op de grond gegooide politie man liep gebroken ribben op alsmede kneuzingen aan zijn bovenlichaam en hals. Hij heeft zich onder doktersbehandeling moeten stellen. Tegen de verdachten wordt proces-verbaal opgemaakt voor verzet, openlijke geweldpleging, niet voldoen aan politiebevel en mishandeling van politiemensen.


En weer vindt zoiets plaats in Musselkanaal
(zie ook http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=8792.0)

Ik wil ook hier graag mijn verontrusting uitspreken mbt. geweld jegens hulpverleners. En m'n collega's ook via deze weg een hart onder de riem steken. Dan sta je pas wer stil bij de risico's van je werk. Immers is dit ook mijn werkgebied en vakgebied.
Ik hoop dat de collega's in kwestie maar snel lichamelijk en geestelijk mogen herstellen. En dat er in de nog te volgen rechtzaak eens een schrikbarend vonnis uitgesproken mag worden, die een ieder wel afdoende zal afschrikken en zich zoiets niet meer in z'n hoofd zal halen.


DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2005, 19:18:56
Hier zakt je broek toch vanaf :o :o :o


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2005, 19:21:28
eh ja, en wat lossen die mensen er mee op?

ik vind dit zo triest, echt geen woorden voor
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #3 Gepost op: 10 augustus 2005, 19:48:39
Dit soort gedrag van mensen lost niks op!! >:( >:(

Het geweld tegen hulpverleners is idd de laatste jaren tot onaanvaardbare proportie gestegen vind ik!!  :-\ :-\

Elke zinloze "aanval"op een hulpverlener is er één te veel!! >:(

Ik wens de politieman in kwestie sterkte toe.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #4 Gepost op: 10 augustus 2005, 20:00:05
ik ben ervoor om een stungun als extra wapen bij de politie in te zetten , want soms is peperspray niet genoeg !! ( mijn eigen mening )


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 10 augustus 2005, 20:11:40
eh je hebt toch nog een wapen!

wapenstok, pepperspray en pistool

waar zou je die andere dan moeten laten??? en waar moet je dan de grens trekken?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #6 Gepost op: 10 augustus 2005, 20:21:46
Daarom zei ik ook mijn mening !!  :D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 10 augustus 2005, 20:24:48
ik val je ook niet aan! gewoon een logische gedachte van mij!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #8 Gepost op: 10 augustus 2005, 20:37:19
Krankzinnig.
Ook lekker voor die berger trouwens, kunnen die tegenwoordig ook niet meer hun werk oenzonder dat ze aangevallen worden :-\

Sterkte voor de betreffende politieman en betrokkenen.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #9 Gepost op: 10 augustus 2005, 21:07:04
Heel triest, agenten sterkte gewenst.