En op grond waarvan zijn de onderzoeken uitgevoerd? Juist, naar aanleiding van de reportage van Omroep West. Als zijn niet hadden gepubliceerd dan hadden de onderzoeken waarschijnlijk niet plaats gevonden.
Maar jij bent van de media, dan krijg je al gauw een 'wij van wc eend adviseren wc eend' situatie. Ik denk namelijk heel anders: als Omroep West zelf goed onderzoek had gedaan met hoor en wederhoor, hadden ze heel die reportage niet uit hoeven zenden! Had nog belastingcenten gescheeld ook voor die onderzoeken.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat de media zaken aan de kaak stellen wanneer dit zorgvuldig en na goed onderzoek gebeurt. Als hieruit misstanden komen moet dit zsm worden aangepakt en een onderzoek volgen. Maar wanneer er op basis van geruchten een reportage komt, die achteraf ook nog eens onjuist blijken te zijn.......
Over dat filmpje, tip voor collega's: bij zulke incidenten loont het om de telefoon/filmapparatuur in beslag te nemen ter waarheidsvinding. Het incident staat namelijk op beeld en dat kan bijdragen de waarheid aan het licht te brengen, o.a. dat de verdachte de agenten slaat (en andersom). Had er zelf nooit zo over nagedacht, maar een collega deed dit laatst bij eenzelfde soort incident