Tot er een nieuw CAO is, alle flitspalen en gatso's afstellen op bekeuring vanaf +20. Dat heeft pas effect en kost de staat veeeel meer dan nu.
kost zo'n 60.000 euro per dag per eenheid. Globaal genomen uiteraard en excl verwerkingskosten.
Maar ik ben wel voor een sirene-demo, simpelweg omdat we gewoon verder niet veel mogelijkheden hebben. Ik hoor rare ideëen over spandoeken en surveilleren met stakingshesjes. Prachtig maar ik woon en werk niet in Japan! In Nederland maken we herrie en klagen we daarna en zijn we eigenwijs om vervolgens iemand anders de schuld te geven.
Uiteraard kunnen we als politie ook gewoon elke dienst zo'n 100x met een dienstvoertuig langs een flitspaal rijden, uiteraard wel met een overschrijding van minstens branchrichtlijn+ wettelijke correctie+ 10% maar ik gok dat ook dat commentaar oplevert vanuit "het volk". Of we kunnen voor de komende 2 weken alleen maar patat met frikandellen eten, dan is het gehele korps binnen een mum van tijd ziek en kan "het volk" nergens meer op rekenen. Ik wil dan wel eens zien wat de waarde is van de Politie als die er daadwerkelijk NIET is........
Wederom: het is het volk dat zeikt omdat het wat te zeiken wil hebben, gewoon omdat het in Nederland kàn. Maar als het onderwerp betrekking heeft op het "eigen" terein/ belang dan gaat men blaten als een pasgeboren schaap. En zoals gewoonlijk willen we in Nederland op de eerste rang zitten zonder daar ook maar een cent te veel voor te betalen. En achteraf klagen we natuurlijk dat het uitzicht waardeloos was. Hè Hè
En oja: ondertussen zakt de motivatie van de diender verder en verder weg. Dus in mijn ogen zin er straks nog maar twee keuzes:
1: Politiek Den Haag geeft toe: maar de motivatie van de diender is al helemaal naar de klote dus de politie kost meer geld maar levert niks meer of minder op
2: Politie Den Haag geeft niet toe: de motivatie van de diender daalt nog meer en de Politie kost nog meer geld en levert nog minder op
Mijn conclussie: de strijd was al verloren voordat de onderhandelingen begonnen waren. Waarom? Omdat die wederom pas kort voor/ na afloop van de eerder afgesloten CAO begonnen (zoals elke keer in de afgelopen 11 jaar (globaal)). Simpel gezegd tonen zowel de staat als de vakbonden aan dat ze geen prioriteit hebben voor de politie, maar meer voor henzelf. Waarvoor mijn dank uiteraard