Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 163493 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Prio1

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #510 Gepost op: 21 mei 2015, 18:24:13
Citaat van: flowcop link=msg=1351687 date=1432224566
Ik zit net vol verbazing naar het item van de NOS te kijken nav de acties rondom het binnenhof... Het sloot af met kennelijk een collega (droeg een rood hestje) die in bedwang werd gehouden/onder controle werd gebracht door collega's omdat ie uit zijn plaat ging... Dat is volgens mij niet het gedrag wat je in een periode van CAO acties moet laten zien...

Desalniettemin; mooi om te zien dat er zoveel collega's samen zijn gekomen in Den Haag, daar moeten we uiteindelijk zijn om een nieuwe CAO 'af te dwingen'.

Vanaf 02:30 de cao actie http://nos.nl/uitzending/5746-uitzending.html
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.

tdmjohnny

• Forum gebruiker
Reactie #511 Gepost op: 21 mei 2015, 21:24:53
Citaat van: flowcop link=msg=1351687 date=1432224566
Ik zit net vol verbazing naar het item van de NOS te kijken nav de acties rondom het binnenhof... Het sloot af met kennelijk een collega (droeg een rood hestje) die in bedwang werd gehouden/onder controle werd gebracht door collega's omdat ie uit zijn plaat ging... Dat is volgens mij niet het gedrag wat je in een periode van CAO acties moet laten zien...

Desalniettemin; mooi om te zien dat er zoveel collega's samen zijn gekomen in Den Haag, daar moeten we uiteindelijk zijn om een nieuwe CAO 'af te dwingen'.
Ja en die polonaise daar hebben we ons van de goede kant laten zien ..namelijk van de belachelijke..ik schaam me dood >:(

feitelijk

• RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
Reactie #512 Gepost op: 22 mei 2015, 14:16:49
Citaat van: tdmjohnny link=msg=1351719 date=1432236293
Ja en die polonaise daar hebben we ons van de goede kant laten zien ..namelijk van de belachelijke..ik schaam me dood >:(

Liever daar polonaise dan op de snelweg zullen we maar zeggen...
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen

Senior GGP

• Senior GGP
  • Forum gebruiker
  • Back the Blue
Reactie #513 Gepost op: 23 mei 2015, 06:10:32

Heijnsbergen

• Forum gebruiker
Reactie #514 Gepost op: 23 mei 2015, 06:58:07
Volgende actie is bureau's sluiten. Dat is toch precies wat de korpsleiding ook wil dat gaat gebeuren? Lekker handig actiemiddel dan....

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #515 Gepost op: 23 mei 2015, 09:53:15
Tja, en ondertussen word de werkvloer wel geconfronteerd met dit soort nieuwsberichten:

De Amsterdamse oud-politiecommissaris Bernard Welten verdient in zijn nieuwe functie als politie-adviseur meer dan de politiechef van dat korps, Gerard Bouman.
Dat heeft het AD uitgezocht. Welten incasseerde vorig jaar bijna 259.000 euro, Bouman 211.000 euro. Volgens de krant weigert Welten zijn salaris naar beneden aan te passen tot de overheidsnorm van 230.000 euro, ondanks herhaalde verzoeken van de minister van Veiligheid en Justitie.
Bernard Welten was tot eind 2011 hoofdcommissaris van de politie in Amsterdam. Nu is hij adviseur van de Nationale Politie. Maar wat hij precies doet in die rol is "onbekend", aldus het AD.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #516 Gepost op: 23 mei 2015, 11:30:31
1.Volgens de krant weigert Welten zijn salaris naar beneden aan te passen tot de overheidsnorm van 230.000 euro, ondanks herhaalde verzoeken van de minister van Veiligheid en Justitie.
Bernard Welten was tot eind 2011 hoofdcommissaris van de politie in Amsterdam. Nu is hij adviseur van de Nationale Politie.2.Maar wat hij precies doet in die rol is "onbekend", aldus het AD.

ad1. Dan zit er toch het een en ander gruwelijk fout mbt de regelgeving en wetten als de minister verzoeken moet doen.
N.B. Volgens eerdere berichtgevingen kreeg/krijgt Welten ook nog een aantal andere vergoedingen naast het genoemde bedrag.
ad2. Dat is toch niet zo onbekend bij de overheid en semi overheid.

Het is allemaal begonnen met Nordholt (overigens verder niets aan te merken op Nordholt), die moest en zou Welten tegen iedere prijs als opvolger hebben waarbij Welten een hogere vergoeding kreeg dan en Nordholt en de burgemeester van Amsterdam.
Welten zat dus al vanaf het eerste begin financieel gebakken in Amsterdam.

Heijnsbergen

• Forum gebruiker
Reactie #517 Gepost op: 23 mei 2015, 21:35:23
Ik kan mij toch herinneren dat diezelfde Welten bij een vorige CAO-actie de actievoerders aanmoedigde op de Haagse Turfmarkt. Lekker hypocriet vond ik het toen al, want dit is geen nieuw nieuws.....

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #518 Gepost op: 25 mei 2015, 00:51:04
Citaat van: Thor link=msg=1351985 date=1432373431
Welten zat dus al vanaf het eerste begin financieel gebakken in Amsterdam.

Valt toch wel mee? De man heeft ook héél veel goeds gedaan voor onze maatschappij. Ik ga ervanuit dat het niet nodig is om een opsomming te maken van zijn bijdragen aan het welzijn van onze maatschappij, dus zal ik dat ook niet doen. ik ben dus ook zeer verheugd dat Welten ons achter de schermen met raad en daad bijstaat. Net zo blij als dat ik ben met onze minister die mij financieel beloont voor hetgeen ik doe.

Dus als ik nou zeg: Omdat X te veel krijgt en Y te weinig doet X niks en Y nog minder. Wat zal Y dan doen ten opzichte van X?

>:D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

TheoKrommeknie

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #519 Gepost op: 28 mei 2015, 14:49:26
We zijn de laatste paar weken via alle media en nieuwsberichten zo’n beetje doodgegooid met berichten dat de politie het niet eens is met de huidige cao voor hun beroep en daarom acties voeren om de politiek te bewegen toch aan hun eisen te voldoen. De voornaamste zaken die de politie wil afdwingen in hun nieuwe cao zijn een loonsverhoging van 3,3% en een bonus vanwege de ingrijpende reorganisatie die de politieorganisatie op dit moment volgens hen doormaakt. Omdat zij tot op heden hun zin nog niet gekregen hebben, besloten zij over te gaan tot landelijke acties om de aandacht van de media en de rest van Nederland op hun probleem te richten.
Zo waren er in april al de zogenaamde ‘’langzaamaanacties’’, waarbij de agenten afspraken op vastgestelde tijdstippen met veel politiewagens op zeer lage snelheid in optocht over de snelwegen te rijden. Wanneer een normale burger een dergelijke snelheid van 60 kilometer per uur zou rijden op de snelweg, zou meneer met de blauwe pet als de bliksem ingrijpen deze persoon van de weg te halen en hem te beboeten, maar wanneer het welzijn van de politie zelf in het gedrang komt, zijn dergelijke acties kennelijk volgens hen wel toegestaan. Deze langzaamaanacties hadden grote files tot gevolg waardoor duizenden mensen die gewoon onderweg waren naar hun werk of een andere bestemming er hinder van ondervonden. Verder dreigde de landelijke politie te staken tijdens grote evenementen zoals de KNVB-bekerfinale. Voor hen leverde dit natuurlijk lekker veel publiciteit op, maar hierdoor dreigden deze evenementen geen doorgang te kunnen vinden en dat zou bij duizenden mensen een grote teleurstelling opleveren. Kortom, met deze acties treft de politie vooral onschuldige mensen die niks kunnen veranderen aan de cao van de politie. Daarnaast levert het beroep van politieagent tegenwoordig al niet echt een positief beeld op bij veel mensen en door deze acties zal dat waarschijnlijk alleen maar negatiever worden.
Het zou ook eens tot de politie moeten doordringen dat we op dit moment in Nederland nog steeds te kampen hebben met de nasleep van een economische crisis. Dit jaar wordt er ook weer gigantisch bezuinigd op de zorg en op onderwijs, dus waar haalt de politie dan het idee vandaan dat zij juist een loonsverhoging kunnen afdwingen? Misschien zouden ze zich eerst eens moeten houden aan hun eigen motto: Waakzaam en Dienstbaar. Want tijdens deze zogenaamde langzaamaanacties en stakingen zijn ze niet zo waakzaam en dienstbaar, sterker nog, ze vreten helemaal niks uit en krijgen wel gewoon doorbetaald. De politie lijkt zich te gedragen als een verwend kind dat weigert zijn bord leeg te eten wanneer daar één keer in de week iets op ligt wat hij niet lust, terwijl een ander kind blij mag zijn wanneer het überhaupt eens wat te eten krijgt. De politie zou dus beter voor de verandering  hun werk eens heel goed kunnen gaan doen, misschien dat dat in de toekomst dan wel eens beloond wordt met een loonsverhoging.