Hoi!
Wat leuk dat je hier je gal komt spuwen, maar wat jammer dat je je laat leiden door emotie ipv feiten. Staken en protesteren is een grondrecht, ook van de politie. Helaas is laatstgenoemde voor de politie aan wat meer regels gebonden vanwege het belang van de openbare orde.
Je haalt een langzaamaan actie aan en vindt dit, in jouw ogen, misbruik van de bevoegdheden. Normale burgers zouden volgens jou beboet worden door de 'man met de blauwe pet'.
Naast het feit dat er ook vrouwen werken bij de politie, zal er niet beboet worden wanneer het een staking betreft. Er zijn hier al meerdere voorbeelden van, het bekendste die van de vrachtwagenchauffeurs op 6 augustus 2013.
Op het moment dat het een protestactie betreft kan de politie helemaal niks doen en ligt het aan de rechter om acties te verbieden, ik adviseer je dan ook vooral om daar een kort geding te starten als je het niet eens bent met deze acties. Ook heeft de politie deze acties ruim vantevoren aangekondigd en worden deze allemaal verkeerstechnisch begeleid voor de veiligheid.
Wat grappig trouwens dat ik niets hoor over de stakingen van het NS personeel en dat van Schiphol, deze acties hebben veel meer ongemak veroorzaakt voor de reizigers maar schijnbaar heb je hier nooit een bekeuring van gehad en is dit niet interessant. Terug naar de politie dus weer.
De bekerfinale, het treffen van onschuldige burgers etc. De politie staat nu eenmaal in het middelpunt van de samenleving, iedere actie die de politie voert raakt de burger; daar ontkom je niet aan.
Misschien moet je jezelf eens afvragen hoe triest het is dat een voetbalpotje niet door kan gaan omdat de politie er niet is, ipv dat de politie zijn recht uitoefent voor een betere beloning.
Velen staan al stil sinds 2010 in een tijd waarbij alles maar duurder wordt; het salaris wat ze verdienen staat niet in verhouding tot wat ze meemaken, naar hun hoofd krijgen of van hen wordt verwacht. Daarnaast is de baanzekerheid bij deze grote reorganisatie ook al lang niet meer vanzelfsprekend.
Kortom, bedankt voor je reactie maar ik zie dit meer als een potje klagen dan een constructieve bijdrage. Ik hoop dan ook dat het je oplucht!