Nieuwe CAO voor Politie 2015

Auteur Topic: Nieuwe CAO voor Politie 2015  (gelezen 162085 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #580 Gepost op: 11 juni 2015, 10:10:51
Per augustus krijg je de 0,8% op je loon, en ook met terugwerkende kracht tot januari.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #581 Gepost op: 11 juni 2015, 10:22:24
Citaat van: CopVR3 link=msg=1355243 date=1434006866
- 0,8% vrijval van de verlaging van het werkgeversdeel van de pensioenpremie. Ook deze wilde de werkgever liever zelf houden. Door inzet van de bonden krijg je die nu terug met terugwerkende kracht.

Vraagje tussendoor. Wanneer merk ik hier wat van? Zijn deze 2 punten al doorgevoerd in de eenheid? Thnx.
Loonstijging 0,8% van januari 2015 t/m juli 2015 > uitbetaling augustus 2015
Verrekening van salarisgerelateerde toelagen of inhoudingen loonstijging van januari 2015 t/m augustus 2015 > uitbetaling september 2015

 O0
If you can dream it, you can do it.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #582 Gepost op: 11 juni 2015, 12:10:31

Vraagje tussendoor. Wanneer merk ik hier wat van? Zijn deze 2 punten al doorgevoerd in de eenheid? Thnx.
Alleen de 0,8% geldt voor de politie, met terugwerkende kracht per 1/1/2015 en vanaf augustus bij het loon.
Of er bij de politie ook een VUT-equivalent berekend werd weet ik niet zeker. Burgerambtenaren bij Defensie zijn deze door een wetswijziging automatisch per 1/1/2015 kwijtgeraakt  (dus geld extra op het loonstrookje). Zou zomaar kunnen dat dit voor Rijksambtenaren ook geldt.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #583 Gepost op: 11 juni 2015, 17:24:53
Citaat van: Sven82 link=msg=1355287 date=1434017431
Zou zomaar kunnen dat dit voor Rijksambtenaren ook geldt.
De rijksambtenaren krijgen het deze maand op de loonstrook. Had in februari juist begrepen van agenten in het oosten dat het voor hun al geregeld was. Daarom vind ik het ook vreemd om dit bericht te lezen. Blijkbaar wilde ze bij de politie ook die 0.8% geven bij de nieuwe CAO, alleen heeft een rechtzaak aangetoond dat er direct uitgekeerd moest worden en dat je op de landelijke afspraak (geld niet alleen voor ambtenaren maar voor iedereen die werkt en dus pension opbouwd) niet mag afwijken voor ambtenaren.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #584 Gepost op: 11 juni 2015, 18:38:45
Niet zozeer voor de CAO, maar wel om aan te geven dat de bonden toch af en toe iets doen. ;)

Politieagenten hebben ook tijdens hun vakantieperiode recht op toeslagen voor overwerk, onregelmatig werken en roosterverschuivingen. Dat heeft de Centrale Raad van Beroep bepaald in een aantal door de Nationale Politie Bond aangespannen rechtszaken. Dit maakt de Nationale Politie Bond(NPB) vandaag bekend onder haar leden in een nieuwsbrief.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #585 Gepost op: 11 juni 2015, 18:55:46
Citaat van: Red link=msg=1355370 date=1434040725
Niet zozeer voor de CAO, maar wel om aan te geven dat de bonden toch af en toe iets doen. ;)
Dat verbaasd mij ten zeerste, dan hebben mijn collega's en ik het zo slecht nog. Dit is voor ons namelijk al jaren zo geregeld
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #586 Gepost op: 11 juni 2015, 18:56:51
Ja, kennelijk overal behalve bij de politie....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #587 Gepost op: 11 juni 2015, 18:58:29
Nu de betaalde pauze in de incidentafhandeling nog landelijk gelijk trekken. Nog zo'n vraagstuk waar de bonden al jaren mee bezig zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #588 Gepost op: 11 juni 2015, 19:44:32
Niet zozeer voor de CAO, maar wel om aan te geven dat de bonden toch af en toe iets doen. ;)
Zo zie je maar. ;)
Zoals ik zei, geld is op, dus rechtzaken zijn helaas nodig.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #589 Gepost op: 11 juni 2015, 19:59:24
Citaat van: DiNozzo link=msg=1355379 date=1434041909
Nu de betaalde pauze in de incidentafhandeling nog landelijk gelijk trekken. Nog zo'n vraagstuk waar de bonden al jaren mee bezig zijn.

Eens ! Nu is het bij ons nog zo dat we de betaalde pauze hebben. Echter in de rest van de eenheid niet. Dus wij mogen het inleveren.
Echter vind ik het te zot voor woorden dat er een onbetaalde pauze tijdens deze diensten wordt gerekend. Pauze is dan eigen tijd. Prima... wat verwachten ze.... de porto uit ? Geen meldingen rijden ? Geen klanten te woord staan ? Totale onzin... 98uiye Gewoon de zoveelste bezuinigingsmaatregel...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....