'Er is een wildgroei aan boetes'...Interessant stuk in de Metro #nt

Auteur Topic: 'Er is een wildgroei aan boetes'...Interessant stuk in de Metro #nt  (gelezen 7548 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #30 Gepost op: 28 februari 2015, 11:49:42
Je wil het maar niet doorkrijgen. Lees even dit:
  
Citaat van: HIT link=msg=1333894 date=1425117005
Doordat een APV regelt dat er niet dubbel wordt geschreven ( zo lees ik het ) wil niet zeggen dat het qua wetgeving niet mogelijk is.
Citaat van: Oscar link=msg=1333655 date=1424993080
Betaald parkeren geldt alleen voor de aangegeven parkeerplaatsen.
Dit is geregeld in het parkeerbesluit van de gemeente.
Betaald parkeren geldt NOOIT op een plaats waar parkeren verboden is !!!
Indien er twijfel is of er juridisch (mulder) of fiscaal moet worden opgetreden, gaat een mulderbon ALTIJD voor.

Citaat van: HIT link=msg=1333894 date=1425117005
Dat is overigens geen uitspraak van mij maar van een rechter in 2003
Ik plaatste al een paar keer deze uitspraak uit 2009:  http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:GHSGR:2009:BH7437
Er mag geen naheffing worden opgelegd bij een parkeerovertreding.
Citaat
Een parkeerzone is een plaats waar een ieder zal moeten parkeren in de vakken met de bijbehorende maatregels
Citaat
als je daar parkeert dan dien je dus een kaartje te kopen
Als je dus in de vakken parkeert, zoals je zelf schrijft, dien je te betalen. Als je niet in de vakken staat dus niet maar dan ben je wel in overtreding en ontvang je een Muldertje...


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #31 Gepost op: 28 februari 2015, 14:02:54
Kan een politieagent hier eens reageren hoe het nou werkelijke zit.  Ironisch genoeg heeft een politieagent nergens problemen mee omdat hij algemeen opsporing ambtenaar is en dus voor allebei de feiten mag schrijven.... O0


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #32 Gepost op: 28 februari 2015, 14:32:00
Heb je net het sprookjesboek uit?
Een van de particulieren instellingen die met zeer grote regelmaat naheffingen uitschrijven terwijl dit een muldertje had moeten zijn, is Cition. De sociale werkplaats met jongens op een scooter die achter een scanauto aan mogen rijden hebben geen kaas gegeten van parkeerrichtlijnen en alles wat daar mee samenhangt.
Tijdens mijn werk was mijn kenteken  gescand terwijl ik op een laad- en losplaats mijn klanten had uitgeladen. Ik ben vertrokken en na een klein half uur moest ik mijn klanten ophalen maar nu liet ik ze instappen op de bushalte. Op dat moment kwam de medewerker van Cition met zijn brommertje en wilde een naheffing geven omdat ik gescand was en niet had betaald....
Hou op over Cition...
Dat is apart en inderdaad niet correct. Als jij stilstaat om mensen in en uit te laten stappen en of je kofferbak uitlaad valt dit onder laden lossen. Juridisch gezien "parkeer" je niet. Derhalve hoef jij geen parkeerbelasting te voldoen.
Dat Cition jou in de tussentijd scant kan, maar jij hebt dan geen fiscale parkeerovertreding begaan. Sterker nog je mag zelfs laden lossen op b.v. een invalidenparkeerplek. Los van de vraag of je dat moet willen.
Het is namelijk geen parkeren.

Verder schrijven politieagenten in de regel niet voor het fiscale verhaal maar bij verkeersovertredingen in de zin van foutparkeren. Al wordt hier ook gematigd in opgetreden omdat BOA's van de gemeente hiermee belast zijn.

Dat er niet geschreven mag worden voor het fiscale verhaal bij een RVV overtreding wist ik niet maar als hier jurispudentie over is dan is dat duidelijk.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #33 Gepost op: 28 februari 2015, 15:50:04
Een algemeen opsporingsambtenaar zal nooit voor een fiscaal feit schrijven, want deze is GEEN fiscalist.
Bij instappen begint de inzet.


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #34 Gepost op: 28 februari 2015, 17:41:59
Citaat van: Bollie link=msg=1333916 date=1425128574
Kan een politieagent hier eens reageren hoe het nou werkelijke zit.  Ironisch genoeg heeft een politieagent nergens problemen mee omdat hij algemeen opsporing ambtenaar is en dus voor allebei de feiten mag schrijven.... O0

Een politieagent is NIET bevoegd om een fiscale bekeuring uit te schrijven !!!
Om een fiscale bekeuring uit te schrijven moet men aangewezen zijn door de directeur der gemeentebelastingen, en moet men een aanstellingsbesluit hebben van B&W.
En politieagent heeft dit niet en is dus niet bevoegd.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #35 Gepost op: 28 februari 2015, 18:53:52
In't verleden (2007-2010) wel het eea aan fiscaal uitgeschreven als onderdeel van m'n stageperiodes. Moet wel zeggen dat de politie in die gemeente toenmalig wel was aangesteld. En dat we aparte bonnenboekjes hiervoor hadden.