Politie sleept collega op bromfiets

Auteur Topic: Politie sleept collega op bromfiets  (gelezen 20078 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #30 Gepost op: 2 maart 2015, 21:43:55
@rrpd, ik snap je frustratie. Maar idd bel die takel, kom je ergens te laat klinkt heel stom maar ook jij bent maar een mens en met enige pech een man en kun je maar 1 ding tegelijk.  ;)

Voor het filmpje, het mag niet ook niet voor een agent.

Net als bij andere filmpjes waar men iets art. 5 vind krijg je hier ook weer dezelfde smoezen. "Ik ben agent dus ik mag dat", "Ik ben met spoed onderweg dus ik mag dat", terwijl die mensen die dat roepen zelf ook heel hard roepen dat ze geen vrijstelling hebben voor art. 5. Maar er is ook geen instantie die dat kan/mag vaststellen want dat moet men eigenlijk zelf doen. Dan heb je dus een groepje mensen die boven de wet denkt te staan als de burger iets wel art. 5 waardig vindt.
Als je dit filmpje en nog een paar filmpjes die hier op het forum zwerven zou tonen aan een onafhankelijke rechter weet ik nog net zo net niet of hij het met deze bestuurders eens is.
Kijk zie hier de diender die voor de burger opkomt wordt afgestraft.
Laat de burger maar wachten. Ow... dan wordt die agent uiteraard door de burger afgestraft. Want hij is te laat.
De agent die praktisch politieoptreden toepast en zo snel dezelfde burger weer kan helpen wordt ook afgestraft.

Goh als politieagent kun je het nooit goed doen. Wat je ook doet. Er is altijd gezeik. Triest.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #31 Gepost op: 2 maart 2015, 21:57:09
Het is gewoon niet slim wat deze agenten doen. En dus kan de leiding niet anders dan dit afkeuren.

Maar ik denk dat je moet kijken naar het achterliggende probleem. Een (brom)fietser moet om bepaalde redenen zijn (brom)fiets ter plekke aan de politie toevertrouwen. Dat schept een bepaalde verwachting. O.a. dat hij niet gejat wordt, in de lantaarnpaal wordt gehangen of tegen de gevel in de fik wordt gestoken. Oftewel, die agent zit er mooi mee opgescheept. Als ik dan lees dat veel districten geen goede en snelle methode hebben om de (brom)fiets af te voeren dan zit daar eigenlijk een ernstig probleem. De beste oplossing zal per district verschillen, maar ik vind wel dat die oplossing voor handen moet zijn. Dan voorkom je dus zaken zoals in de video te zien zijn.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #32 Gepost op: 2 maart 2015, 22:11:01
Klopt helemaal Ko. En toch proberen agenten met die minimale middelen hun best te doen voor die klant.
En ja dan gaan dingen soms wat anders dan men gewend is.
Nogmaals. Ze doen het niet voor zichzelf.
Dat er dan door het publiek alleen oog is voor het feit zelf vind ik best triest.
De achterliggende gedachte is niet meer interessant want politie-bashen is zo 2015.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #33 Gepost op: 2 maart 2015, 22:31:15
Citaat van: rrpd link=msg=1334480 date=1425323831
(......)
Ik zeg +5, toen ik dit filmpje zag en ook al de eerste reacties las toen vreesde ik al het ergste. En dat terwijl ik dacht "slimme oplossing voor een probleem dat door hogerhand is gecreëerd". Die scooter word niet voor niets door een agent in uniform bereden, het zal echt niet zijn eigen scooter zijn die het niet meer doet. Als ik dan ook nog lees dat er een politieauto achter reed dan zeg ik helemaal cuddo's. Er word namelijk 1 langzaam gereden, 2 met extra signalering gereden om overig verkeer te waarschuwen, en 3 er rijd een politieauto achter om te zorgen dat er niet zomaar een onoplettende bestuurder op dit vervoer knalt.

Helaas word hier in de reactie van bovenaf gelijk het idee geopperd dat deze agenten slecht werk hebben geleverd, terwijl ik een oplossing zie voor een probleem. En iedereen die zegt ja je kan toch volgens de regels werken, tuurlijk maar als jij door die regels word belemmert om goed je werk te doen dan zorg je vanzelf wel onderling dat er een oplossing komt. Dat is gewoon werkvloer eigen, want je werkt niet voor niets in die functie. Je hebt voor dat vak gekozen omdat je bepaalde problemen wilt oplossen, en niet om problemen extra groot te laten worden. Daar zijn andere mensen voor.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #34 Gepost op: 2 maart 2015, 22:35:28
Verzekeringtechnisch goed geregeld? Wat als er iets gebeurd en de bestuurder zegt, dat dit tegen zijn wil is gedaan.
Bij instappen begint de inzet.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #35 Gepost op: 2 maart 2015, 22:42:14
Enige wat ik zie aan dit soort filmpjes is dat de werkvloer probeert op te lossen wat er in de organisatie verkeerd gaat, en dat af doet met "ja als wij het doen mag het". Maar je kan ook anders denken, ik doe het niet want als het mis gaat hangt mijn nek in die strop.

Voorbeeld: De auto krijgt een klapper met het insturen naar rechts, auto maakt een zwieper agent op de grond en in het gunstigste geval verder niets. Dan nog door zo'n filmpje als dit zullen de gevolgen carrière gewis niet mals zijn.
Ook met die brandweervoertuigen die "ik moet ergens heen met haast dus doe ik het maar zo" rijden, zolang het goed gaat zal niemand er wat van zeggen. Maar als het mis gaat....  

en daarom:

Citaat van: HIT link=msg=1334484 date=1425324270
@rrpd, ik snap je frustratie. Maar idd bel die takel, kom je ergens te laat klinkt heel stom maar ook jij bent maar een mens en met enige pech een man en kun je maar 1 ding tegelijk.  ;)
staat er ook die knipoog.
Ik snap dat je een oplossing zoekt, maar die oplossing kan nooit zijn dat je jezelf of een ander in gevaar brengt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #36 Gepost op: 2 maart 2015, 22:57:24


Enige wat ik zie aan dit soort filmpjes is dat de werkvloer probeert op te lossen wat er in de organisatie verkeerd gaat, en dat af doet met "ja als wij het doen mag het". Maar je kan ook anders denken, ik doe het niet want als het mis gaat hangt mijn nek in die strop.

ach hou toch op... politiewerk is meer gevoel hoor.
Als agenten op alle vlakken zo stug zouden handelen komen er nog veel meer klachten vanuit de burgerij.
Stelt een agent zich flexibel op voor de burger wordt zelfs dat niet gewaardeerd en krijgt ie me toch een gezeik over zich heen van alle stuurlui (vooral niet-politie) die het allemaal wel ff beter weten.
Ga de tandarts dan ook ff vertellen hoe die zijn werk moet doen. En de chirurg. Enz...

Ow nee daar zijn we met zijn allen te laf voor.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #37 Gepost op: 2 maart 2015, 23:03:54
Waarom moet ik van de blauwe tak zijn om te zien of iets gevaarlijk is? Beetje onzinnig.

Citaat van: CopVR3 link=msg=1334526 date=1425333444
Ga de tandarts dan ook ff vertellen hoe die zijn werk moet doen. En de chirurg. Enz...

Ow nee daar zijn we met zijn allen te laf voor.
Nee niet te laf, maar ik  kan niet opereren want ik weet niet waar alle onderdelen horen en zitten.
Zelfde met tandarts, ik zou niet weten hoe ik tanden moet vullen.

Wat ik wel kan ik autorijden en brommer rijden en nog een paar voertuigen, en ik kan ook redeneren wat voor een ongevallen er kunnen komen door dit soort praktijken.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #38 Gepost op: 2 maart 2015, 23:11:14
Waarom moet ik van de blauwe tak zijn om te zien of iets gevaarlijk is? Beetje onzinnig.
Nee niet te laf, maar ik  kan niet opereren want ik weet niet waar alle onderdelen horen en zitten.
Zelfde met tandarts, ik zou niet weten hoe ik tanden moet vullen.

Wat ik wel kan ik autorijden en brommer rijden en nog een paar voertuigen, en ik kan ook redeneren wat voor een ongevallen er kunnen komen door dit soort praktijken.
Heb het niet alleen over dit filmpje. Maar ook over het andere anti-politie-filmpjes-gezeik, dat gaat over politiewerk in het algemeen.
Ik vind zelf ook heus wel wat van dit filmpje maar ik begrijp het wel want ik ken de context. Jij waarschijnlijk niet, net als vele. Jij zit in een ander vakgebied waar ik weer de ballen verstand van heb. ::)

En een chirurg of tandarts wil men niet vertellen hoe ze hun werk moeten doen omdat men er geen verstand van heeft, waarom meent een burger dit dan wel bij b.v. politieagenten te moeten doen?


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #39 Gepost op: 3 maart 2015, 00:03:55
Wat mij opvalt in de reacties, is dat de blauwe kant in sommige gevallen hier heel heftig reageert en dit goedkeurt met als argumentatie "er zal wel een goede reden voor zijn, het kon waarschijnlijk niet anders, door de bezuinigingen...," etc. etc. en dan vervolgens het ook nog verbazingwekkend vinden dat anderen, zelfs hier op het forum, dit afkeuren.

Natuurlijk kan ook ik best begrip opbrengen voor al die argumenten, en zie ik dit ook wel, maar verplaats je nu eens in de burger:

Een aardige buurman die zijn buurjongen met kapotte brommer op deze manier even een ritje naar huis geeft:
"het is maar een klein stukje, die jongen heeft geen geld voor een sleepwagen, ik vond het zo triest hem alleen in het donker te laten staan, we rijden heel langzaam en doen heel voorzichtig, het is de brommer van zijn zusje en die wilde hij niet langs de straat achterlaten" etc etc ik denk dat de gemiddelde agent nog wel 20 andere redenen of smoezen gehoord zal hebben, maar wat zal de reactie dan zijn...?

Sorry meneer, uw krijgt een bekeuring, dit is levensgevaarlijk en mag niet. Punt.

Dus buiten alle goede, terechte en ook oprechte redenen die deze agenten gehad zullen hebben, is hier toch ook uiteindelijk maar 1 reactie mogelijk? Sorry collega, dit kan echt niet, u krijgt een bekeuring. Punt.
Samen sterk in de hulpverlening!