Juist op dit forum mag je verwachten dat er een hoger niveau zit dan op dumpert met mensen die boven gemiddelde interesse hebben in de hv wereld. En die een bredere kijk hebben op alles in die wereld. Dus niet gelijk gaan oordelen over wat zij zien terwijl zij de ins en outs niet kennen.
Dat is in beide topics waar dit filmpje eerst in stond ook niet gebeurd.
De "bekende" discussie begint pas toen forumlid rrpd zijn beklag deed over de ophef die dit filmpje veroorzaakt, en hoe de leiding zich opstelt naar de agenten. (Wat ik las als "ophef in het algemeen" en niet specifiek dit forum.) In mijn ogen waren tot dit punt de reacties volkomen normaal voor mensen die een boven gemiddelde interesse hebben in de hv wereld.
De gedraging van de agent in dit filmpje wordt zeker niet goedgepraat (ik vind er ook wel wat van...) maar de blauwe kant zet er wel de context bij omdat wij de enige zijn die dit kunnen verwoorden
Maar betekenisvolle context kan je in dit geval alleen geven als je de ins en outs kent. De "blauwe kant" kent die waarschijnlijk ook niet. Door algemene opmerkingen te maken en conclusies te trekken "verergert" de discussie.
En ach, mijn "2 cents".
Agenten zijn net mensen. Mensen doen soms de verkeerde dingen met de beste bedoelingen. Breng je daarmee de veiligheid van jezelf en anderen in gevaar, dan dient men daarop aangesproken te worden. Een straf kan daar bij horen, maar behoort in verhouding te staan tot het gebeuren.
Deze agenten zullen het goed bedoeld hebben, en vooral de veiligheid van de agenten zelf is in het geding. Dat zij daarop aangesproken worden door een meerdere lijkt me logisch en voldoende.
Verder niet alle ophef waard.....