Politie sleept collega op bromfiets

Auteur Topic: Politie sleept collega op bromfiets  (gelezen 20273 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #70 Gepost op: 3 maart 2015, 16:04:05
Citaat van: Jos v L link=msg=1334669 date=1425394599
scooter  >>>>> busje? ??
Aanbesteding: >> één merk >> Volkswagen >> standaard uitvoering: tafeltje en banken.  ;)

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #71 Gepost op: 3 maart 2015, 17:11:38
De rest van Nederland zou zoiets vervoeren met een aanhangwagen. Heeft de politie die niet meer? Vroeger de politie wel eens fietsen zien opladen bij het station of zijn die ook al wegbezuinigd. Na mijn mening is het niet goed te praten van de agenten maar de hoofdschuldige is natuurlijk degene die hem op pad stuurt zonder voor voldoende middelen ter beschikking te stellen zodat hij zijn werk veilig kan doen. Volgende keer gewoon laten staan liefst met groot slot erop en laat de chef maar een veilige manier verzinnen.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #72 Gepost op: 3 maart 2015, 18:37:24
Citaat van: NikonDirk link=msg=1334671 date=1425395045
Aanbesteding: >> één merk >> Volkswagen >> stand8aard uitvoering: tafeltje en banken.  ;)

en die zijn er niet doormiddel van een kliksysteem even uit te halen etc?    Hier rijden de oude ME bussen ook mee op de noodhulp.  (Hier= limburg zuid)  dit moet toch anders kunnen?. Vind het gewoon niet passen bij een voorbeeldfuctie.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #73 Gepost op: 3 maart 2015, 18:50:18
Ik doe ook weleens creatieve (soms gevaarlijke) oplossingen om snel iets te doen op het werk, maar als een baas dat ziet dan krijg ik op zijn minst een mondelinge en mogelijk schriftelijke waarschuwing. En dat terwijl ik voor hem mijn werk zo goed mogelijk probeer te doen. Nu werken wij met waarschuwingen, 3 schriftelijk is ontslag).

Nu werkt de overheid met bekeuringen. Deze dienders doen hun werk, hebben een creatieve oplossing die niet mag van de baas. Dan moeten ze ook de consequentie aanvaarden, al krijgen ze misschien maar een kleine waarschuwing, maar ook als ze een boete krijgen. Ze proberen net als ik voor de baas hun werk efficient te doen, maar de baas ziet het dus helaas.

En misschien doen ze het later, net als ik met mijn oplossingen op het werk, toch weer eens ;) .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)

Vider

• NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 3 maart 2015, 20:38:07
Je kan ook gaan lopen met de brommer aan de hand.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 3 maart 2015, 22:28:20
Verrek. Helemaal niet aan gedacht! Goeie!  ::)

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 3 maart 2015, 22:30:59
Citaat van: Vider link=msg=1334726 date=1425411487
Je kan de brommer ook demonteren en onderdeel voor onderdeel naar het bureau brengen achterin je Touran.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

rrpd

• Gast
Reactie #77 Gepost op: 3 maart 2015, 22:53:14
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1334603 date=1425381417
Als RRPD gewoon zijn mond had gehouden omtrent de ophef elders op internet dan was dit topic waarschijnlijk 3/4 korter geweest. De opmerking aangaande de ophef was in meer of mindere mate een open vraag om kritiek. En die vraag is op geweldige wijze beantwoord met de nodige kritiek.

Mijn mond had gehouden??? Tuurlijk niet.

Weet je waar het mij om gaat. Niet omdat goedbedoelende burgers roepen dat zo'n actie onveilig is en het beter is om het niet te doen. Dat mag je best vinden.
Nee waar het mij om gaat is om de mensen die zonder nadenken roepen, zowel elders op het internet als hier, dat deze agenten een bekeuring moeten krijgen. Een bekeuring?!?!
Dan breekt inderdaad echt mijn klomp. Menen jullie dat nu echt?
De politie werkt kei hard met minimale middelen om u dagelijks, 24/7, door weer en wind van dienst te zijn. Wat ik probeer te zeggen is dat ik als politieman, soms ten koste van mijzelf, klaar sta voor u.
En dan roept u dat ik een bekeuring moet krijgen??? Hoe denkt u dat dat voelt?

Bij de politie kan je heel makkelijk niets doen. Zo zit de organisatie nu eenmaal in elkaar. De burger moet het hebben van de agenten die hard willen werken, die het bureau uit stuiven om zsm bij u ter plaatse te zijn tijdens die inbraak, die vooraan staan als er geknokt moet worden als u zoon of dochter mishandeld wordt, om te moeten/kunnen/willen schieten om een boef aan te houden met alle gevolgen en onderzoeken van dien.
Ik kan bovengenoemde ook allemaal niet doen. Ik kan ook rustig naar mijn auto lopen, wachten voor rood licht terwijl uw zoon/dochter in ellaar geslagen wordt in de horeca, niet schieten bij een zware zaak. geen chef die dan boos op mij wordt hoor. Ik rij immers netjes volgens de brancherichtlijn, ik hoef geen geweld te gebruiken wat daarna beoordeeld hoeft te worden, er staat nergens dat ik moet schieten dus beter gewoon nooit doen ter aanhouding.

Ik denk dat de gemiddelde burger mijn punt toch niet snapt. Ligt misschien enerzijds aan mijn wellicht slechte verwoording of gewoon aan tekortkoming aan inlevingsvermogen (Omdat zij niet het politiewerk van dichtbij en/of de organisatie goed kennen)

Het heeft met gevoel, met waardering te maken voor de diender.
Het is allemaal niet vanzelfsprekend dat een agent werkt zoals ik ik beschrijf.
Dat komt van binnenuit, vanuit het zogenoemde blauwe hart.

En nogmaals dat je van een bepaalde actie wat vindt, geen probleem. Maar ga nou niet zo kortzichtig reageren "Laat ze maar op het matje komen, geef ze een bekeuring" etc. Daar doe je ons, agenten, echt tekort mee. Ongelooflijk.

Toen ik net bij de politie kwam werken had ik als jonge hond mijn sterke mening over collega's die niet meer zo hard liepen. Die zich niet zo druk meer maken om ergens snel en daadkrachtig op te treden. Nu, na jaren ervaring, snap ik waarom de "uitgebluste" (zoals ik ze altijd noemde) collega's zo waren geworden zoals ze nu zijn. Beschadigd door interne onderzoeken, gezeik van de leiding, van de burger etc. En waarom? Ze krijgen nu evenveel betaald als wanneer ze keihard werken hoor.
Gelukkig kan ik van mijzelf zeggen dat ik nog steeds mijn stinkende best doe en bij de collega's hoor die altijd vooraan staan. Maar voor hoelang nog?

En excuses voor mijn lange verhaal. Dit heeft niet alleen maar met het brommer filmpje te maken maar wel indirect met hoe er altijd maat gereageerd wordt door de burgermaatschappij.

Welkom bij de politie.

Een vak dat gedragen wordt door mensen met passie voor hun vak.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #78 Gepost op: 3 maart 2015, 23:13:41
Ik ben het eens met meerdere mensen hier....

Dat er soms kortzichtig gereageerd wordt op de politie die het werk van de politie geen eer aan doet.... eens.

Het feit dat wij altijd maar het afvoerputje blijven als we maar blijven improviseren. eens.

Soms moet je dan ook maar zeggen. Tja... achteraf inderdaad niet slim. Sorry.

En weer verder.

T gaat potvolblommen over het slepen van een bromfiets... gaat het niet...Lijkt hier tegenwoordig wel discovery waar elke situatie waar een beetje risico inzit meteen levensgevaarlijk is. Man o man...nu zal ik dan wel weer als een ouwe lul overkomen.... maar dat ik jonger was deden we dit wel vaker. Als het gesneeuwd had mooi ritjepik achter de stadsbus. ijschotsen springen op de plaatselijke vaarroute. Bruggie plonzen van 11 meter hoog. Jongens ik leef nog steeds hoor. Ja er zit een risico aan. Maar levensgevaarlijk... kom op...

Zullen we, met ze allen, lekker het boompje bij het huisje laten ?
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 4 maart 2015, 09:44:29
Citaat van: grizz link=msg=1334763 date=1425420821
Lijkt hier tegenwoordig wel discovery waar elke situatie waar een beetje risico inzit meteen levensgevaarlijk is.

;D
(*ziet dit filmpje voor zich met diepe Amerikaanse commentaar stem, en 5 onderbrekingen waarna er telkens weer een samenvatting wordt gegeven van het voorafgaande...)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten