Wordt er op dit forum frequent op deze wijze gereageerd?
Nee gelukkig niet JJ75...
Anders was ik er iig niet meer geweest (op het forum)
Het mooie is dat we, als blauwe tak, al heel veel achteraf mogen uitleggen. Als dat dan als achterliggende gedachte heeft omdat men het graag wil weten hoe dit werkt. Dan zul je me er niet over horen. Maar het gebeurd steeds vaker dat het geen uitleggen is maar dat het verdedigen wordt. Waarom omdat men, en dan bedoel ik over het algemeen niet hier, de politie het liefste aan de hoogste boom ziet hangen.
Begrip is er niet, over respect nog maar te zwijgen. Ik kan mij de reactie dan ook wel voorstellen van de blauwe kant zoals hij hier neergelegd wordt. Echter... hier op het forum is het een iets andere discussie. Veelal is er begrip en respect en wil men iets weten om te begrijpen waarom iets gebeurd. Als er dan iets gebeurd, zoals in dit geval als het slepen van een bromfiets (of dit nu de prive bf is of een inbeslaggenomen bf, dat zal mij persoonlijk een rotzorg zijn) en er laait zo'n hoge discussie op dat het levensgevaarlijk is, dat het laakbaar gedrag en dat we maar doen alsof we god zijn. ( nee niemands persoonlijke woorden mijn opvatting) dan kan ik de reacties van mijn collega's mij heel goed voorstellen. Nee misschien niet zoals het moet of mag. Maar soms wel uit bittere noodzaak een oplossing niet meer dan dat. Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Blijven we dan altijd dat afvoerputje. JA met de volle 100%.
Waarom ?
Omdat het elke rechtschapen diender aan zijn hart gaat als de samenleving moet bukken onder de nukken van het beleid van de Nationale Politie en de politiek. Ja ik weet het. Ondergeschikt aan het bevoegde gezag. Maar vertel dat tegen die psychiatrische patient die na 1700 uur hulp nodig heeft. Vertel dat aan het slachtoffer van het bromfiets ongeval waarvan de bromfiets al een week staat op de plaats ongeval omdat er geen vervoer is. Vertel dat tegen de bewoonster van 84 die van haar stoel gevallen is en niet meer omhoog kan komen. Ik kan zo nog een hele pagina van voorbeelden geven waarbij het niet zo hoort, waarbij het anders geregeld zou moeten worden maar het niet gebeurd vanwege bezuinigingen, beleidsregels of wat voor ander geneuzel. Als dan die diender het oplost, en daar zulk gezeik over zich heen krijgt. Tja dan voel je je tot op het bot getergd en dan krijg je een reactie. Netjes ? Nee. Helpt dat deze discussie ? Nee ook niet. Begrijpelijk ? Ja absoluut.
Ik durf te beweren dat de diender hedentendage op zijn tandvlees loopt dames en heren. Wij zijn uitgeflexd, we kunnen niet meer diensten draaien dan we al doen. Moe gereorganiseerd. Moe gestreden ivm een knappe cao. Moet ik nog meer zaken erbij halen waardoor het politie-vak er niet leuker op wordt ? Ik denk dat het punt duidelijk is.
Ja sommige dingen en oplossingen verdienen niet de schoonheidsprijs. Maar het slepen van een bromfiets, door een voertuig met oranje lampen, met daarachter nog een voertuig met oranje lampen, levensgevaarlijk. Hou nou toch op. Stop eens met het betuttelen.
Ja er gaan dingen soms niet goed bij de politie. Ja er zijn veel zaken voor verbetering vatbaar bij de politie. Maar is dat de rechtvaardigingsgrond voor deze discussie ? Mwoa... ik durf het te betwijfelen.
Waar gaat het verdorie over