cognitieve capaciteitentest.

Auteur Topic: cognitieve capaciteitentest.  (gelezen 15706 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Cinnepin

• Junior gebruiker
  • **
Gepost op: 3 maart 2015, 14:29:17
Hallo iedereen!

Ik heb over zo'n 2 weken mijn tweede selectie dag ( 098uo) alleen begin ik me erg veel zorgen te maken om de cognitieve capaciteitentest. Ik heb gesolliciteerd voor Politiekundige (N5) en ben dus ook erg benieuwd wat er van me verwacht word.
Ik heb zelf een MBO4 opleiding afgerond maar ben al zo'n 1,5 jaar out of the running (werkende, niet meer lerende)
Heeft een van jullie misschien een handige site waar ik de cijferreeksen, letterreeksen en woordcombinaties op kan oefenen?

thanks!

:-*

jss179

• VAP-AT
  • Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 3 maart 2015, 14:38:51
Hey,

Op https://www.123test.nl/ staan een aantal testen waarmee je kunt oefenen.

Succes!

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #2 Gepost op: 3 maart 2015, 14:43:24

Cinnepin

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #3 Gepost op: 4 maart 2015, 07:04:22
Bedankt! ^_^

Pepernoot

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 4 maart 2015, 11:52:36
Heel ouderwets maar de bibliotheek staat er vol mee, met al die boeken heb ik mij ook voorbereid  O0

Yoeri

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #5 Gepost op: 7 april 2015, 07:51:27
Hallo.

I.v.m. privacy redenen mogen er geen antwoorden doorgegeven worden dus kunt u dat ook niet verwachten.
Ik heb zelf de 2e selectiedag succesvol afgerond.
De enige tips die ik kan geven is:

- Staar je je niet blind op de cognitieve capaciteitentest.
De test is enorm moeilijk, maar dat wilt niet zeggen dat u het kunt.
- De opgaven worden na een juist antwoord steeds moeilijker.
- Neem goed je tijd voor de opgaven! Er zit geen haast achter, echter er wel een norm achter zit.
- Wees uitegrust. Ga ook niet met een lege maag de 2e selectiedag in.
- De sporttest vergt enorm veel van je, en als je daarna je CC test hebt, neem dat ook als uitrustpunt.

Geef alles wat je kan,
Meer kan je niet doen.
Stel je zou het niet redden, zijn er nog andere vacatures open waar die tests niet voor nodig zijn.
Zoals baliemedewerker. Daar zijn wel andere procedures voor, maar die zijn niet zo moeilijk als alle anderen. Bij baliemedewerker bijvoorbeeld, word er goed gekeken naar de betrouwbaarheid.
Al hoef je daar je Sporttest bijv. Niet te doen.

Veel succes!

Groetjes Yoeri.
[SelectieKandidaat Politieacedemie Rotterdam]

Citroen

• Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • Better safe than sorry
Reactie #6 Gepost op: 7 april 2015, 09:11:30
Citaat van: Yoeri link=msg=1342009 date=1428385887
Hallo.

I.v.m. privacy redenen mogen er geen antwoorden doorgegeven worden dus kunt u dat ook niet verwachten.

- Neem goed je tijd voor de opgaven! Er zit geen haast achter, echter er wel een norm achter zit.
- De sporttest vergt enorm veel van je, en als je daarna je CC test hebt, neem dat ook als uitrustpunt.

Geef alles wat je kan,
Meer kan je niet doen.
Stel je zou het niet redden, zijn er nog andere vacatures open waar die tests niet voor nodig zijn.
Zoals baliemedewerker. Daar zijn wel andere procedures voor, maar die zijn niet zo moeilijk als alle anderen. Bij baliemedewerker bijvoorbeeld, word er goed gekeken naar de betrouwbaarheid.

Veel succes!

Groetjes Yoeri.

Even een aantal kleine puntjes van kritiek op deze info:

- Volgens mij worden de selectiedagen alleen afgenomen in Amsterdam en of Apeldoorn, dus selectie kandidaat academie Rotterdam vind ik  een aparte afsluiting.
- Daarnaast is het handig aan te geven voor welke functie je solliciteert, per functie verschilt de moeilijkheidsgraad van de CCT.
- Naar mijn weten zijn er op dit moment geen vacatures voor medewerkers Service en Intake (of zoals jij ze noemt: baliemedewerkers), in ieder geval niet voor burgers c.q. buitenstaanders van de organisatie.

- En als laatste wil ik je meegeven; let op je spelling en manier van schrijven. Er staan heel veel spelfouten in en je gebruikt u / je / jij door elkaar.

Zie de bovenste kritiekpunten als een leermoment, niet als negatieve reactie.
Succes met je derde selectiedag!
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.

Cinnepin

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #7 Gepost op: 8 april 2015, 12:28:21
Citaat van: Yoeri link=msg=1342009 date=1428385887
Hallo.

Geef alles wat je kan,
Meer kan je niet doen.

Veel succes!

Groetjes Yoeri.

Hallo Yoeri!

Ik heb niet om antwoorden gevraagd maar voor sites waar ik deze reeksen op kan oefenen. Oefening baart kunst want ik heb zowel mijn cognitieve capaciteiten als sporttest gehaald. Vorige week ben ik weer terug gegaan voor selectiedag B. Ben nu vol spanning aan het wachten tot mijn rapport in de brievenbus verschijnt.

Heel veel succes met jou selectiedagen!  ;)

Prio1

• Generalist GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 9 april 2015, 21:21:42
Citaat van: Cinnepin link=msg=1342231 date=1428488901
Hallo Yoeri!

Ik heb niet om antwoorden gevraagd maar voor sites waar ik deze reeksen op kan oefenen. Oefening baart kunst want ik heb zowel mijn cognitieve capaciteiten als sporttest gehaald. Vorige week ben ik weer terug gegaan voor selectiedag B. Ben nu vol spanning aan het wachten tot mijn rapport in de brievenbus verschijnt.

Heel veel succes met jou selectiedagen!  ;)

Via 123test of nog andere tips ?
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.

Cinnepin

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #9 Gepost op: 10 april 2015, 23:50:35
Citaat van: sjoerdiej link=msg=1342614 date=1428607302
Via 123test of nog andere tips ?

Ja ik ben begonnen met 123test maar het zijn helaas alleen maar dezelfde vragen dus je kunt ze dus eigenlijk maar 1 x echt goed oefenen. Ik heb toen via google gezocht en heb iedere cijferreeks proberen op te lossen die ik maar tegen kwam. Ik ben echt slecht met cijfers (denk aan wiskunde, hoofdrekenen lukt wel)  Ik heb er toch wel dagelijks zo'n 1 uur tot 1,5 uur aan gespendeerd en na zo'n 2 weken zag ik de logica al vrij snel in de reeksen! Ik snapte nooit wat van cijferreeksen en nu vind ik de meeste toch wel redelijk te doen  ???  0098